دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

گزارش کارآموزی دامپزشکی در روستا

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.


موضوع : 

گزارش کارآموزی دامپزشکی در روستا


فهرست مطالب


بخش اول : واحد نظارت و بازرسی بر محصولات خام دامی ۸


بخش دوم : واکسیناسیون و پست حومه ۱۶


بخش سوم : واحد سل و بروسلوز ۲۱


بخش چهارم : کشتارگاه صنعتی ۲۴


بخش پنجم : داروخانه دامپزشکی ۲۹


بخش ششم : آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی ۵۳


بخش هفتم : آزمایشگاه ایران ۵۸


بخش هشتم : کلینیک تخصصی دام ۶۱


بخش نهم : کلینیک تخصصی طیور ۷۳


بخشی از متن گزارش :


مقدمه


هدف از فراگیری هر علمی، به کار بستن و استفاده عملی از آن علم برای بهبود زندگی بشر می باشد. دامپزشک از یک سو با تشخیص، درمان و پیشگیری بیماریهای دامی به تولید پروتئین و فرآورده های غذایی با منشاء دامی کمک می کند و از سوی دیگر با تشخیص و درمان بموقع و در صورت لزوم معدوم کردن دام، از سرایت بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان جلوگیری به عمل می آورد و اداره دامپزشکی در رأس همه این فعالیت ها قرار دارد و آنها را سازماندهی می نماید.


بخش اول :


بخش نظارت و بازرسی بر محصولات خام دامی


اولین بخش کارآموزی اینجانب در واحد نظارت بود ،


این بخش یکی از بخش های بسیار مهم و حیاتی در سیستم دامپزشکی می باشد که در ارتباط مستقیم با بهداشت و سلامت غذایی مردم می باشد که چه بسا اگر این بخش نمی بود مردم در جامعه با مشکلات زیادی از نظر سلامت مواد غذایی مواجه می بودند و هیچ گونه امنیت غذایی وجود نمی داشت به خصوص در مورد مواد غذایی خام دامی که بیشترین خطر را می توانند برای سلامتی جامعه در بر داشته باشند چون این مواد محلی مناسب و مغذی برای رشد ویروس و میکروب ها و کلاً عوامل بیماری زای خطرناک می باشند و قدرت فساد پذیری این مواد بالا می باشد.


×××واحدهای تحت پوشش این بخش :


این بخش از شبکة دامپزشکی مسئول نظارت بر مواد خام دامی است و مواد فرآوری شده از مواد دامی به این بخش مربوط نمی باشد و فقط مسئولیت مواد خام دامی فرآوری نشده مانند : گوشت قرمز، گوشت چرخ کرده ، ماهی، مرغ، تخم مرغ ، آلایش (دل، جگر، سنگدان و …) ، کله و پاچه ، برعهده این بخش است، علاوه بر آن مراکزی که در ارتباط مستقیم با این نوع مواد می باشند و به طور کلی مراکزی که در زمینه تهیه و کشتار و نگهداری و یا فروش و یا طبخ این مواد و یا حمل و نقل این مواد دخیل هستند تحت پوشش و نظارت این بخش قرار دارند و در مورد هر مرکز بررسی های مخصوص به آن انجام می شود و در ضمن در زمینه قرنطینه بخشی یا استانی و نظارت بر خروج و ورود دام یا محصولات خام دامی که این بخش نظارت دقیق را برعهده دارد.


××کشتارگاهها :


اولین مکانی که در پوروسه تهیه مواد خام دامی دخیل است کشتارگاه ها می باشد که باید نظارت دقیقی بروی آن از لحاظ بهداشت فردی کارگران و کارکنان و بهداشت محیط کشتارگاه و وسایل کار باید انجام شود و علاوه بر آن نظارت بر نحوه کشتار یا تخلیه امعاء و احشاء و … و همچنین بررسی بهداشت گوشت از لحاظ بیماریهای احتمالی برعهده ی این بخش است این بخش یعنی کشتارگاه ازاین لحاظ دارای اهمیت است که نحوه تولید این مواد از نظر بهداشتی در نگهداری و ماندگاری آن در آینده بسیار مؤثر است.


××قطعه بندی ها :


دومین مکانی که بعد از کشتارگاه، محصولات در ارتباط است، قطعه بندی ها می باشند که در آن لاشه های دامی و طیور بنا به درخواست بازار و مشتری ها به اشکال مختلف قطعه بندی می شود و بسته بندی و یا کارهای دیگر مانند افزودن ادویه و غیره روی گوشت انجام می شود و به بازار ارسال شده و یا وارد سردخانه می شود.


در قطعه بندی اولین نکته که باید مورد بررسی قرار گیرد ماشین های حمل گوشت است که باید ابتدا مجوز آنها بررسی گردد تا مدت آن تمام نشده باشد و دومین نکته مجوز گوشت می باشد که باید بررسی شود، سومین مورد، نحوه قرار داشتن لاشه در یخچال ماشین است که در صورت وجود مشکل باید برخورد شود و چهارمین نکته رعایت اصول بهداشتی در هنگام تخلیه لاشه ها می باشد که نباید با سطح زمین یا کف ماشین برخورد کنند و نکته بعدی، دور ریختن نقاط زائد لاشه یا مناطقی که دارای کیست داخل ماهیچه ای و یا سایر بیماری ها هستند که در کشتارگاه قابل تشخیص نبوده اند، که باید دامپزشک قطعه بندی باید این موارد را بررسی و در صورت لزوم آن قسمت حذف گردد و نکته مهم دیگر رعایت بهداشت محیط کار است که باید از همه لحاظ پاکیزه باشد و تمام کف و دیوارها قابل شستشو باشند و در هنگام بسته بندی باید بهداشت رعیات گردد و مدیر تولید بر آن نظارت داشته باشد مهمترین نکته را که باید توسط بخش نظارت دامپزشکی بررسی شود نحوه نگهداری مواد خام دامی می باشد یعنی منجمد کردن این مواد باید ابتدا این مواد در محلی بنام پیش انجماد قرار گیرند که دمای آن (۴-) درجه می باشد و بعد آنها را در تونل انجماد که دمای آن (۳۴-) تا (۴۰-) درجه می باشد و در این محل مواد خام ماهی در بسته های مخصوص که معمولاً فلزی بوده قرار گرفته و در آن محل نگهداری می شوند که مدت زمان نگهداری آنها حداکثر ۷ تا ۹ ماه می تواند باشد که بسته به نحوه آماده سازی آن تا زمان انجماد، که هرچه بهتر باشد مدت ماندگاری نیز بیشتر خواهد شد.


دمای این محل ها یعنی تونل انجماد و سردخانه باید توسط بخش نظارت، کنترل شود که این کار را می توان با قرار دادن مواد غذایی خام دامی در این محل ها و پولم کردن این محل ها به مدت ۱۸ ساعت انجام داد که باید بعد از این مدت دمای قسمت های داخلی ماده غذایی باید توسط ترمومتر اندازه گیری شود که این دما باید بعد از این مدت باید (۲۵- تا ۲۷-) درجه سانتیگراد باشد در غیر این صورت باید اقدامات لازم برای بهبودی شرایط این گونه محل ها به عمل آید.


