دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

گزارش کار آموزی شرکت تولیدی نرم افزار


این فایل دارای فرمت word می باشد.


فصل اول:طرح تحقیق

مقدمه

تاریخچه شرکت

اهداف شرکت

کارکنان و متخصصان

فصل دوم:تجزیه و تحلیل

محصولات

نرم افزار پارس آموز

نرم افزار پارس نما

نرم افزار گویا

نرم افزار پارسانا

برخی قابلیت های مهم نرم افزار

فصل سوم: روش تحقیق

مشاوره و راهکار

مقدمه

اتوماسیون اداری و صنعتی

کنترل پروژه

فصل چهارم:سابقه تحقیق

اخذ گواهینامه های بین المللی

مزایای استفاده از گواهینامه

شبکه های داخلی و خارجی

ارتباطات پیشرفته

پشتیبانی

فرم همکاری و استخدام

دعوت به همکاری از اشخاص حقوقی

پرسش و پاسخ

اصطلاحات و مفاهیم

نتیجه گیری

پیشنهادات و انتقادات

محدودیت ها

منابع

مقدمه

پارس لن در سال ۱۳۷۸با هدف ارائه خدمات نوین در زمینه شبکه و تجارت الکترونیک با همکاری چندی از مهندسین و کارشناسان خلاق شروع به کار نمود. در ابتدا با استفاده از تجارب خود در زمینه فناوری اطلاعات توانست گام مهمی در راه اندازی و عملیاتی شدن چندین طرح ملی بردارد. پس از چندی با تلفیق اطلاعات مهندسین صنایع – شبکه و کامپیوتر و ارائه راهکارهای نوین جهت سیستم های مدیریت اطلاعاتی توانست به گرایش اصلی خود که همانا طراحی و برنامه نویسی سیستمهای جامع مدیریت اطلاعاتی است دست یابد.

هماکنون این شرکت با دارا بودن بیش از ۱۰نرم افزار مهم کاربردی در زمینه های مدیریت – فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی – صنایع – معدن – مدارس – آموزش الکترونیک – نگهداری و تعمییرات – کنترل موجودی و … و نصب و راه اندازی این برنامه ها در بیش از ۴۳واحد صنعتی و اداری توانسته است خلاقیت و تکنولوژی نو را همراه با هم در اختیار واحد های مختلف قرار دهد.

تاریخچه شرکت

آشنایی پارس لن با سیستم های مدیریت و استقرار یک تیم مشاور صنایع در محل کارخانه ,سازمان و یا کارگاه کارفرما برای ارزیابی توان سیستماتیک سازمان و ارزیابی روش های قابل استفاده ویژه آن مرکز از رموز موفقیت سیستمهای مدیریت اطلاعاتی این شرکت میباشد. در واقع هر سیستم مکانیزه ما با توجه به نیاز شما خصوصی سازه شده و طی یک دوره آموزشی برای پرسنل و مدیران سازمان تشریح و آموزش داده میشود . پس از پایان این دوره ها مدراک معتبر راهبری و اپراتوری نرم افزارها صادر میشود . این مدارک توسط دانشگاه رایانه ای ایران صادر و به تایید مراجع معتبر میرسد. ( دانشگاه رایانه ای ایران اولین دانشگاه مجازی با مجوز رسمی از وزارت علوم میباشد )

علاوه بر نرم افزارهای موجود ,پارس لن مجری طراحی و پیاده سازی سیستمهای مدیریتی نو در سازمانها و کارخانجات نیز میباشد . تیم مشاوره و تحلیل

ین شرکت از مهندسین و کارشناسان برجسته صنایع کشور و با مدارک بین المللی در زمینه کنترل کیفیت ,استانداردهای بین المللی ,کنترل پروژه ,… و نیز کارشناسان کامپیوتر و شبکه با گرایش های مختلف میباشد. این تیم با حضور فیزیکی در کارخانه و مشاهده گردش جریان اطلاعات با استفاده از روشها و تگنیک های مهندسی صنایع شما را در ابتدا به سوی سیستماتیک شدن و سپس با استفاده از طبقه بندی اطلاعات انجام شده در اخد گواهینامه های بین المللی از جمله استانداردهای سری ایزو ۹۰۰۲ و ۱۴۰۰۱ و OHSAS 18001 یاری مینماید.

پارس نما

پارس نما نرم افزای است جهت مدیریت و انتقال اطلاعات از برنامه های تولید شده توسط شرکت پارس لن بر روی وب سایت هر موسسه و یا سازمان. شما میتوانید با استفاده از این نرم افزار کلیه گزارشات و نحوه عملکرد واحد های مختلف را بر روی اینترنت منتقل نمایید و آنها را به دلخواه مدیریت کنید . اطلاعات ثبت شده در برنامه هایی از جمله ” پارس نت “به راحتی و با فشردن یک کلید بروی وب سایت قرار میگیرد و یا به روز رسانی میشود . این اطلاعات شامل ( گزارشات – موارد خرابی از جمله شکست ها و تاخیرات و … ) میباشد . شما با تهیه این برنامه و نصب آن میتوانید به کلیه امور کارخانه و یا محل کار به صورت مجازی نظارت داشته باشد و پیغام ها و دستورات خود را بدون احتیاج به حضور فیزیکی در محل صادر نمایید.

