دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

گزارش کارآموزی بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.


گزارش کارآموزی بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها


فهرست


مقدمه ای بر کارآموزی


جایگاه سازمانی و تشکیلات اداره


تدارکات


ورودیها و خروجیها


سیستم های اداره تدارکات


شرح فعالیتها


شرح فعالیتهای ریاست اداره تدارکات


شرح فعالیتهای حسابداری


شرح فعالیتهای تنظیم اسناد


شرح فعالیتهای کارپردازی


شرح فعالیتهای انبارها


انبار ملزومات


انبار ترابری


انبار مصالح ساختمانی و تأسیساتی


شرح فعالیتهای کاردکس


شرح فعالیتهای دفتر اداره تدارکات


مقدمه ای بر کارآموزی


در زمینه اجرای کارآموزی اینجانب در سازمان نقشه برداری کشور درخصوص امکان سنجی، طراحی، ایجاد سیستم انبار اداره تدراکات گزارش حاضر بعنوان «کارآموزی» تهیه شده و جهت نمایاندن تصویر کلی و همه جانبه فعالیتهای اداره تدارک، نه تنها سیستم انبار بلکه کلیه سیستم های موجود مورد شناخت قرارگرفته اند این گزارش حاصل مصاحبه با پرسنل اداره تدارکات و بازدید عینی از فعالیتهای این اداره می باشد. ارتباطات اداره تدارکات بامحیط بیرونی شامل مدیریتها و واحدهای سازمان نقشه برداری و خارج از سازمان نیز دراین گزارش ملحوظ نظر واقع شده است ولی با توجه به گسترش سازمان نقشه برداری و سیستم های اداری و مالی آن سازمان از فعالیتهای اداره تدارکات گزارش تهیه گردیده این گزارش شامل نتایج و ادامه فعالیتهای مذکور در سایر واحدهای سازمان نمی باشد و صرفاً در حیطه فعالیتهای اداره تدارکات تهیه شده است، جهت ارائه بهتر ارتباطات و گردش اطلاعات اداره تدارکات از تکنیک «نمودارهای مفهومی گردش اطلاعات» (DFD)استفاده شده است تاکلیه ارتباطات و ورودیها و خروجیهای سیستم فعلی به سهولت دردسترس خواننده قرار گیرند.


درقسمتهای دیگر گزارش، شرح ورودیها و خروجیها (فرمها، اطلاعات، درخواستها و …) و شرح کلیه فعالیت هریک از واحدهای اداره تدارکات ذکر گردیده است.


قسمت اشکالات و نارسائیها شامل نتیجه گیری از آن بخش ازروشهای انجام کار است که غیرمنطقی و غیراصولی بوده و یا اطلاعات و نحوه گردش اطلاعات جهت انجام صحیح و به موقع امور ناکافی تشخیص داده شده است.


قسمت اول –جایگاه سازمانی و تشکیلات اداره تدارکات


۱- جایگاه سازمانی اداره تدارکات درسازمان نقشه برداری کشور


۱-۱-تدارکات به عنوان یکی از ادارات امور اداری و خدمات درحوزه معاونت مالی اداری سازمان نقشه برداری جای دارد.


ساختار کلی سازمان نقشه برداری و جایگاه اداره تدارکات درنمودار زیر نشان داده شده است:


۲-۱-اداره تدارکات جمعاً‌ با ۱۱ نفر پرسنل زیر نظر ریاست اداره مجموعه فعالیتهای خرید کالا و خدمات نگهداری کالا درانبار و تحویل به واحدهای (مصرف کننده) سازمان را بعهده دارد. تشکیلات اداره تدارکات در نمودار زیر نشان داده شده است:


قسمت سوم : ورودیها و خروجیها


سیستم های اداره تدارکات


دراین بخش مجموعه فعالیتهای اداره تدارکات علیرغم منطقی بودن و یا منطقی نبودن ارتباطات به صورت یک سیستم درنظر گرفته شده است و شرح ورودیها و خروجیهای آن به ترتیب زیر می باشد:


ردیف


شرح ورودیها


از


محتوی


۱


درخواست خرید


مدیریت های واحدهای سازمان


شرح و مشخصات کالای درخواستی، تعداد قیمت، برآوردی، نام متقاضی، تأئید و تصویب مدیریتهای ذیصلاح به اسناد رسمی ارسال می‌گردد


۲


درخواست کالا


مدیریت های واحدهای سازمان


شرح و مشخصات کالای درخواستی تعداد و تاریخ مورد نیاز شماره و تاریخ حواله انبار (توسط قسمت کاردکس تکمیل می شود)


۳


مدارک و اطلاعات هزینه های انجام شده


مدیریتهای واحدهای سازمان


فاکتورهای خرید و هزینه


۴


صورتحساب بانک و اعلامیه‌های بانکی


بانک ملی شعبه نقشه برداری


عملکرد حسابجاری ۹۰۰۰۱


۵


اطلاعات سرفصلهای حسابهای هزینه (مواد ۲۱ گانه) وسایر سرفصلها


امور مالی و ذیحسابی


به اداره ‌ی تدارکات ارسال می‌گردد.