نکته دیگر قرار داشتن این گونه مواد در بسته بندی های پلاستیکی یا سلفونی و درب بسته بودن آنها و داشتن لیبل یا برچسب شرکت بروی بسته ها و درج شدن تاریخ تولید و انقضا بروی آنها که بسیار مهم می باشد ( در غیر این صورت غیر قابل فروش خواهد بود).


گزارش کارآموزی رشته دامپزشکی  


گزارش کارآموزی دامپزشکی در روستا


دانلود کامل گزارش کارآموزی دامپزشکی در روستا


گزارش کارآموزی پروژه تبلیغاتی شرکت طوس طیف

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.


موضوع:

 گزارش کارآموزی پروژه تبلیغاتی شرکت طوس طیف


فهرست مطالب


· مقدمه ۷


· گرافیک و تبلیغات نوین ۱۲


· فصل اول: آرم و نشانه ها ۲۲


· فصل دوم: اوراق اداری ۳۸


· فصل سوم: پوستر ۵۵


· فصل چهارم: کاتالوگ و بروشور ۸۸


· فصل پنجم : فولدر ۱۲۴


· فصل ششم: بیلبورد ۱۲۸


· فصل هفتم: استند ۱۴۸


· فصل هشتم: هدایای تبلیغاتی ۱۶۲


· فصل نهم: بسته بندی ۱۸۷


· فصل دهم: لیبل ۲۰۹


· فصل یازدهم: طراحی جلد ۲۱۲


· منابع و مآخذ ۲۲۱


بخشی از متن گزارش کارآموزی :


مقدمه :


علائم و نشانه ها از بدو خلقت در اشکال مختلف تصویری همراه انسان بوده است . تصاویر موجود در غارها، زمینه های پیدایش خط ، نمادهای ریاضی در علوم و همچنین سایر زمینه های مختلف ریشهای ابتدایی پیدایش علائم می باشند.


امروزه طراحی آرم یا نشانه از جمله وظایف هنرمند و طراح گرافیک می باشد. هر سازمان یا موسسه ای به هنگام شکل گیری، درصدد طراحی یک نشانه و آرم برای خود می باشد تا بدین وسیله بتواند هویت و شخصیت اجتماعی خود را به دیگران معرفی نماید .


اصولا آرم یا نشانه مشخصه اصلی هویت سازمانی بوده و حکم امضاء و مهر آن را دارد . بنابراین طراحی یک آرم بایستی با احتساب تمامی جنبه های مختلف و بررسی دقیق صورت پذیرد. یک پوستر ، بروشور و یا یک صفحه از روزنامه که توسط هنرمند گرافیک صفحه آرایی شده است یک زمان کوتاهی را به خود اختصاص داده و سپس ، تصویر جدیدی جای آن را می گیرد اما یک نشانه اغلب دارای تاریخ مشخص و معینی نیست


گرافیک در عرصه تبلیغات:


زمانیکه از خواب بیدار می شویم و برای وزرش صبحگاهی تلویزیون را روشن می کنیم ، تبلیغ پفک نمکی ، سس سالاد ، شامپو ، جوراب ، بخاری ، یخچال و بسیاری از تبلیغات تلویزیونی را به ناچار می بینیم . وقتی از منزل خارج می شویم باز هم یک سری از تبلیغات بوسیله رادیو به گوش ما می رسد . در خیابان ها ، پشت اتوبوس ها ، سردرمغازه ها و یا به تابلوهای خیابانی که نگاه می کنیم همه و همه تبلیغات متفاوتی که روزانه با آن ها سروکار داریم . با وجود حجم فراوان تبلیغات و انواع محصولاتی که تبلیغ می شوند آیا تاکنون اندیشیده ایم که چه میزان در امر تبلیغات موفق بوده ایم ؟ چقدر با این موضوع ، عملی و تخصصی برخورد می کنیم ؟ آیا می دانیم وضعیت عناصر درگیر با تبلیغ ، در کشور ما چگونه است؟ آیا برای حل مشکلات تبلیغات در کشور گامی برداشته شده است ؟


تبلیغات در زمان قدیم در مقایسه با تبلیغات امروزی خیلی ساده بود ، با وجود این هدف اساسی از آگهی همان بود که امروز هم هست ، بدین معنی که منظور از آن ایجاد ارتباط برای دادن اطلاعات و ایده ها به گروهی از مردم بود که موجب تغییر یا تقویت رفتار آنها بشود .


تأثیر تبلیغات بر زندگی روزمره ، به عنوان یکی از شاخه های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و ارتباطی و نوپا بودن این صنعت در کشور ، به آن شده است لازم و ضروری می باشد . برای حل مشکلات ، لازم است با انتخاب شاخص های صحیح گامهای مناسبی در این را ه برداریم و از ابتدا، پایه این دانش را در کشور صحیح بنا کنیم .


در این پژوهش سعی برآن است ، که شکل های مختلف تبلیغات مکتوب، اعم از آگهی تک برگ ، مطبوعاتی و محیطی و استفاده از هنر گرافیک در تبلیغات روزمره را در حد نیاز مخاطبان محترم معرفی و روش طراحی و اجرا و نحوه چاپ آن ها بیان شود.


تاریخچه ای از طراحی گرافیکGraphic Design) )


گرافیک و تبلیغات نوین:


طراحی گرافیک با اهمیت روز افزون خود ، حرفه ای است که به دلیل وابستگی به تکنولوژی تکثیر در دوران مختلف ، شکلهای مختلف به خود گرفته است . آنچه که مطالعه تاریخ قرن بیستم به ما نشان می دهد ، پیشرفت و جهش سریع تکنولوژی درهمه زمینه ها منجمله چاپ و صنعت می باشد .


گسترده شدن ارتباطات و روابط بین المللی ، نیاز به اطلاع رسانی و انتشار اطلاعات در سطح کره زمین را با دست یابی به روش های پیشرفته رسانه جدید به وجود آوردند و طراحی گرافیک نیز از این تحولات بی تأثیر نماند.


از هنر گرافیک تا طراحی گرافیک :


v ارتباط بصری در وسیع ترین معنای خود پیشینه ای طولانی دارد . زمانی که انسان اولیه برای یافتن غذا به شکار می رفت و ردپای شکار را در غبار تشخیص می داد ، به یک علامت گرافیکی نگاه می کرد . چشم خیال او خود حیوان را می دید.


v آثار گرافیکی می تواند علامت هایی مانند حروف الفبا باشند ، یا قسمتی از نظام نشانه ای دیگر مانند علائم جاده ها را تشکیل دهد. مجموع این علائم (مانند خطوط یک طرح یا ترام های یک عکس ) تصورات را شکل می دهد . طراحی گرافیک ایجاد یا برگزیدن نشانه ها و آرایش آن ها روی یک سطح ، برای بیان یک اندیشه است.


v یک نشانه یک عکس نیست . تصاویر گرافیکی چیزی بیش از تصویرسازی های توصیفی از اشیایی هستند که می بینیم یا تجسم می کنیم ، آن ها مجموعه هایی تصویری هستند که محتوای آن مفهومی ویژه و موقعیت آن هویتی جدید به آن می بخشد .