پارس نما در مرحله اول برای کمپانی شما یک سایت درست مینماید و پس از آن شما میتوانید برای مسئولین کد کاربری و کلمه رمز تعیین نمایید . تمامی این مراحل بدون اتصال به اینترنت صورت میگیرد . بعد از طی مراحل وقت گیر طراحی شما با اتصال به اینترنت و فشردن یک کلید میتوانید سایت کمپانی را با اطلاعات جدید به روز رسانی و یا فعال نمایید. پس از این مرحله کلیه مسئولان و کارکنان میتوانند وارد بخش مربوطه و محافظت شده سایت شما گردند. دسترسی به اطلاعات به صورت طبقه بندی شده میباشد و برای سطوح مختلف کاربری ( مدیران – کارشناسان – کارمندان – مشاوران ) دسترسی های متفاوت در نظر گرفته شده است.

کنترل پروژه و نظارت

گروه مهندسین مشاور صنایع شرکت پارس لن با استفاده از تجارب خود در زمینه های مختلف صنعتی و نیز با در اختیار داشتن متخصصین و مشاوران برجسته در زمینه های مختلف در چند سال اخیر توانسته است پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه های مرتبط با صنایع دست یابد.

یکی از تخصصی ترین تیم های مشاور در پارس لن , تیم کنترل پروژه و مهندسان ناظر میباشد . این تیم با استفاده از فن آوری روز و با بکارگیری آخرین متد های جهانی در امر کنترل پروژه های صنعتی , اداری , خدماتی , ساختمانی و … توانسته است قابلیت های خود را در این امر به اثبات برساند . این تیم با استفاده از برنامه هایی نظیر MS-Project و Primaveraو با بکارگیری علم شبیه سازی توسط نرم افزار های مربوطه با تلفیق آمار و احتمالات باهم تواسته است مشاور خوبی در این گونه مسائل برای صاحبان صنایع و مدیران باشد.

انتخاب یک شرکت بی طرف و نظارت درست بر روند اجرای پروژه های مختلف میتوانند تضمین کننده موفقیت طرح باشد. مشاوران ما مانند یک دوست صمیمی در کنار شما و پا به پای پروژه شما را یاری کرده و با مشاوره و ارائه راهکارهای مناسب باعث هدایت و تحویل به موقع طرح میشوند.

تیم کنترل پروژه و نظارت ما با همکار ی جمعی از اساتید و دانش آموختگان دانشگاههای معتبر ایران و جهان از جمله دانشگاه صنعتی شریف , دانشگاه صنعتی اصفهان , دانشگاه Gunmaژاپن , دانشگاه ولونگونگ استرالیا و منچستر انگلستان , و با به کارگیری آخرین تکنیک های کنترل پروژه و آمار تضمین بسیار مناسبی برای پیشبرد اهداف شما میباشد.

گزارش کارورزی شرکت تولیدی نرم افزار پارس لن

شرکت نرم افزاری پارس لن

پروژه کارورزی درباره رشته کامپیوتر نرم افزار

گزارش کار آموزی شرکت تولید اجاق گاز


این فایل دارای فرمت word و قابل ویرایش می باشد.


تاریخچه شرکت:

این شرکت با بهره گیری از تجربیات چندین ساله صاحب نظران این صنعت به عنوان یکی از سازندگان آشپزخانه های صنعتی در کشور ایران از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را با نام شرکت تولید آشپزخانه های مطبخ آرا آغاز کرد.

در ابتدا این مجموعه تنها در زمینه ساخت تجهیزات آشپزخانه فعالیت داشت. لیکن با گذشت مدتی کوتاه و با هدف خدمت دهی هرچه بیشتر شرکت زمینه تولید خود را گسترش داده و در حال حاضر نه تنها در زمینه ساخت تجهیزات آشپزخانه های صنعتی بلکه در زمینه تولید تجهیزات هتل و بیمارستان نیز فعالیتهای گسترده ای را آغاز نموده است.

این شرکت با استفاده از کادری مجرب توانسته است با بهره گیری از تجربیات مهندسین و متخصصان باسابقه در زمینه طراحی، ساخت، نصب، و ساماندهی خطوط آشپزخانه تنوع تولید خود را افزایش داده و امروزه بالغ بر ۱۵۰ نوع از انواع محصولات مصرفی در آشپزخانه های صنعتی را تولید نماید. از جمله خدمات جانبی این شرکت مشاوره در طراحی و ارائه نقشه های چیدمان جهت آشپزخانه ها و محاسبه و برآورد اقلام مورد نیاز بر اساس ظرفیت های اعلام شده و ایجاد واحد خدمات پس از فروش را می توان نام برد.

هدف این شرکت بروز آوری هرچه بهت این صنعت در کشور ایران و حرکت در مسیر استانداردهای جهانی جهت پایداری این صنعت می باشد.

