دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

گزارش کارآموزی شرکت سبزینه وار

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.


گزارش کارآموزی شرکت سبزینه وار


فهرست


پیشگفتار


طراحی باغ و احداث فضای سبز


انتخاب ابزار صحیح در کار و هنر باغبانی


بیل spade


شن کش rake


بیلچه ها small shovel or dibble


وجین کننده ها و کولتیواتورها weeding-to weed))


چنگک و چنگکهای دستی grapnel or hook


کج بیل hoe


هرس کننده های پرچین


قیچی باغبانی


قلمه های نیمه بالغ ( unrip) cutting)


اختصاصات دستگاه رویشی


کاربرد گیاهان تیره آلاله


طراحی فضای سبز عامل تاثیرگزار بر کیفیت زیستی شهرها


مقدمه:


دانشجویان در پایان هر دوره تحصیلی احتیاج به گذراندن یک دوره کارآموزی جهت آشنایی بیشتر با نحوه کار وهمچنین آموزش آموخته های تئوری خود دارند.کارآموزی در نحوه یادگیری تاثیر بسیاری دارد به طوریکه بسیاری از دانشجویان در دوره کارآموزی نکاتی را می آموزند که در طول دوره تحصیلی حتی با آن برخورد نکرده اند.


اگر دانشجو دوره کارآموزی خود را در مکانی مناسب و با امکانات فراوان بگذارند به طوریکه آن مکان طوری باشد که بتوان از تجربه های افراد متخصص و فنی در زمینه آن شغل استفاده بهینه را کرد خیلی سریعتر وبهتر درباره آینده کاری خود می تواند تصمیم بگیرد و همچنین مواردی را آموزش دیده وتجربه هایی کسب میکند که بعدا در زمینه شغلی که انتخاب می کند برای او مفید می باشد پس باید در زمینه انتخاب مکان کارآموزی و استفاده درست و بهینه از تجربه افراد متخصص در آن مکان دقت داشت.


میزانرضایتدانشجوازایندوره


این دوره بسیار مفید و برای دانشجوحاعز اهمیت می باشدوهدف آشنایی با محیط کارگاهی ، کسب تجربه ، ایجاد و درک روابط بین مفاهیم و اندوخته های تئوری با روشها و کاربردهای عملی و اجرایی ، ایجاد ارتباط با محیط کار و تعیین میزان کاربرد تئوری در عمل بوده است.


فصل اول


( آشنایی کلی با مکان کارآموزی)


مشخصات کلی با مکان کارآموزی


شرکت سبزینه وار شیراز واقع در شیراز بلوار هفت تنان , کوچه صفی خانی , دست چپ کوچه پنجم , دست راست درب چهارم که در تاریخ ۱۳۷۷ تاسیس و شروع به کار کرده با تعداد نیروی انسانی ۱۰ نفر و اصول کار این شرکت طراحی و نگهداری از فضای سبز می باشد


. پروژه های در دست احداث این شرکت :


طراحی فضای سبز بیمارستان اردیبهشت


طراحی فضای سبز کارخانه آرد خباز شیراز


طراحی فضای سبز دیگر مراجعه کنندگان


فصل دوم


( ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی )


تشریح کلی از نحوة کار، وظایف و مسئولیت‌های کارآموزی در محل کارآموزی و ارائه لیستی از عناوین کارهای انجام شده توسط دانشجو:


از جمله وظایف انجام شده در شرکت سبزینه وار شرکت به شرح زیر می باشد.


۱- آشنایی با فضای سبز


۲- آشنایی و نظارت طراحی و نگهداری فضای سبز


فصل سوم


( آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات )


گزارش کار کارآموز


طراحی و نگهداری فضای سبز


فضای سبز شهری عبارت از، فضایی که نشان دهنده ی بخش حیاتی و ساخت مورفولوژیک شهر باشد . تحقیقات بسیاری در زمینه ی اثرات فضای سبز بر محیط زیست و نحوه عملکرد آن صورت پذیرفته است اما امروزه از مهمترین مسائلی که باید مد نظر قرار گیرد این است که توجه به حداکثر کاربری فضای سبز بدلیل تراکم ساخت و سازهای شهری در حداقل مکان صورت پذیرد . هر منطقه با توجه به خصوصیات اقلیمی و بیوکلیمایی و آلودگی حاصل از منابع طبیعی و انسان ساز، نیازمند انتخاب گونه های مناسب و سازگار و طراحی مرتبط با آن است . چگونگی بکارگیری اصول و مفاهیم بنیادی طراحی فضای سبز در نقاط مختلف شهر مثل شهرک های مسکونی، شهرک های صنعتی، تقاطع ها و میدان ها و …لازم و انکار ناپذیر است . شهر اهواز بدلیل قرارگیری در موقعیت اقلیمی و بیوکلیمایی خـاص خـود و بـا توجـه بـه صـنعتی بـودن آن و همچنـین گسترش افقی این شهر در سالهای اخیر که موجب شده، صنایعی که قبلاً خارج از محدوده شـهر قـرار داشـتند اینـک در اطراف منازل مسکونی قرار گیرند و نیز بدلیل قرار گرفتن این شهر در مسیر بادهای پنج گانه که از جهت های مختلف در طول سال می وزد، نیازمند توجه جدی در این زمینه است .