بیشتر واژه ها و تصاویر به طور معمول با هم به کار می روند ، گاهی متن به کل اثر تسلط دارد و گاهی تصویر؛ یا گاهی مفهوم هر کدام به دیگری وابسته است . برخی از برجسته ترین آثار طراحی گرافیک برای رساندن مفهومی دقیق از تصویری مبهم ، بردقت لغات متکی می باشد .


کلمه ، هنگامی که به عنوان گفتارثبت شده چاپ می شود ، میزان زیادی از تأثیر خود را از دست می دهد . طراحان معاصر (به ویژه پیشگامان آن ها ، فوتوریست ها FUTURISTS) سعی کرده اند این محدودیت را از بین ببرند . آنان به کمک اندازه ، کلفتی ، نازکی و موقعیت حروف به حروف چینی قدرت بیان می بخشند . در واقع ، ضرورت انتقال پیام و هویت خاص بدان بخشیدن برای آنان نیازی گریز ناپذیر بوده است .


v محتوای اثر نیز تعیین کننده مفهوم طرح و نیز چگونه خوانده شدن آن می باشد . در یکی از معروف ترین طرح های گرافیکی معاصر با نام ((من نیویورک را دوست دارم )) که آمیزه ای از تصویر نگاری و علائم الفبائی است، درک پیام مستلزم برداشتی توافقی از معنا و قرار داد است . ما مفهوم تصویر قلب را به خاطر چگونگی ارائه آن تشخیص می دهیم . چنانچه در یک کتاب علمی ، قلب دیگر مفهوم دوست داشتن را نمی رساند .


پروژه تبلیغاتی شرکت طیف طوس


گزارش کارورزی پروژه تبلیغاتی شرکت طوس طیف


دانلود کامل گزارش کارآموزی پروژه تبلیغاتی شرکت طوس طیف


گزارش کارآموزی بررسی مسائل بهداشت حرفه ای در کارخانه داروپخش

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.


موضوع:

 گزارش کارآموزی بررسی مسائل بهداشت حرفه ای در کارخانه داروپخش


فهرست مطالب


مقدمه


بهداشت حرفه ای در صنایع داروسازی


سازمانها و تشکیلات بهداشت حرفه ای در ایران


قوانین کار وزارت کار مورد استناد فعالیتهای بهداشت حرفه‌ای


آئین نامه های سازمان تامین اجتماعی


آئین نامه های کمیته حفاظت فنی


تاریخچه و مشخصات شرکت کارخانجات داروپخش


کارگاهها و صنایعی که شرکت را احاطه کرده اند


صوت چیست


امواج صوتی


تقسیم بندی اصوات از نوع موج طولی


سروصدا(Noise)


انواع سر وصدا


اثرات زیاد آور سروصدا


روشهای اندازه گیری سروصدا در محیط کار


استانداردهای سروصدا


در ایران استاندارد مورد قبول مطابق با استاندارد ACGTHمی‌ باشد


بررسی سروصدا در کارخانه داروپخش


اندازه گیری میزان صدا در سالن بسته بندی کارپول های دندانی


اندازه گیری میزان صدا در سالن بسته بندی آمپول (۲ mlit)


اندازه گیری در این صدا در سالن پرکنی


اندازه گیری میزان صدا در سالن بسته بندی قرص و کپسول


اندازه گیری میزان صدا در نیروگاه مرکزی


اندازه گیری میزان صدا در نیروگاه سرم سازی


کنترل سروصدا


پیشنهادات


ماده ۱۳۹


ماده ۱۴۱


ماد ۱۴۵


نور


واحدهای روشنایی


لومن (Luman)


لوکس (Lux)


فوت کندل (Foot Candle)


هدف از تامین روشنایی مناسب


ویژگیهای روشنایی رضایت بخش


تاثیرات روشنایی


انواع روشنایی های محیط کار


منابع نور


مشخصات اصلی منابع روشنایی مصنوعی


منابع روشنایی مصنوعی


میزان شدت روشنایی برای فعالیتهای گوناگون


اندازه گیری میزان نور در کارخانه داروپخش


اندازه گیری میزان روشنایی در سالن بسته بندی شربت


اندازه گیری میزان روشنایی در میزهای چک چشمی


تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده


پیشنهادات


آئین نامه حفاظت و بهداشت کار


منابع عمده تولید گرما


راههای تبادل گرمایی بدن با محیط اطراف


تابش یا تشعشع (Radiation)


جابجایی (Convection)


تبخیر (Evaporation)


عوامل محیطی موثر در شرایط جوی


دما


دما محیط


دمای تابشی


رطوبت


رطوبت نسبی


فشار بخار آب


سرعت جریان هوا


شاخص WBGT( دمای ترگوی سان)


اصطلاحات WBGT


رطوبت نسبی


ارزیابی بارکاری


انواع کار


روشهای اندازه گیری شرایط جوی


دماسنج کاتا


بررسی شرایط جوی در کارخانه داروپخش


سالن ساخت پماد


سالن اتوکلاو


سالن اتوکلاو و بسته بندی سرم


سالن بسته بندی قرص و کپسول


آلاینده های شیمیایی و تقسیم بندی آنها


تقسیم بندی آلاینده ها براساس حالت فیزیکی


تقسیم بندی آلاینده ها بر پایه اثرهای فیزیولوژیک


مواد التهاب آور


مواد خفگی آور


مواد بیهوشی آور


سموم سیستمیک


سایر مواد معلق غیر از سموم سیستمیک


راه‌های ورود مواد شیمیایی به بدن


راههای دفع مواد شیمیایی


بررسی عوامل شیمیایی زیان آور در کارخانه داروپخش


فنول (Phenol)


فرمالدئید (Formaldehyde)