فهرست:

اجاق گاز چهار شعله فردار

اجاق ماهیتابه گردان

اجاق ۴ شعله بدون فر

اجاق پلوپز چهار ردیفه

اجاق پلوپز ۲ ردیفه

اجاق پلوپز سه ردیفه

اجاق کباب پز یک متری

اجاق کباب پز یک متری عرض شصت

اجاق کباب پز یک متری عرض پنجاه

اجاق کباب پز یک و نیم متری عرض چهل

دمکن یک متری برنج

فر پیتزاپز

اجاق دمکن ۲ متری برنج

ماشین ظرفشویی ۲۰۰۰ بشقاب

ماشین ظرفشویی ۴۰۰۰ بشقاب خشک کن دار

ماشین ظرفشویی ۴۰۰۰ بشقاب

ترولی حمل ظروف تمیز

ترولی حمل ظروف کثیف

ترولی حمل دیگ

میله قلاب آویز گوشت

ترولی حمل چای

گزارش کارورزی شرکت تولید اجاق گاز

 پروژه شرکت تولید اجاق گاز

گزارش کار آموزی شرکت ایران خودرو


این فایل دارای فرمت word می باشد.


فهرست مطالب

شرحی بر فرآیند رنگ کاری

ساختار رنگ ، سلیر و PVC

مدول سیر کولاسیون

مدول PT و ED

مدول سیلرpvc ,

مدول آستر

مدول رنگ رویه

شرح فنی ایستگاها

ماشینهای پاشش رنگ

اسپری کننده ها

طرح نظارت فرآیند

دستگاههای اندازه گیری

آشنایی با لـوگـان L90 ) (

مشخصات فنی لوگان

تاریخچه شرکت ایران خودرو :

شرکت ایران خودرو (سهامی عام ) در ۲۷ مرداد سال ۱۳۴۱ و با سرمایه اولیه صد میلیون ریال تاسیس شد و از مهر ماه سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد . شرکت در سال ۱۳۴۵ اجازه تاسیس کارخانه ساخت انواع اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر را دریافت نمود و پس از استقرار تجهیزات مربوطه آخرین مدل اتومیبل هیلمن ، با نام پیکان ، به عنوان اولین اتومبیل سواری ایران به تولید رسید . شرکت ایران خودرو به مرور زمان به تنوع و حجم تولیدات خود افزود به طوریکه درسال ۱۳۷۶ با تولید حدود صد ویازده هزار دستگاه انواع سواری و وانت رکوردسی ساله خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد کمیت و کیفیت محصول خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد . سال ۱۳۸۰ نیز برای پنجمین سال متوالی با تولید ۱۷۶۷۴۱ دستگاه سواری در ۲۴/۱۰/۸۰ موفق به بهبود رکورد تولید خود شد . و در سال ۱۳۸۴آمار تولید سالانه محصولات ایران خودرو به ۵۰۰۰۰۰ دستگاه رسید .

ساختار گروه صنعتی ایران خودرو متشکل از قسمتهای زیر است ایران خودرو سواری ، ایران خودرو دیزل ، گسترش صنایع ایران خودرو ، ساپکو و تام .

یکی از اهداف پیش بینی شده در برنامه استراتژیک ایران خودرو ، تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو های تولیدی است که با تشکیل شرکت ساپکو درسال ۷۳ و فعالیتهای مدون . این مهم تحقق یافته است شرکت ساپکو از طریق انعقاد قراردادهای ساخت قطعه با صنایع کوچک داخلی ، نقش تامین کننده قطعات و مواد مورد نیز ایران خودرو را ایفا می کند .

شرکت تام (تجهیزات ، ابزار آلات و ماشین آلات ایران خودرو ) با سرمایه گذاری های سخت افزاری و نرم افزاری لازم درسال ۱۳۷۷ آغاز به کار نمود . ماموریت این شرکت عبارتست از طراحی ، تامین ( خرید یا ساخت ) نصب و راه اندازی خطوط تولید خودرو و قطعات آن این شرکت در اجرای ماموریت خود شبکه ایران خودرو توانمند از سازندگان تجهیزات و ماشین آلات را شناسایی نموده و از طریق تاسیس مرکزی برای مونتاژ انواع ربات ، ارتقا و تعمیق مکا نیزاسیون و ربا تیزاسیون خطوط تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو را هدف گرفته است .

شرکت ایران خودرو با درک اهمیت و لزوم تفکیک تولید خودرو های سواری از خودروهای کار ، در سال ۱۳۷۷ از طریق خرید اکثریت سهام شرکت خاور و تغییر نام آن به شرکت ایران خودرو دیزل ، خطوط تولید اتوبوس و مینی بوس خود را به این شرکت منقل کرد و از طریق این تفکیک و سیاستهای عدم تمرکز متعاقب آن ، بر بهره وری تولید هر دو گروه محصول خود افزوده . تولیدات این شرکت از نظر فنی و زیست محیطی درسطح استانداردهای روز اروپاست و بازارهای صادراتی آن با رشدی پر شتاب در حال توسعه است .

عوامل ارتباط دهنده :

موادی هستندکه به صورت پلهای مولکولی ، چسبندگی بین سطوح غیر مشابه را افزایش می دهند . این اتصالات درجه حرارت و رطوبت بالا را تحمل می کنند و با عملکرد دو گانه خود می توانند در سطح هر دو جسم اتصال برقرار سازند . وجود یک ماده معدنی در رزین مثلاً پر کننده باعث می شود که بین این دوماده غیر مشابه فاصله بیفتد و از آنجایی که سطح ماده معدنی فعالتر از سطح رزین است لذا در محیط مرطوب ، آب در این فاصله قرار می گیرد. این عمل سبب جداشدن ماده معدنی از رزین می گردد .