۶


چک تجدید تنخواه گردان


امور مالی وذیحسابی


ـــ


۷


فهرست نماینده اسناد هزینه قطعی‌‌ (پس از امضاء)


امور مالی و ذیحسابی


به اداره‌ی تدارکات ارسال می‌گردد


۸


درخواست خرید (پس از تامین اعتبار)


امور مالی و ذیحسابی


به اداره‌ی تدارکات ارسال می‌گردد


۹


مدارک هزینه های مربوط به خریدهای خارجی


واحد سفارشات خارجی


فاکتورهای حمل هزینه های داخلی مدارک گمرکی


۱۰


قبض انبار (خریدهای خارجی)


واحد سفارشات خارجی


رسیداقلام (عمدتاً فیلم، کاغذ، و…عکاسی)


۱۱


صورتحساب خرید


فروشندگان کالا و خدمات


مقدار، مبلغ، شرح کالا و خدمات


۱۲


آئین نامه دولتی و بخشنامه


سازمان برنامه و بودجه/ سایرنهادهای دولتی


مقررات، دستورالعملها و …


ردیف


شرح خروجیها


به


محتوی


۱


قبض انبار (سه نسخه)


امور مالی وذیحسابی


نام تحویل دهنده شماره، تاریخ، شرح و مشخصات کالا، شماره کالا، تعداد یا مقدار نرخ و بها اقلام ارسال می گردد


۲


حواله انبار (به نسخه)


واحدهای سازمان


نام انبار تحویل دهنده، نام گیرنده کالا، شرح و مشخصات کالا شماره کالا، تعداد یامقدار ، نرخ بها اقلام تحویل داده می‌شود.


۳


آن گاه چک صادره


مدیریت واحدهای سازمان/ کارپردازان/فروشندگان پرداخت می گردد


—-


۴


درخواست خرید (برای تامین اعتبار)


امور مالی و ذیحسابی


تامین اعتبار برای خرید کالا مطابق بودجه سالانه بعمل می‌آید.


۵


سند هزینه قطعی (سه نسخه)


امور مالی و ذیحسابی


شرح مدارک خرید و هزینه، شماره طرح ردیف درآمد (بودجه) شماره مواد هزینه مبلغ بدهکار و بستانکار و جمع سند نام و امضا تنظیم کننده


۶


فهرست نمایند اسناد هزینه (دونسخه)


امور مالی و ذیحسابی


شماره و تاریخ اسناد هزینه قطعی که مربوط به یک بودجه طرح/ جاری/ درآمد باشند شرح اسناد، مبلغ شماره درخواست خرید جمع کل اسناد که توسط تنظیم اسناد در اداره تدارکات درج می شود مبلغ اسناد واخواهی شده مبلغ هزینه های مورد قبول و وجه حواله که توسط امور مالی و ذیحسابی درج می شود (یک نسخه پس از امضا امور مالی و ذیحسابی بعنوان رسید به تدارکات عودت داده شده و مبای ثبت حسابها قرار می‌‌گیرد)


۷


نماینده سند(دونسخه)


امور مالی و ذیحسابی


شماره سند هزینه قطعی، تاریخ سند، نام گیرنده وجه شرح خریدها و هزینه ها ومبلغ این فرم پس از اخذ ر سید برروی فهرست نماینده اسناد هزینه قطعی به تفکیک هرکارپرداز و بماخذ درجات خلاصه فهرست اسناد هزینه قطعی صادر می‌شودو مبنای کسربدهی هرکارپرداز از قرار می‌گیرد (یک نسخه برای حسابداری اداره تدارکات)


۸


خلاصه فهرست اسناد هزینه (دونسخه)


امور مالی و ذیحسابی


شرح خریدها و هزینه ها نام کارپردازان یا انجام دهنده هزینه، شماره ماده هزینه، شماره برگ درخواست خرید و مبلغ (یک نسخه برای حسابداری اداره تدارکات)


۹


صورتحساب خرید


امور مالی و ذیحسابی


منظم به اسناد هزینه قطعی


۱۰


اظهارنامه بیمه کارگران روزمزد


امور مالی و ذیحسابی/ تامین اجتماعی و اداره دارایی


تعداد نفرات، عنوان ماده، مشخصات چک صادره توسط امور مالی و ذیحسابی


۱۱


لیست حقوق و دستمزد کارگران روزمزد


امور مالی و ذیحسابی / تامین اجتماعی و اداره دارایی


عنوان ماده، نام کارگران روزمزد، دستمزد روزانه، مزایای کسورقانونی و بدهیهای مختلف، جمع کسور ویژه، پرداختی، شماره حساب بانکی، محل امضا حسابدار رسیدگی کننده بودجه ذیحساب، رئیس سازمان و پرداخت کننده


۱۲


اجازه پرداخت


امور مالی و ذیحسابی


خطاب به مدیر امور اداری و خدمات، تقاضای صدور چک به مبلغ مشخص و دروجه شرکت یا سازمان معرفی شده به امضا رئیس اداره تدارکات


قسمت چهارم ـ شرح فعالیتها


فعالیتهای اداره تدارکات در مفهوم ارتباطات سیستمی به بخشهای زیر تقسیم می‌شود که فعالیتهای هر کدام تشریح خواهد شد :


۱ـ ریاست اداره تدارکات


۲ـ حسابداری


۳ـ تنظیم اسناد


۴ـ کار پردازی


۵ـ انبارها


۶ـ کاردکس


۷ـ دفتر اداره تدارکات


۱ـ۴ـ شرح فعالیتهای ریاست اداره تدارکات


ریاست اداره تدارکات علاوه بر نقش سرپرستی ، هماهنگی ، کنترل و برنامه ریزی


گزارش کارورزی بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها


گزارش کارورزی رشته کامپیوتر 


دانلود کامل گزارش کارآموزی بررسی مقدماتی تدارکات و سیستم انبارها


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.