بررسی سیستم تهویه موجود در بخشهای مختلف کارخانه


ارگونومی


تقسیم کارهای جسمی از نظر ارگونومی


کارهای دینامیکی سخت


کارهای دینامیکی موضعی


کارهای استاتیک


اثرات کار استاتیک


کار ایستاده و تاثیرات آن


ارتفاع سطح کار


گراند جان در سال (۱۹۸۱) در مورد ارتفاع سطح کار توصیه هایی نموده است


کار بصورت نشسته و تاثیرات آن


ارتفاع میزکار


آنتروپومتری


آنتروپومتریدر دو زمینه کاربرد دارد


پارامترهای اندازه گیری شده در کارخانه داروپخش


جدول آنتروپومتری کارگران زن در کارخانه داروپخش


طراحی صندلی


مشخصات صندلی های موجود در بخشهای مختلف کارخانه داروپخش


حمل دستی بار و دردهای کمر


روش صحیح بلند کردن بار


طراحی ابزار


توصیه هایی برای طراحی دسته یا بازوی ابزار زیر ارائه شده است


اصول طراحی ابزار


بررسی مسائل ارگونومیک در کارخانه داروپخش


ایمنی در صنعت


ایمنی عمومی


کمیته های حفاظتی


کارگران و شورای کارگاه همچنین طبق ماده ۹۳ قانون کار


وظایف کمیته حفاظت کارگاه بر طبق ماده ۳ آئین نامه حفاظتی


نظم و نظافت کارگاهی


آموزش ایمنی اعلانات و پوسترها


کاربرد رنگ واشکال هندسی


کدهای ایمنی طبق استاندارد موسسه بین المللی استاندارد امریکا ANSI


استانداردهای ایزو ونقش آن در ارتقاء ایمنی در کارخانه


انواع استانداردهای ایزو


مقررات کلی که از طرف این استاندارد به کارخانه اعلام شده


مزایای ISO 14000


چک لیست ایمنی عمومی


ایمنی ماشین آلات


ماده ۲۵ آئین نامه و مقررات حفاظتی ماشین آلات


حفاظ ماشین آلات باید دارای شرایط خاص باشند


دستگاه پرس قرص


نحوه کار دستگاههای پرس قرص


چک لیست پرس قرص


بررسی ایمنی پرس قرص


دستگاه آسیاب و گرانول سازی


چک لیست دستگاه آسیاب


بررسی ایمنی دستگاه آسیاب


دستگاه بسته بندی


چک لیست ایمنی ماشین آلات


بررسی ایمنی دستگاه بسته بندی


نتایج بدست آمده از بررسی ایمنی ماشین آلات در کارخانه داروپخش


پیشنهادات


مقدمه:


انسان از آغاز آفرینش به منظور استمرار حیات، به کار و کوشش مجبور بوده و در این راه سختی های بسیاری را متحمل شده است. امروزه به علت رشد روز افزون جمعیت و مصرف بیش از اندازه و بر پایی صنایع بزرگ، استفاده از انواع ماشین آلات، تجهیزات ، فرایندها و مواد شیمیایی و …امری گریزناپذیر شده است.


صنعتی شدن و تولید فزاینده مخاطراتی گوناگون را برای نیروی کار به ارمغان آورده و موجب شود نیروی کار در معرض عوامل زیان آور بسیار قرار گیرد، عواملی که جزء جدایی ناپذیر صنعت و تولید به شمار می آیند و همواره تندرستی نیروی کار را تهدید می کنند. از این رو حفاظت از تندرستی نیروی کار و بهسازی محیط کار از اهمیت شایان توجه برخوردار است.


این گزارش جهت بررسی مسائل بهداشت حرفه ای در کارخانه داروپخش طی یک دوره کارآموزی تهیه شده و سعی شده در آن پس از بررسی ها و ارزیابی ها و اندازه گیریهای انجام شده و ارائه اطلاعات لازم در زمینه مسائل مختلف و عوامل زیان آور کار پیشنهادات مفید و موثری جهت بهتر سازی محیط کار ارائه شود.


امید روزیکه نیروی کار در تمام صنایع ایران از سلامت و ایمنی کامل برخوردار شود.


بهداشت حرفه ای در صنایع داروسازی :


بهداشت حرفه ای در صنایع داروسازی از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا محصول نهایی تولید شده در کارخانه های داروسازی دارویی بوده و مصرف کنندگان آن بیماران می باشند. بنابراین حفظ شرایط صد درصد بهداشتی مطابق استانداردهای بین المللی در محیط کارخانه امری است ضروری که کنترل آن بر عهده مسئولین متخصص واگذار شده و آنها موظیف به نظارت مستقیم بهداشت محیط کار می باشند.


برای درک صحیح از مفهوم بهداشت حرفه ای در کارخانجات داروسازی بهتر است به تعریف بهداشت حرفه ای توجه کافی داشته باشیم در واقع بهداشت حرفه ای عبارتست از علم و هنر پیشگیری از اثرات سوئی که در طرز کار، محیط کار و خصلت کار وجود دارد و سلامت شاغل را به خطر انداخته وباعث ایجاد بیماری های حرفه ای، مسمومیت های شغلی و حوادث ناشی از کار می شود ( براساس تعریف ALHA(انجمن متخصصین مهندسی بهداشت حرفه ای آمریکا) همانطور که می دانیم مواد اولیه مصرفی در کارخانجات دارویی بیشتر از مواد شیمیایی تشکیل می یابد. بنابراین در صورت عدم استفاده صحیح از موارد مزبور عوامل شیمیایی مورد مصرف ممکن است در اثر تماس با اعضای بدن کارگران و با ورود به دستگاه تنفسی و گوارشی و همینطور از طریق پوست موجبات ناراحتی آنان را فراهم بسازد و با مواد شیمیایی ممکن است باعث تحریک و سایر عوارض دیگر گردد.


از جمله عوراض زیان آور فیزیکی که در کارخانجات داروسازی ممکن است روی سلامتی کارگران اثر منفی داشته باشد می توان سروصدا، روشنایی، حرارت و امثال آنها را ذکر کردکه در بخشهای مختلف به نحوی موجبات ناراحتی کارگران را سبب می شوند و می بایست راههای کنترل صحیح آنها را شناسایی نمود و در صورتیکه راه کنترل به نحوی وجود داشته باشد با وسایل حفاظت فردی مناسب اقدام به جلوگیری از عوارض نامطلوب آنها نمود.


سازمانها و تشکیلات بهداشت حرفه ای در ایران


این سازمانها عبارتند از سازمانهای دولتی مسئول در امر بهداشت حرفه ای و حفاظت صنعتی وسازمانهای اختصاصی که از طرف صنایع ایجاد می گردند.


سازمانهای دولتی یا مستقیماً مجری برنامه های بهداشت حرفه ای و حفاظت صنعتی بوده و یا موظف در نظارت بر انجام امور و یا اینکه مسئول آموزش کادر فنی مورد لزوم می باشند. وزارت کار و امور اجتماعی مسئولیت مستقیم در مقابل مسائل کار و کارگری داشته و فعالیت گسترده ای در این زمینه دارد.


سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور فعالیت های جنبی در زمینه بهداشت حرفه ای دارند. اینک به ذکر قانون کار وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی و آیین نامه های کمیته حفاظت و بهداشت حرفه ای می پردازیم.