عامل ارتباط دهنده باید از این خصوصیت برخودار باشد که بتواند هم با رزین و هم با سطح ماده معدنی واکنش دهد . عوامل ارتباط دهنده مهم عبارتند از :

۱ – رنگ کننده ها ( پـیگمنت )

رنگ کننده ها خاصیت انتـقال رنگ را دارند و به منظور بهبود ظاهر پلیمر ، در برابر تخریب نوری و حتی شناسایی قطعات پلیمری به پلیمر افزوده می شوند .

رنگ کننده ها عموماً به دو دسته تقسیم می شوند :

الف )رنگها

ب ) رنگ دانه ها

رنگها و رنگ دانه ها از نظر انحلال در محیط از هم تفکیک می شوند . رنگ دانه ها در پلیمر محلول نیستند ولی می بایستی در آن به خوبی پخش شوند . رنگ دانه ها به دو دسته آلی و معدنی تقسیم می شوند .

رنگ دانه های معدنی در پلاستیک و حلال آن غیر محلولند و اکثراً رنگهای تیره تولید می کنند .

رنگ دانه های آلی درخشندگی خوب و شفافیت نوری داشته و در واحد حجم رنگ بیشتری تولید می کنند . ولی در برابر نور و حرارت مقاومت کمتری دارند . رنگها شفافیت نوری و درخشندگی بسیار بهتری نسبت به رنگ دانه های معدنی و حتی آلی دارند .

۲ – مواد اشتعال کاه :

موادی هستند که به طریق شیمیایی و فیزیکی در سوختن مواد دخالت کرده و قابلیت احتراق مواد سوختنی را کاهش می دهند . با افزودن این مواد محصول پلیمری غیر قابل سوختن نمی شود بلکه از تبدیل یک آتش کوچک به یک آتش سوزی جبران ناپذیر جلوگیری می شود .

اولین بازدارندگان شعله ترکیبات آلی ، هالوژن ، و فسفر معرفی شده اند . ترکیبات معدنی که محتوی مقدار زیادی آب هیدراته هستند مانند Mg(OH)2 , AI(OH)3 نیز به کار می روند . کارایی هالوژنها و ترکیبات آلی در بازدارندگی شعله به شرح زیر می باشد :

I > Br > CI > F آلیـفا تیک > آلی سیکلیک > آروما تیک

ترکیبات یددار که بهترین هستند به علت پایداری حرارتی کم بکار نمی روند . ترکیبات فلوئور غیر قابل احتراق هستند ولی به دلیل پیوند محکم کربن –فلوئور این خاصیت را به سایر مولکولها منتـقل نمی کنند .

گزارش کارورزی شرکت ایران خودرو

شرکت ایران خودرو

گزارش کارورزی سیکل پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان


این فایل دارای فرمت word می باشد.

موضوع:

گزارش کارورزی سیکل پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان


فهرست مطالب

فصل اول

تورگردان احاصه ای

فصل دوم: خصوصیات منطقه

مقدمه

۱-۱ آدرس وموقعیت آب ماهی سرا

۱-۲ منبع تامین کننده آب ماهی سرا

۱-۳ محل تامین غذا وتخم ماهی

۱-۴ ظرفیت تولید استخر

فصل سوم: زیست شناسی ماهی قزل آلا

۱-۲ زیستگاه قزل آلای رنگین کمان

۲-۲ مهاجرت تخم ریزی وتولید مثل

۳-۲ نیازمندی های محیطی ماهی قزل آلا

فصل سوم: کار در استخر

۱-۳ شتسشوی استخرها

۲-۳ ضد عفونی کردن استخرها

۳-۳ تمیز کردن توری ها

۴-۳ تامین آب حوضچه های هنگام کمبود آب و تامین اکسیژن

۵-۳ غذادهی به ماهی ها

۶-۳ رقم بندی ماهی ها

۷-۳ احتیاجات غذایی ماهی قزل آلا رنگین کمان

۸-۳ ارتقاء آبگیری کانالها وسرعت جریان آب در کانالها

۹-۳ زمان رهاسازی بچه ماهی ها

۱۰-۳ بیماریهای ماهیان

۱۱-۳ غذای ماهیان

۱۲-۳ منابع

تورگردان احاطه ای (پره)

این تور شامل دو بال ویک کیسه است طناب بالایی دارای مشاورهای پلاستیکی یا چوبی وطناب پایینی تور دارای وزنه های سربی است که باعث متعادل بون تور در آب می شود.