طراح و محوطه ساز فضای سبز


معرفی


طراح و محوطه ساز سبز کسی است که بتواند از عهده شناختاقلیم، طراحی فضای سبز و نقشه کشی در محوطهسازی ، تهیهپروژهو محاسبات آن کاربرد آب در طراحیمحوطه ها ، طراحی فضای سبز پارکها و منازل ، طراحی فضای سبز شهرها ، کاربرد تزئیناتگیاهی و اجرای مقررات و آیین نامه های شغلی برآید.


نمونه وظایف


۱٫ آشنایی با تعاریف اصولی در طراحی


· ترسیم


· تصویر منظره


۲٫ آشنایی با وسایل طراحی


· وسایل نقشه کشی


· دستگاه نقشه کشی


· خط کشT


· گونیا


۳٫ آشنایی باانواع خطوط


۴٫ آشنا شدن بامقیاسو انواع آن


۵٫ شناساییاصول ترسیم خط و اشکال هندسی منظم و غیر منظم


۶٫توانایی طراحی فضای سبزو نقشه کشی در محوطه سازی


۷٫آشنایی با تعریف فضای سبز


۸٫آشنایی با تقسیم بندی فضای سبز و انواع آن


۹٫آشنایی با ضرورت و نحوهمکان یابی فضای سبز در شهرها


۱۰٫شناسایی سبکهای مختلف طراحی


۱۱٫ آشنایی با علائم کاربردی در طراحی فضای سبز


۱۲٫ آشناییبا طراحی محوطه ها


· خط


· فرم


· بافت


رنگ (کاربرد رنگ در محوطه و چرخه رنگین و کاربرد آن)


۱۳٫ توانایی و شناخت اقلیم و تطبیق آن با رستنی های ایران


۱۴٫ آشنایی با خصوصیات اقلیمی و رستنی های ایران


۱۵٫ شناساییتقسیم و تعیین مناطق اقلیمی ایران و ارتباط با رستنی های آن۱۶٫ آشناییبا عوامل موثر محیطی بر و محوطه سازی فضای سبز۱۷٫ شناسایی اصول پیداکردن محل جغرافیایی محوطه مورد نظر۱۸٫ استفاده از نقشه


۱۹٫ بکار بردنقطب نما جهت تعیین سمت و جهت محوطه


۲۰٫ استفاده از بادنما


۲۱٫ استفاده از دماسنج جهت تطبیق محوطه و گیاه


۲۲٫ توانایی شناخت اقلیم وتطبیق آن با رستنی های ایران


۲۳٫ توانایی طراحی فضای سبز و نقشه کشی درمحوطه سازی


۲۴٫ توانایی تهیهپروژهو محاسبه در محوطه سازی و طراحی فضایسبز


۲۵٫ توانایی کاربرد آب در محوطه سازی و طراحی فضای سبز


۲۶٫ توانایی طراحی فضای سبز پارکها و منازل و محوطه سازی آنها


۲۷٫ توانایی طراحی فضای سبز شهرها


۲۸٫ توانایی کاربردتزئینات گیاهی در محوطه سازی فضای سبز


۲۹٫ توانایی اجرای مقررات و آییننامه های شغلی


ابزار و وسایل


۱٫ انواع مداد


۲٫ خط کشT


۳٫ گونیا


۴٫ دستگاه نقشه کشی


۵٫ کاغذ


۶٫ خط کش معمولی مدرج


۷٫ مداد تراش


۸٫ چرخه رنگین


۹٫ دماسنج


۱۰٫ قطب نما


۱۱٫ باد نما


شرایط ارتقاء شغل


ارتقاء شغل طراحی و محوطه ساز فضای سبز به ارائه طرحهای مبتکرانه کم هزینه و زیبا مرتبط است و حقوق مزایای وی طبق توافق کارفرما وپیمانکار تعیین و تنظیم می گردد.


ویژگیهای شخصیتی


طراح قبل از طراحی باید خصوصیات ذیل را داشته باشد:


توانایی ترسیم هندسی منظم و غیرمنظم و قدرت بالای تجزیه و تحلیل مکانی که میخواهد برای طراحی در نظر بگیرد، از ویژگی های مهم این شغل است تنوع، تعادل و تقارن،توالی و مقیاس و اصول دیگر طراحی بخشی از مسائلی است که طراح باید آنها را آموزشدیده باشد.