۱) قوانین کار، وزارت کار مورد استناد فعالیتهای بهداشت حرفه‌ای:


ماده های ۲،۸۵،۸۶،۸۷،۸۸،۸۹،۹۰،۹۱،۹۲،۹۳،۹۴،۹۵،۹۶،۹۷،۹۸،۹۹،۱۰۰،۱۰۱،۱۰۲،۱۰۳،


۱۰۴،۱۰۵،۱۰۶،۱۵۶،۱۷۹،۱۹۳


۲) آئین نامه های سازمان تامین اجتماعی :


ماده های ۳،۴،۵۴،۶۰،۶۱،۶۵،۶۶،۸۸،۹۰


۳) آئین نامه های کمیته حفاظت فنی :


ماده های ۱،۲،۳،۴،۵،۶،۷


تاریخچه و مشخصات شرکت کارخانجات داروپخش :


شرکت داروپخش در تاریخ ۲۳/۱۰/۱۳۳۴ با سرمایه ۰۰۰/۰۰۰/۲۵۰ ریال با عنوان بنگاه خیریه داروپخش به منظور ارائه خدمت دارویی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در کیلومتر ۱۸ اتوبان کرج آغاز به کار نمود. محصولات بخش تولیدی این مجتمع در آغاز حدود ۲۰ قلم و شامل انواع آمپول ، قرص و شربت بود، که تا پیروزی انقلاب اسلامی تنوع تولیدات کارخانه به ۸۰ قلم رسید.


مجموعه بزرگ داروپخش در سال ۱۳۵۷ پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ملحق و با توجه به اجرای نظام نوین دارویی، همگام با سایر کارخانجات تولیدی محصولات خود را با نام ژنریک تولید و به بازار عرضه نمود و از سال ۱۳۵۹ با دگرگونی که در ساختار تشکیلاتی این مجموعه رخ داد با نام شرکت سهامی داروپخش به تلاش خود ادامه داد که از اسفند سال ۱۳۷۱ مالکیت آن از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان تامین اجتماعی منتقل و با نام شرکت داروپخش (سهامی خاص) به فعالیت خود ادامه می دهد.


در سال ۱۳۷۲ شرکت داروپخش از سهامی خاص به سهامی عام تغییر و در سال ۱۳۷۷ با تبدیل واحدهای خود گردان به شرکتهایی با شخصیت حقوقی مستقل، کارخانه داروپخش نیز از شرکت داروپخش سهامی عام منفک و از همان تاریخ تحت عنوان شرکت کارخانجات داروپخش ( سهامی خاص) وظایف خود را دنبال می کند.در حال حاضر شرکت با بهره گیری از خدمات بیش از ۹۰۰ نفر در رده های مختلف تحصیلی و تجربی در زمینه تولید حدود ۱۴۰ قلم اشکال مختلف دارویی فعالیت دارد و در حدود ۱۲% از کل محصولات مختلف دارویی و بهداشتی را تأمین می نماید.


شرکت داروپخش با توجه به توسعه کمی و کیفی و بهره برداری از بیش از ۴۰ سال تجربه در حال حاضر از بخشهای زیر تشکیل شده است:


– بخش قرص و کپسول


– بخش استریل


– بخش شربت وقطره خوراکی


– بخش فرآورده های بهداشتی


– بخش پماد ، کرم وشیاف


– بخش کارتریج


– بخش سرم


در همین راستا و به منظور بهبود بخشیدن به تولیدات و پاسخگویی به نیاز بازارهای جهانی در بهمن ماه سال ۱۳۷۶ ، شرکت موفق به اخذ گواهینامه ISO 9002گردید.


کارگاهها و صنایعی که شرکت را احاطه کرده اند عبارتند از:


در ضلع شمالی چاپخانه جمهوری اسلامی و کارخانه تولید مواد اولیه ، در ضلع جنوبی رنگ سازی و کارگاههای تولید قطعات، در ضلع شرقی بهزیستی و انبارهای نگهداری کالاهای تولیدی و در ضلع غربی کارگاه نیروی انتظامی واقع شده است.


مقدمه


در عصر حاضر، پیشرفت فن آوری در تمام زمینه های صنعتی، گسترش و کاربرد وسیع وسایل، ماشین آلات و تجهیزات مختلف را به همراه داشته است. این رشد سریع سبب گردیده تا انسان در زندگی روزمره و شغلی خود هر چه بیشتر تحت تاثیر آشفتگی های ناخوشایند اکوستیکی یعنی «صدا» با شدتهای مختلف قرار گیرد. بطوریکه امروزه صدا جزئی از زندگی انسان را تشکیل می دهد.


به همین ترتیب صدا یکی از عوامل زیان آور شغلی به شمار می آید و بسیاری از کارگران در معرض این عامل زیان آور قرار دارند. از این رو به دلیل اهمیت موضوع سر و صدا و تاثیراتی که روی افراد ایجاد می کند سعی شده است به بررسی این عامل در تعدادی از بخشهای کارخانه داروپخش پرداخته شود. در ابتدا برای آشنایی بیشتر با عالم زیان آور سروصدا تعاریفی دراین رابطه ارائه می گردد و تاثیرات زیان آور آن مطرح می شود.


صوت چیست؟


صوت شکلی از انرژی می باشد که توسط حس شنوایی قابل تشخیص است به بیان ساده صورت هر چیزی است که شنیده می شود.


امواج صوتی :


همچنان که نواحی تراکم وانبساط در یک محیط حرکت می کند یک موج صوتی تولید می شود پس یک موج صوتی نمونه ای از تغییر در فشار هوا است. مولکولهای هوا در مسیر موج صوتی حرکت نمی کنند. بلکه آنها در یک محل پیرامون نقطه تعادل خود به نوسان در می آیندو مانند یک منبع ارتعاش عمل می کنند. اصوات از نوع موج طولی بوده و تقسیم بندی آنها عبارتست از:


۱- امواج مادون صوت (Infra sound): اصواتی با بسامد کمتر از ۲۰ هرتز می باشد که گوش انسان حساسیت چندانی به شنیدن آن ندارد.


بررسی مسائل بهداشت حرفه ای در کارخانه داروپخش


کارخانه داروپخش


دانلود کامل گزارش کارآموزی بررسی مسائل بهداشت حرفه ای در کارخانه داروپخش


گزارش کارآموزی الگوریتم های مسیریابی

این فایل ورد و آماده پرینت میباشد


موضوع گزارش کارآموزی : 

الگوریتم های مسیریابی


فهرست مطالب:

مقدمه الگوریتمهای مسیریابی

الگوریتمهای مسیر یابی

اصل بهینگی

مسیر یابی کوتاه ترین مسیر

الگوریتم غرق کردن

مسیر یابی بردار فاصله

مسئله بی نهایت گرایی

مسیر یابی حالت پیوند

کسب اطلاعاتی راجع به همسایه‌ها

اندازه گیری هزینه خط

ساخت بسته‌های حالت پیوند

توزیع بسته‌های حالت پیوند

محاسبه مسیرهای جدید

مسیریابی سلسله مراتبی

مسیریابی پخشی

مسیریابی چند پخشی

مسیریابی برای میزبانهای سیار

مسیریابی در شبکه‌های موقتی

کشف مسیر

نگهداری مسیر

جست و جوی گره در شبکه‌های نظیر به نظیر

الگوریتم کنترل ازدحام

اصول کلی کنترل ازدحام

سیاست‌های جلوگیری از ازدحام

کنترل ازدحام در زیرشبکه‌های مدار مجازی

کنترل ازدحام در زیرشبکه‌های داده گرام

تخلیه بار

بیت اخطار

تشخیص زودرس تصادفی

کنترل لرزش

‌مسیر یابی منبع دینامیک (۱)