وسعت منطقه ای که عملیات (منطقه کیاکلا) در آنجا صورت می گیرد حدود ۲ کیلومتر است طول تور مورد استفاده دد صید پره ۲۲۰۰ متر است وعرض تور مورد نظر ۲۸ متر است تور معمولا یک سرش در ساحل قرار گرفته وبدنه تور همزمان با دورشدن قایق از ساحل کم کم به آب ریخته میشود وپس از یک گردش دایره ای ومحاصره گله ماهی سردیگر تور به ساحل آورده می شود. صید پره در این مکان حدود ۵ بار در روز انجام می گیرد صید پره برای ماهی هایی به کار می رود که به صورت گله ای حرکت می کنند وماهی ها توسط تور محاصره شده تراکتور به ساحل آورده می شود عمل کشیدن تور به ساحل توسط دودستگاه تراکتور در جناین تور انجام میشود طنابهای تور توسط وینچ به ساحل کشیده می شوند

قرار گرفتن شناورها در بالای توروهمچنین وزنه هایی که به طناب پایینی توروصل است باعث می شود زمانی که تور در داخل آب قرار می گیرد بدنه آن نسبت به کف دریا عمودی قرار گیرد کیسه تور از دوسر به دو باله تور متصل است وانتهای باله ها به طنابهای کمکی تور متصل هست.

تا قبل از جنگ جهانی دوم این روش صید در ایران مرسوم نبود با اشغال شمال ایران توسط روس ها اولین بار این روش صید در رودخانه ها مورد استفاده قرا رگرفت اما به علت آسانی این روش استفاده از آن در ساحل دریا رایج شد به طورکه امروزه این روش صید را با وجود همه زیان های آن به نام یک روش صید سنتی می دانند در این روشماهی هایی که در کنار رودخانه ها وسدها قبل از تخم ریزی جهت تغذیه تجمع پیدا می کنند مورد صید واقع می شوند از این تورهای گردان ساحلی تعداد زیادی در مناطق ساحلی از آستارا تا بندر ترکمن وجود دارد سال تاسیس تعاونی پره ۱۳۴۳ می باشد جایگاههای که برای صید پر به کار می رود دارای دو مشخصه است محل صید باید برای پره کشی مناسب باشد وموانع دریایی وجود نداشته باشد در واقع ساحل صخره ای وعمیق نباشد ومشخصه دوم این است که محل صید نباید در حوضه عملیاتی ماهیان خاویاری باشدمعمولا در هر پره ۱۰۰ نفر عضویت دارند شروع کارپره با تصیم سرصیاد یا لسان صورت می گیرد در واقع سرصیاد فردی است از ساخت تور آگاهی کامل دارد وقدرت مدیریت برجامعه ۱۰۰ نفری را داشته باشد. چگونگی پره ریختن تعداد پره ریزی در روز وچگونگی هدایت پره درساحل وبه طور کلی همه امورماهی گیری تحت نظر لسمان است دراین روش عده ای فوکا پوش در پشت ناحیه کیسه تو،تور را بادست به بالا نگهداری می کنند. تا از پریدن ماهی ها به سمت خارج جلوگیری کنند کشیدن طنابها، هنگام کشیدن تور به بیرون اب توسط دستگاه توسط تراکتورصورت می گیرد به این صورت که دوطرف تور به طور پیوسته باید به تراکتور متصل شود وتراکتوردر ساحل حرکت کرده وپره را از دریا بیرون می کشد این کار به صورت متوالی صورت می گیرد.

تعداد کارگرانی که در این مرکزصیادی مورد استفاده قرار می گیرد حدود ۴۰ نفر هستند تور مورد نظر از ۱۱ قطعه تشکیل شده است که طول هر قطعه حدود ۲۰۰ متر است طول قطر چشمه های توروسطی حدودئ ۳۰میلی متر است که به ترتیب به طرف جناحش به ۳۳ و۳۶ و ۴۰ و ۴۵ میلیمتر می رسد میانگین صید ماهی حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم در روز است بیشتر ماهی های صید شده را ماهی کفال و سفید تشکیل می دهد فصل صید ره از ۲۰ مهر شروع شده و تا ۱۵ فروردین سال بعد ادامه پیدا می کند تجهیزاتی که برای صدی پره در این مرکز استفاده می شود شامل ۶ عدد تراکتور ۲ عدد قایق موتوری، و ۲ عدد قایق یا کشتی حمل تور است.

مقدمه:

قزل آلای رنگین کمان (ONCO RHYNCHUS MYKISS)نخستین گونه از خانواده آزاد ماهیان (SALMONIDAE)است که بوست بشر رام شده ومورد پرورش قرار می گیرد. ماهی قزل آلای رنگین کمان در رده ماهیان استخوانی (TELEOTEL)راسته آزاد ماهی شکلان قرار دارد.

گوشت ماهی های قزل آلا غنی از چربیهای غیراشباعی هستند که وجود شان در غذای سالم ضروری است همچنین تخم ماهیان قزل آلا را می توان به صورت خاوریار مرغوب عمل آوری وعرضه نمود قزل آلای رنگین کمان در حال حاضر کاملا اهی شده وپرورش آن آسان است .مزه وطعم قزل آلای رنگین کمان نسبت به ماهی آزاد چه به صورت تازه وچه به صورت دودی بهتر و خوشمزه تراست در این رابطه پرورش ماهیان سردآبی به ویژه قزل آلای رنگین کمان با توجه به ذائقه پسند بودن این ماهی واستقبال مصرف کنندگان از آن می رود تا جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی مردم کشورها بیابد و با شناخت پتانسیل های موجود در زمینه پرورش این ماهی در سطح کشور لزوم افزایش و آگاهی در مورد فن آوری زیستی پرورش این ماهی را الزامی می سازد پرورش این ماهی نظیر سایر گونه های آبزیان در امر تغذیه خاص است .برای دست یابی به این اهداف لازم است رفتارهای تغذیه ای ونیازهای غذایی این ماهی اطلاعات دقیق وکامل در اختیار داشته باشیم.