طراح فضای سبز باید از طبیعت و هنرمندی و آشنایی کافی با فرم ها ورنگ ها و سبک های مختلف طراحی بهره مند باشد.


آمد و رفت های زیاد، بررسی هایجامع برای طراحی و شناسایی اقلیم های متفاوت بخشی از ویژگی هایی است که طراح دروجود خود باید داشته باشد.


ترفندهای محوطه سازی در طراحی فضای سبز


استفاده از مصالح


در هنگام استفاده از مصالح در محوطه سازی پارک ها و باغات نیاز به توجه تکنیکی در این خصوص وجود دارد. مثلا استفاده از کالار سیمان در پارک ها که امروزه رایج شده و بسیاری از جنبه های زیبا شناختی آنها را نابود ساخته است. زیرا سیمان از نظر ساختار بسیار ناپایدار است، هنگامی که اولین برف می بارد بسیار شاداب و پرطراوت به نظر می رسد اما پس از آن کیفیت خود را از دست می دهد. دومین مساله این است که برف سمبل پاکی و عفت است و این درحالی است که سیمان و بتون معنای وحشت و خشونت را به انسان القا می کند. بنابراین از سیمان و بتون می بایست در مکان هایی از پارک که در معرض دید نیستند مورد استفاده قرار گیرد. در مقابل سنگ نشان دهنده استحکام، وحدت و جاودانگی است. سنگ در بسیاری از ادیان مقدس است. مثلا در دین اسلام سنگ سیاهی که در کعبه زائرین ان را می بوسند و معتقدند که از بهشت آمده و در هنگام نزول از آسمان به رنگ سفید بوده اما در اثر گناهانی که بشر مرتکب شده سیاه شده است


در قدیم دیوار باغها از ملاط ساخته می شدند که بسیار مهربان تر و ملایم تر از سیمان پورتلندی به نظر می رسید. آهک آبی از طریق حرارت دادن گچ و سنگ آهک بمنظور آزاد شدن دی اکسید کربن، بدست می آید. هنگامیکه این مواد دوباره با آب مخلوط شدند و در معرض هوا قرار می گیرند و دوباره با دی اکسد کربن ترکیب شده و به همان حالت شیمیایی اولیه باز می گردد. دی اکسید کربن به استحکام لایه های بیرونی ملاط می افزاید و بهمین دلیل شاید یک قرن بتواند استحکام خود را حفظ کند. این نوع ملاط امروزه از نظر ساختمان سازان دور مانده است در صورتیکه هنوز هم می توان از آن در محوطه سازی پارک ها و باغات استفاده کرد. مثلا امروزه استفاده از آجر و خشت به کلی از مد افتاده تلقی می شود. اما باید بدانیم که دوام این محصول می تواند با توجه به کیفیت آن مناسب باشد. خشت های گلی که شهر باستانی بابل به کار می رفته بوسیله شل دادن به گل مرطوب درست شده است. این بلوک های گلی سپس در مقابل نور آفتاب خشک می شوند و در مکان مناسب مورد استفاده قرار می گرفتند و در ساخت خانه ها کاربرد داشته اند.


حدود ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح انسان این مساله را دریافته بود که هنگامی که گل مرطوب خشک شود تبدیل به ماده ای سخت می شود. در آن زمان از گل رس برای ساخت ظروف استفاده می شد. رومی ها مهارت لازم را در ساخت خشت کسب کرده و سپس این هنر را در اختیار مردمان شمال اروپا قراردادند. این خشت ها در قرون وسطی در ساخت دودکش ها و مناره کلیساها مورد استفاده قرار گرفت. البته امکان این نبود که در کوره های آجرپزی ابتدایی این خشت ها در دمای بالایی درست شوند.بعد از ۱۲۰۰ سال پس از میلاد مسیح کشورهای سفلی مانند هلند و جنوب انگلستان مبادرت به ساخت این خشت ها ورزیدند. اما در زمان حاضر این خشت ها و در واقع آجر ها به اندازه استاندارد رسیده اند اما در ساخت دیوار باغاها کاربردی ندارند، آجرهای دست ساز از نظر ساختار به گونه ای هستند که هرگز ماشین نمی تواند ان را بسازد؛ آجر های دست ساز را می توان به اندازه مورد نیاز ساخت. این طور به نظر می رسد که آجرهای دست ساز از نظر زیبایی و آذین بندی بهتر از آجرهای کارخانه ای است، البته هزینه دستمزد ساخت آنها از مواد خام بیشتر می شد؛ این مساله هم حل شد و زیبایی حاصله جای خود را به پرداخت هزینه های کلان داد. در دهه سوم قرن بیستم “وینستون چرچیل” به ساخت خشت و آجر و کارگران این حرفه بسیار اهمیت می داد.


گزارش کارورزی شرکت سبزینه وار


گزارش کارآموزی شرکت سبزینه وار


دانلود کامل گزارش کارآموزی شرکت سبزینه وار


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.