مشکل مسیر یابی

یافتن انبوهی ازکوتاهترین راهها

مسیر یابی نیاز به مسیر یابی

Forward در جستجوی الگوریتم

الگوریتمهای مسیر یابی درکاربرد

مسیر یابی قائم

مسیر یاب peer to peer

مسیر یابی Guntella

رده بندی یک به یک الگوریتم های مسیریابی

مسیریابی adaptive از Biocrawler


مقدمه الگوریتمهای مسیریابی


در هریک از سه قرم گذشته فناوری خاصی رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سیستم های مکانیکی بزرگ به همراه انقلاب صنعتی بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بیستم زمان جمع آو ری ،پردازش ، و توزیع اطلاعات بودو در بین سایر پیشرفت ها ،شاهد نصب شبکه های جهانی تلفن، اختراع رادیو و تلویزیون ، تولید و رشد بی سایقه صنعت کامپیوتر و پرتاب ماهواره های ارتباطی بوده ایم.


با پیشرفت فناوری این موارد د رحال همگرایی است و تفاوت هایی بین جمع آوری ، انتثال ذخیره و پردازش اطلاعات به شدت در حال محو شدن است سازمان هایی با صدها شعبه در نقاط مختلف جغرافیایی ،ب فشردن کلید وضعیت فعلی را حتی در دورترین نقاط بررسی می کنند. با افزایش فدرت جمع آوری، پردازش و توزیع اطلاعات، تقاضای پردازش اطلاعات پیچیده تر نیز افزایش می یابد


الگوریتمهای مسیر یابی


وظیفه اصلی لایه شبکه ، هدایت بسته‌ها از ماشین منبع به ماشین مقصد است در اغلب زیر شبکه‌ها ، بسته‌ها باید چند جهش انجام دهند. تا به مقصد برسند. برای شبکه‌های پخشی،استثنایی وجود دارد، وای در اینجا نیز اگر منبع و مقصد در یک شبکه نباشد مسیر یابی مشکل محسوب می‌شود. الگورتیم هایی که مسیرها و ساختمان داده‌های مربوط به آن را انتخاب می‌کنند، موضوع مهم را طراحی لایه شبکه اند.


الگوریتم مسیر یابی بخشی از نرم افزار لایه شبکه است که تعیین می‌کند بسته ورودی باید به کدام خط خروجی منتقل شود. اگر زیر شبکه از داده‌ها گرام‌ها استفاده کند، این تصمیم گیری دوباره باید برای هر بسته ورودی تکرار شود ،چون تا آن موقع امکان دارد بهترین مسیر، تغییر کند اگر زیر شبکه از مدارهای مجازی استفاده کند ، تصمیمات مسیر یابی وقتی اتخاذ می‌شوند که مدار مجازی جدیدی استفاده گردد. از آن پس ، بسته‌های داده‌ها فقط از مسیر ایجاد شده قبلی منتقل می‌شوند.حالت دوم گاهی مسیر یابی تماس دارد ، زیرا مسیر در طول مدت تمسا کاربر باقی می‌ماند ( مثل کار کردن با پایانه یا انتقال فایل ) صرف نظر از این که آیا مسیرها برای هر بسته به طور مستقل انتخاب میشوند یا فقط وقتی که اتصال جدیدی برقرار می‌شود انتخاب می‌گردند، خواصی وجود دارند. که در الگوریتم‌های مسیر یابی مطلوب‌اند صحت ، سهولت تحمل عیب، پایداری ، عدالت و بهینگی صخت وسهولت نیازی به توضیح ندارند، اما نیاز به تحمل عیب چندان روشن نیست. انتظار می‌رود که شبکه‌های بزرگ ، سال‌ها بدون عیب کلی سیستم به کار خود ادامه دهند. در این مدت ممکن است اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری گوناگونی به وجود آید. میزبان‌ها مسیر یاب‌ها مسیر یاب‌ها بدون نیاز به توقف انجام انجام کارها در مسیر یاب‌ها و راه اندازی مجدد شبکه در هر بار متلاشی شدن مسیریاباز عهده تغییرات در توپولوژی و ترافیک برآید.


پایداری نیز برای الگوریتم مسیر یابی هدف مهمی است. الگوریتم‌های مسیر یابی وجود دارند که هرگز وجود دارندکه هرگز به حالت پایداری نمی‌رسند.مدت زمان اجرای آن بی تاثیر است عدالت وبهینگی مممکن است ساده به نظر می‌رسند یقیینا کسی با آن مخالف نیست. اماهمان طور که روشن است اهداف متناقضی دارند به عنوان مثال از این تناقض ، شکل ۱ را بینید. فرض کنید ترافیک کافی بین Aو ش، بین B,Bوبین C, C وجود دارد تا پیوندهای افقی را اشباع نماید برای بیشینه کردن کل جریان ترافیک X, Xباید کاملا از بین برود. متاسفانه از نظر XوXعادلانه نیست بدیهی است که توافقی بین کارایی کلی و عدالت اتصال‌های منفرد لازم است.


قبل از اینکه به متوزان کردن عدالت وبهینگی بپردازیم . باید تصمیم بگیریم که چه چیزی را بهینه کنیم . بدیهی است تاخیر بسته باید کمینه شود ولی توان شبکه باید بیشینه شود. علاوه براین این دو هدف نیز با هم تضاد دارند، زیرا عملکرد هر سیستم صف بندی در حد ظرفیت تاخیر صف بندی را زیاد ی کند. اغلب شبکه‌ها سعی میکنند تعدداد جهشهای بسته‌های را کمینه نمایند زیرا کاهش تعدادجهش موجب بهبود تاخیر و نیزکاهش میزان پهنای باند مصرفی است که منجر به بهبود توان عملیاتی می‌شود.


الگوریتم‌های مسیر یابی به می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند غیر وفقی و وفقی الگوریتم‌های غیر وفقی تصمیات مسیر یابی خود را بر اندازه گیری یا تخمین توپولوژی و ترافیک فعلی بنا نمی‌نهند بلکه برای انتخاب مسری جهت رسیدن از I به Jبرای تمام I را به تمام Jاز قبل محاسبه می‌شود در حالت OFF-LINEو هنگام راه اندازی شبکه به مسیر یاب‌ها بار می‌شود این روند گاهی مسیر یابی ایستا نام دارد.