ظرفیت تولید استخر

ظرفیت تولید سالانه ماهی سرا ۱۶۰ تن است مدت زمانی که طی می شود تا یک بچه ماهی ۳ تا۴ گرمی به وزن بازاری برسد حدود ۱۲ تا ۱۴ ماه است وزن نهایی ماهی در هنگام فروش حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم است.

فصل دوم :زیست شناسی ماهی قزل آلای رنگین کمان

۱-۲ زیستگاه قزل آلای رنگین کمان

محدوده زیستگاه اصلی قزل آلای رنگین کمان از رودخانه کاسکو کوئیم در الاسکا به سمت جنوب ادامه وباعبور از بخش بریتیش کلمبیا به منطق با در کالیفرنیا میرسد. این ماهی اصولا بومی رودخانه های ساحلی شمال غرب آمریکاست اما در کناره شرقی انشعابات اصلی در آب های سخت رودخانه صلح در بریتیش کلمبیا وآتابسکا نیز وجوددارد. جمعیتی از این ماهیان نیز به صورت بومی در استان چی هوا هوا د در کشور مکزیک وجود دارد.

۲-۲ مهاجرت ،تخم ریزی و تولید مثل:

زندگی این ماهیان شبیه ماهی آزاد می باشد ولی در یا زیاد مهاجرت نمی کنند. نژادهای از این ماهی نیز وجود دارد که فقط در آب شیرین زندگی می کنند مانند قزل آلای خالی قرمز قزل آلای دریایی که یک ماهی مهاجر بالارو است این ماهی تمامی مهاجرت های تولید مثلی خود را در آّب شیرین انجام می دهند. دوره تخم ریزی از ماههای آخر زمستان تا اواخر بهار وتعداد تخم ها ۵-۱ هزار عدد است. بچه این ماهیان زمانی کم ۱۵ سانتی متر طول دارند دارای ۱۲-۱۱ عدد لکه هیا تیورنگ روی بدن می باشند که یکی از مشخصات آنها میباشد بچه ماهیان ۵-۱ سال درآب شیرین زندگی می کند که در شمال اروپا مدت به ۵ سال یم رسد که ا زتمامی نقاط دیگر بیشتر است.هنگامیکه طول آنها به ۲۵-۱۵ سانتی متر رسید وارد اب دریا شده بیشتر درساحل به سر میبرند. ماهیان قزل آلا به هنگام ورود به رودخانه جهت جفتگیری وتخم ریزی تغییر رنگ می دهند. بیشتر ماهیان بالغ نر وماده بعد از تخم ریزی زنده مانده ودر سال بعد برای تخم ریزی مجدد وارد آب رودخانه می شوند. ماهی ماه برای تخم ریزی نقاطی را در کف رودخانه کم دارای شن وریگ هستند انتخاب به هنگام تخم ریزی ماهیان نرو ماده در کنار هم شنا نموده بدون خود را به یکدیگر می مالند در این هنگام بدن ماهی نر وماده دچار لرزش شدید میشود وابتدا ماهی ماده تخم ریزی ماهیان نروماده لاغر وضعیف می شود به طوریکه تقریبا ۴۰-۳۰ درصد وزن بدن خود را از دست می دهند.

زمان رهاسازی بچه ماهی ها

در آذرماه تخم گیری انجام میشود ولاروها حدود ۴۵ روزبعد از تخم ها بیرون می آیند بعد از اینکه لاروها از تخم بیرون آمدند حدود یک ماه نیز در جاهای مخصوص نگهداری می شوند وبعد بچه ماهی ها به حوضچه های مخصوص انتقال داده می شوند بچه ماهی ها در اواخر اسفند درون این حوضچه ها رهاسازی میشوند در کانالی که آبگیری آن حدود ۸۰ مترمکعب بر ثانیه است ۱۵۰ هزار قطعه ماهی رهاسازی می شود وزن بچه ماهی های رها شده حدود ۴ تا ۵ گرم است زمانی که طول می کشد یک بچه ماهی به وزن بازاری برسد حدود ۱۲ الی ۱۴ ماه است وزن ماهی های بازاری در این پرورش ماهی حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم است اگراز تخم خارجی ( فرانسوی) استفاده شود حدود ۳ماه از این زمان کاسته میشود آب خیلی سرد این ماهی سرا باعث شده تا مدت زمان رشد ماهی ها بیشتر از پرورش ماهی های دیگر باشد.