برعکس الگوریتم‌های وقفی تصمیات مسیر یابی خود را براساس تغییرات توپولوژی و ترافیک تغییر می‌دهند الگوریتم‌های وفقی ، وقتی که مسیرها را عوض می‌کنند. مثلا هر ثانیه وقتی بار تغییر می‌کند، با وقتی توپولوژی تغییر می‌کند از نظر جایی که اطلاعات را می‌گیرند مثلا محلی از مسیریابهمجوار یا تمام مسیریابومعیارهایی که برای بهینه سازی مورد استفاده قرارمی گیرند. (مثلا ، محلی از مسیریاب همجواریا تمام مسیر یاب‌ها و معیارهایی که برای بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند (مثلاً فاصله ، تعداد جهشها یا زمان انتقال تقریبی با یکدیگر متفاوت‌اند . در بخش‌های بعدی الگوریتم‌های الگوریتمهای گوناگونی را چه ایستا و چه پویا ،مورد بررسی قرار می‌دهیم.


اصل بهینگی


قبل از پرداختن به الگوریتم توجه به مهم است که صرف نظر از توپولوژی شبکه وتر افیکی ، می‌توان حکمی کلی راجع به مسیرهای بهینه ارائه کرد این حکم را به عنوان اصل بهینگی شناخته می‌شود. این اصل بیا می‌کند که اگر مسیریابJاز مسیریاب Iبه مسیریابKدر مسیریاب بهینه‌ای شناخته می‌کند آنگاه مسر بهینه‌ای از Jو Kنیز در مسیر مشابهی قرار می‌گیرد. برای مشاهده این موضوع ، بخشی از مسیر Iبه J را به بنامید و بقیه را نامگذاری کنید اگر مسیری بهتر از وجود داشت می‌توانست با الحاق شود تا مسیری از Iبه K بهبود بخشد، و حکم ما را می‌گوید ? بهینه است نقض کند.


از اصل بهینگی می‌توان نتیجه گرفت که مجموعه‌ای از مسیرهای بهینه از تمام منابع به مقصدی معین ، درختی را تشکیل مید هد که ریشه اش مقصد است چنین درختی، درخت بایگانی نام دارد.شکل ۲ در این درخت مقیاس فاصله تعداد جهش‌ها است توجه داشته باشید. که درخت‌های دیگری با همان طول مسیر وجود داشته باشند هدف الگوریتم‌های مسیر یابی، یافتن درخت‌های بایگانی و استفاده از انها برای تمام مسیر یاب‌ها است .


چون درخت بایگانی یک درخت است، فاقد هرگونه حلقه است. لذا هر بسته در تعداد مشخصی از جهش‌های دریافت می‌شود. در عمل همیشه به این سادگی نیست.در اثنای کار، پیوندهای ومسیریابمی‌توانند به طرف پایین بروند وبه طرف بالا برگردند. بنابراین امکان دارد مسیر یاب‌های مختلف راجع بع توپولوژی فعلی ایده‌های متفاوتی داشته باشند .همچنین سوال دیگری که مطرح بود این بود که آیا هر مسیریابمجبور است به طور انفرادی اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه درخت بایگانی را به دست آورد یا این اطلاعات توسط وسایل دیگری جمع آوری می‌شوند در ادامه به طور مختصر به این موضوع می‌پردازیم با این وجود، اصل بهینگی ودرخت بایگانی‌های معیارهایی را تهیه کردند که سایر الگوریتم‌های مسیر یابی می‌توانند براساس آنها ارزیابی شوند.


مسیر یابی کوتاه ترین مسیر


مطالعه الگوریتمهای مسیر یابی را با تکنیکی که به طور گسترده به شکل‌های مختلفی به کار می‌رود شروع می‌کنیم، زیرا الگوریتم ساده‌ای است ودرک آن آسان است. ایده ، ساختن گرافی از زیر شبکه است ، به طوری که ، هر گره گراف نشان دهنده مسیریاب است و هریال نشان دهنده خط ارتباطی است ( که اغلب پیوند نام دارد.) برای انتخاب مسیری بین دو مسیریابمعین ، الگوریتم ، کوتاهترین مسیر بین آنها را درگراف می‌یابد.


در مورد کوتاهترین مسیر توضیحاتی باید ارائه شود . یک راه اندازه گیری طول مسیر ، تعداد جهش است با این معیار ، طول مسیرهای ABC,ABEدر شکل ۳ یکسان است.و معیار دیگر معیار دیگر فاصله جغرافیایی به کیلومتراست ، در این حالت بدیهی است که ABCخیلی طولانی تر از ABEاست با فرض این که شکل با مقیاس رسم شده است.


علاوه بر جهش‌ها و فاصله فیزیکی معیارهای دیگری نیز قابل استفاده‌اند به عنوان مثال هریال می‌تواند به میانگین تاخیر صف بندی و انتقال برای بعضی از بسته‌های آزمایشی برچسب گذاری شود. با این برچسب گذاری، کوتاهترین مسیر به جای مسیری به جای مسیری که با کمترین یال یا فاصله سریع تر مسیر است.


در حالت کلی، برچسب‌های یال‌ها باید به صورت تابعی از فاصله ، پهنای باند، میانگین ترافیک هزینه ارتباط میانگین طول صف تاخیر اندازه گیری شده و سایر عوامل محاسبه شود. با تغییر تابع وزنی ، الگوریتم ،کوتاهترین مسیر وزن دار را براساس هریک از معیارهای فوق یا ترکیبی از آنها محاسبه می‌کند.


الگوریتم کنترل ازدحام


مسیریابی کوتاهترین مسیر


گزارش کارورزی الگوریتم های مسیریابی


دانلود کامل گزارش کارآموزی الگوریتم های مسیریابی


گزارش کارآموزی بررسی مقدماتی کارگاه باس داکت

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد


گزارش کارآموزی بررسی مقدماتی کارگاه باس داکت


فهرست مطالب


آشنایی با کارگاه باس داکت ۸-۳


تجهیزات کارگاه باس داکت ۱۶-۹


بررسی روند تولید کارگاه (از تاریخ ۱۴/۸/۸۴ لغایت ۱۴/۹/۸۴) ۲۵-۱۷


ارائه چند پیشنهاد به منظور بهبود روند کیفی و کمی تولید ۲۷-۲۶


بررسی جوشکاری به روش MIG‌ در کارگاه باس داکت ۴۳-۲۸


آشنایی با کارگاه باس داکت


مقدمه


اصطلاح Bus Duct‌ شامل دو کلمه Duct‌ به معنای مجرا و Bus‌ به معنای گذرگاه می‌باشد که در واقع گذرگاه عبور می‌باشد در پروژه‌های نیروگاهی اصطلاح Bus Duct‌ در مورد اتصالات اصلی ژنراتور به کار می‌رود که به منظور انتقال برق فشار قوی (ولتاژ بالا) و تقسیم این ولتاژ بالا درون conductor‌ به کار می‌رود


یکی از تجهیزات اصلی Bus Duct‌ لوله‌های باس داکت است که شامل پوسته و ondutor‌c می‌باشد که ondutor‌cبه وسیله مقره‌هایی از جنس سرامیک در محل مخصوص به خود درون پوسته قرار می‌گیرد