منابع

۱) مدیریت مزارع پرورش ماهی –دکتر آذری۱۳۸۰

مرکز آموزش علوم وصنایع شیلاتی میرزا کوچک خان

۲) تحقیقات پیرامون پرورش ماهی قزل آلا مجله زیتون ش ۱۱۴

۳) فرزانفر، ۱۳۸۰، روش های نوین در پرورش ماهی قزل آلا موسسه تحقیقات شیلات ایران

پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان

گزارش کارورزی رشته کشاورزی
دانلود کامل گزارش کارورزی سیکل پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان

گزارش کارآموزی شرکت هنگام طراحان نواندیش


این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

موضوع:

فهرست

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران

طرح های تبلیغاتی در روزنامه ها و مجلات

بررسی‌‌های تبلیغاتی در کشور

وسائل تبلیغاتی دیگر

بررسی مشاغل صنعت تبلیغات و ویژگیهای آنها

فرم واطلاعات اساسنامه شرکت

فرم صورتجلسه

طبقه بندی شرکت از لحاظ حسابداری

چرخه حسابداری

تجزیه و تحلیل و ثبت معاملات

دفاتر حسابداری

سند حسابداری

ثبت فعالیتهای مالی در سند حسابداری

ترازآمایشی

اصلاحات

انواع حسابها

گزارشهای مالی میان دوره ای

نحوه ارائه اطلاعات در صورتهای مالی

ویژگیهای صورتهای مالی

اجزای صورتهای مالی

یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی

صورتهای عملکرد مالی

صورت جریان وجوه نقد

انعطاف پذیری مالی

آشنایی با سیستم حسابداری همکاران سیستم

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران

سالهای ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۴

در این قسمت به مرور مهمترین وقایع تبلیغات تجاری بین سالهای ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۴ می‌پردازیم.

پیشرفت های حرفه تبلیغات در این دوره شش ساله بی نهایت ناچیز بود و بیلان این پیشرفت به شرح زیر عنوان شده است:

” تهیه اسلاید و نمایش آن که خصوصاً در سینماها اوج گرفت. در طرحهای اسلاید که در ابتدا فقط متن تبلیغاتی را تشکیل می داد تصاویر ساده نیز وارد شد. نقاش های مؤسسات تبلیغاتی طرح اسلاید را روی کاغذ سفید با مرکب نقاشی می‌کردند و عکاسخانه‌ای که در خیابان سپه نزدیک چهارراه حسن آباد قرار داشت این طرحها را روی شیشه‌های مربع به سایز ۶×۶ سانتیمتر چاپ می‌کرد و چنانچه مشتری اسلاید رنگی سفارش می‌داد پس از چاپ طرح روی شیشه، نقاش مؤسسه تبلیغاتی شروع به رنگ آمیزی می‌کرد. این شیشه در محل نمایش اسلاید که جداگانه در اطاق نمایش سینما نصب شده بود قرار می‌گرفت و قبل از شروع فیلم سینمایی روی پرده سینما منعکس می شد. در این دوره جز این تکنیک ساده تکنیک دیگری معمول نبود. “

از سال ۱۳۳۲ تا مدتها بعد تنها تغییری که در نمایش اسلایدهای سینمایی به چشم می‌خورد ، ناطق کردن نمایش اسلایدها بود. بدین ترتیب که گفتاری بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه برای هر اسلاید روی نوار ضبط می‌گردید و متصدی نمایش همزمان با پخش گفتار هر اسلاید، نمایش همان اسلاید را نیز شروع می‌کرد.

طرح های تبلیغاتی در روزنامه ها و مجلات

در فاصله بین سالهای ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۴ تغییرات قابل توجهی در طرح‌های تبلیغاتی و در نشریات صورت گرفت. در این فاصله شرکتهای وارداتی بزرگی شروع به کار کردند و شرکتهای مختلط ایرانی و اروپایی و آمریکایی در تهران یکی پس از دیگری تاسیس شدند. فرودگاه مهرآباد دارای تجهیزات مخصوص یک فرودگاه بین‌المللی شد و شرکتهای بزرگ هواپیمایی فعالیت‌های پرواز از فراز ایران و استفاده از فرودگاه مهرآباد را آغاز نمودند و همزمان برای جلب مسافرین ایرانی تبلیغات وسیعی را اجرا کردند.

در این دوره هنوز فعالیتهای تولیدی چندان رونق نیافته بود و واردات ، حرفه‌ اصلی بازرگانان ایرانی را تشکیل می‌داد. شرکتهای تولیدکننده خارجی برای تصاحب بازار ایران بودجه‌های قابل ملاحظه‌ای را مستقیماً از طریق مؤسسات تبلیغاتی بین المللی یا توسط نماینده‌های محلی صرف تبلیغات می‌کردند، تبلیغات تجاری در این دوره رنگ خارجی داشت و جز در چند مورد محدود هیچ فکر و طرح ملی و ایرانی دیده نمی‌شد. بدین جهت حرفه تبلیغات حرفه‌ای آسان و بدون نیاز به اطلاعات فنی لازم بود. هرکس می‌توانست با در دست داشتن یک یا چند آگهی دهنده، مؤسسه تبلیغاتی دایر کند و نیز می‌توانست از دستمزدی که بطور کارمزد و به آسانی به دست می‌آورد به این حرفه توسعه دهد.