کارگاه باس داکت و تجهیزات آن


کارگاه باس داکت با مساحت ۲۲۰۰ متر مربع، با قابلیت ساخت انواع باس داکت‌های استاندارد تا ولتاژ ۲۰kv‌ و توان انتقالی ۵۰۰MVA‌ و قابلیت ساخت (با نصب تجهیزات مناسب) باس داکت SF6‌می باشد که دارای تولید متوسط روزانه ۱۰ متر انواع باس داکت می‌باشد پروسه تولید در کارگاه شامل آماده سازی قطعات با ابعاد مشخص، مونتاژ اولیه، ایجاد پوشش مناسب در صورت لزوم (از قبیل رنگ و نقره‌کاری)، مونتاژ ثانویه، کنترل کیفیت و بسته‌بندی می‌باشد این پروسه در ایستگاه‌های مختلف انجام می شود که عبارتند از:


ایستگاه دپوی ورق


در این ایستگاه ورق‌های آلومینیومی با ابعاد مختلف (ورق‌های با ضخامت، ۰ ۳‌، ۵mm،


۳mm، ۱۵mm 1mm، ۶mm‌ و…) دپو می‌گردد که جهت ساخت قطعات مختلف به کار می‌رود این ورق‌ها اغلب از جنس All050یا All350‌می باشد اطلاعات مفصل راجع به ترکیب شیمیایی این آلیاژها در استاندارد DINEN573-3‌ آمده است که در ذیل به اختصار به آن اشاره شده است:


آلیاژهای All050‌و All350 ‌ ، آلیاژهای کارپذیر آلومینیوم بوده که مطابق استاندارد با چهار عدد مشخص شده‌اند، عدد اول از سمت چپ (۱) نشان دهنده گروه آلیاژی آلومینیوم با خلوص بالا، عدد دوم از سمت چپ بیانگر نوع آلیاژ (با توجه به ترکیب شیمیایی) و دو عدد اخر (۵۰) بیانگر خلوص آلیاژ آلومینیوم می‌باشد مثلا Al 1050‌ دارای ۹۹ ۵۰‌درصد آلومینیوم خالص در ترکیب می‌باشد


ورق آلومینیوم ۱۳۵۰ ‌جهت پروژه‌های آبی و آلومینیوم ۱۰۵۰‌که شامل لوله‌های آماده می‌باشد جهت پروژه‌های حرارتی به کار می‌رود


ابعاد ورق‌‌های خام موجود در کارگاه عبارتند از: (ابعاد بر حسب میلیمتر می باشد)


۳۰۰*۲۰۰۰* ۵، ۳۰۰۰* ۲۰۰۰*۳،۳۰۰۰*۱۵۰۰*۳


۳۰۰۰*۱۵۰۰* ۶، ۳۰۰۰* ۱۵۰۰*۸،۳۰۰۰*۱۲۷۰*۱۵


۳۰۰۰*۱۲۷۰* ۱۵، ۳۰۰۰* ۱۰۶۰*۱۵


۶*۱۰۶۰: ابعاد ورق طویل مورد استفاده در دکویلر


به طور کلی مواد خام اولیه در کارگاه شامل انواع ورق آلومینیمی(plate) لوله آلومینیومی با قطرهای مختلف (pipe) لوله‌های مسی و قطعات جانبی همانند مقره‌های سرامیکی، فلنج


و …می‌باشد


آماده کردن قطعات مختلف جهت مونتاژ طبق نقشه‌های فنی مهندسی (با توجه به M O Bو M Rطبق آخرین Rev) انجام می‌شود


(۲) ایستگاه پخ زنی


در این ایستگاه‌ پخ‌های مورد نیاز بر روی قطعات ایجاد می‌شود پخ‌های مورد نیاز می‌تواند به صورت پخ Double,V، پخ Double U,U، پخ k‌ و …ایجاد می‌شود


دستگاه CHP-20در کارگاه باس داکت عمل پخ زنی را انجام می‌دهد که در ادامه بحث به آن خواهیم پرداخت


(۳)ایستگاه دپوی ضایعات


ضایعات ایجاد شده پس از آمادن کردن قطعات در این ایستگاه دپو می‌گردد


(۴)ایستگاه شیت ورق


در این ایستگاه آماده کردن ورق‌های با ابعاد مورد نظر به منظور نورد کردن انجام می‌شود


(۵) ایستگاه Roolingورق کنداکتور


در این ایستگاه ورق‌هایی به ضخامت (mm)12,15‌و …نورد می‌شوند نورد این ورق‌ها به منظور تهیه کنداکتورهای استوانه‌ای شکل انجام می‌شود


(۷)ایستگاه شابلن بری


در این ایستگاه شابلن‌های با ابعاد دقیق جهت تهیه قطعات مختلف، به کار می‌رود


(۷)ایستگاه پولیش کاری و سنگ‌زنی


در این ایستگاه قطعات مختلف به کمک دستگاه سنگ زنی صاف می گردد و برجستگی‌های اضافی حذف می‌گردد سنگ زنی معمولا به هنگام مونتاژ و بعد از جوشکاری انجام می‌شود


(۸)ایستگاه والس و ایستگاه Rooling


در این ایستگاه مونتاژ قطعات به طرز خاصی انجام می‌شود در ایستگاه Rooling، رول کردن ورق‌های (mm)6,5به منظور تهیه پوسته‌ها، انجام می‌شود


(۹) ایستگاه flaxible


در این ایستگاه فلکسیبل‌هایی به صورت برید (گیس باف) و از جنس brass(Cu+Zn) تولید می‌شود که دو سر این کلاف به لوله‌های مسی مهار می‌شود، در کارگاه باکس داکت فلکسیبل‌هایی از ورق آلومینیومی با (ضخامت ۰ ۳mm) نیز تولید می‌شود


(۱۰)ایستگاه خط انتقال پوسته و کنداکتور


دراین ایستگاه کنداکتور به کمک نگهدارنده‌هایی (مقره‌ها) درون پوسته تنظیم می‌شود


(۱۱)ایستگاه نهایی مونتاژ اسپول‌های پروژه‌های آبی


در این ایستگاه نصب درپوش فلنج‌ها و تنظیم مقره‌ها جهت قرار گرفتن کنداکتور درون پوسته صورت می‌گیرد


(۱۲)ایستگاه مونتاژ ترانک آنسالدو


مونتاژ پوسته وکنداکتور آنسالدو در این ایستگاه صورت می‌گیرد


(۱۳)ایستگاه ساخت suporting


دراین ایستگاه suport‌ ها جهت محافظت از قطعات بسته‌بندی تهیه می‌شود


(۱۴)ایستگاه Packing


در این ایستگاه بسته‌بندی قطعات (ترانک و قطعات جانبی) پس از مونتاژ نهایی صورت می‌گیرد


گزارش کارورزی بررسی مقدماتی کارگاه باس داکت


گزارش کارآموزی رشته برق الکترونیک مخابرات 


دانلود کامل گزارش کارآموزی بررسی مقدماتی کارگاه باس داکت