در این دوره چند مؤسسه تبلیغاتی با سابقه که قبلاً به وجود آمده بودند توسعه یافتند و در حدود ۵۰ مؤسسه تبلیغاتی جدید نیز پا به عرصه وجود گذاردند. همچنین در این دوران جراید بزرگ‌تری رسانه تبلیغات قرار گرفتند و به از آنجاکه فیلمهای کوتاه مدت سیاه و سفید یا رنگی ممکن و با صرفه نبود و امکان خرج بودجه‌های بیشتر در سینماها وجود نداشت بدین جهت حدود ۷۰ درصد بودجه طرح‌های تبلیغاتی در جراید و بخصوص در روزنامه‌های اطلاعات و کیهان خرج می‌شد.

یکی از قدیمی‌ترین آگهی‌های ایران که با شعر و تصویر در جراید درج می‌شد مربوط بود به نوعی قرص مسکن به نام “حب دکتر راس” شعر مذکور چنین بود:

آدمی بودی که خوردی لوبیا لوبیا بود به دهانش زولبیا

بعد از آن درد دل و اشکم گرفت شکمش درد و دلش بلغم گرفت

به این ترتیب اشعار مختلف بیش از هر کشور دیگری در متون موسیقی و در آگهی‌های بازرگانی ایران در آن روزگار جا گرفته بود و هر روز نقش تازه‌ای را به عهده می‌گرفت.

بررسی‌‌های تبلیغاتی در کشور

در فاصله بین سالهای ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۴ چند بررسی تبلیغاتی نسبت به بازار ایران توسط تولیدکنندگان خارجی به عمل آمد و برای اولین بار ظرفیت بازار ایران در مورد لوازم بهداشتی و آرایشی تا حدودی با ارقام مشخص گردید. شرکت‌های مختلط ایرانی و خارجی که در این دوره پایه‌گذاری شده بودند درصدد سرازیر کردن انواع لوازم آرایشی و پودرهای لباسشوئی ساخت خارج در بازار ایران بودند و اطلاع بر قدرت جذب بازار ایران مهمترین کاری بود که می‌بایست قبلاً انجام شود.

در این دوره روش مراجعه به فروشندگان برای جمع‌آوری آمار فروش، مراجعه به منازل، جمع‌آوری نشریات و خواست‌های مصرف‌کنندگان رونق گرفت. در این راستا در شرکت‌های بازرگانی دائره بررسی بازار در کنار دائره فروش تأسیس شد و شروع به فعالیت کرد. چند شرکت بازرگانی مهم کم‌کم شروع به تهیه آمار فروش و شناسنامه برای فروشگاه‌های تهران و مراکز استان‌ها کردند و پایه یک مرکز فعال توزیع پخش محصول را پی‌ریزی نمودند.

وسائل تبلیغاتی دیگر

در این دوره اطلاع بر اهمیت فروشگاه‌ها و تأثیری که فروشنده‌ها و فروشگاه‌ها در ازدیاد فروش داشتند موجب شد که تهیه پلاکاردهای رنگی برای نصب در داخل فروشگاه‌ها و مراکز عمومی و همچنین تهیه انواع وسائل ثابت تبلیغاتی برای نصب در ویترین مغازه‌ها رونق گیرد. این قبیل وسایل اکثرأ در خارج از کشور تهیه می‌شد زیرا در ایران هنوز صنعت تهیه گراور رنگی و چاپ تکامل‌نیافته بود و شرکت‌های تبلیغاتی از عهده تهیه کارهای جالب رنگی برنمی‌آمدند.

در این دوره تابلوهای فلزی کم و بیش تهیه می‌شد، از این تابلوها برای نصب در سردر مغازه‌ها و روی دیوارها استفاده می‌شد، همچنین از نوع بزرگ تابلوها برای نصب در کنار جاده‌ها استفاده می‌گردید و برای اولین بار تبلیغات به شکل همه‌جانبه پی‌ریزی ‌شد.

آثاری از تولد نوزادی که بعدها خیابان‌ها را پر کرد بوجود آمد. این آثار تابلوهای نئون بود که در این دوره در شکل کاملاً ابتدائی خود دیده می‌شد، تنها یک یا دو کارخانه با تهیه تابلوهای نئون فعالیت خود را آغاز می‌کردند و می‌رفت که این وسیله جالب تبلیغاتی تدریجاً شکل گیرد و رشد کند.

شروع به تهیه کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی نیز یکی دیگر از پدیده‌های این دوره است. به خصوص واردکنندگان لوازم آرایشی ضمن کالاهای وارداتی تعداد زیادی کاتالوگ و بروشور نیز وارد ایران کردند که در ابتدا فقط آدرس واردکننده روی آن چاپ می‌شد، ولی بعدها متن بروشورها و کاتالوگ‌ها نیز به فارسی برگردانیده ‌شد و به صورت یک وسیله کاملاً فارسی و قابل استفاده برای مصرف‌کنندگان ایرانی درآمد.

همچنین کاتالوگ‌های شرکتهای واردکننده اتومبیل از جمله مهمترین و نفیس‌ترین کاتالوگ‌ها بودند و بروشورهای واردکنندگان لوازم آرایشی زیباترین نوع بروشورها را تشکیل می‌دادند.

گزارش کارآموزی رشته حسابداری

گزارش کارورزی شرکت هنگام طراحان نواندیش