دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

گزارش کارآموزی اصلاح بذر و نهال

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی گرگان عراقی محله
ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله در فاصله حدود ۵ کیلومتری شمال گرگان در مسیر جادة فرودگاه گرگان واقع گردیده است این ایستگاه در سال ۱۳۴۲ زیر نظر ادارة اصلاح و تهیه نهال و بذر گرگان تحت عنوان ایستگاه کشاورزی و بمنظور پاره ای تحقیقات در زمینه غلات، سبزی وصیفی و پنبه در دو قطعه تاسیس و شروع به فعالیت نمود. مسئول این ایستگاه در حال حاضر آقای مهندس مسادات می باشد.
فعالیت جاری در این ایستگاه شامل پروژه های غلات، دانه های روغنی، سبزی و صیفی، ذرت و علوفه بوده که در هر یک از این پروژه ها در زمینة مسائل به نژادی و به زراعی وافزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی فعالیتهای گسترده ای صورت می پذیرد.

فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی گرگان ( عراقی محله)
بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر
فعالیتهای بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر
مشخصات ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی گرگان (عراقی محله)
بخش کلزا ایستگاه تحقیقاتی گرگان
مسئولین و محققین این بخش
عناوین طرح های به نژادی
چکیده
عناوین طرح های به زراعی
بخش ذرت ایستگاه تحقیقاتی گرگان
مسئولین این بخش
طرح ها بخش ذرت
اهداف طرح
روش تحقیق
بخش غلات ایستگاه تحقیقاتی گرگان
مسئولین و محققین این بخش عبارتند از
محققین این طرح آقایان
شرایط زارعین استان گلستان در سه ناحیه
وضعیت لاین N-80-19 با پیگیری SW8.9.3064/STAR
وضعیت لاین N-80-7 با پیگیری HD2206/HOKL/RU1/6/CMHFO…
وضعیت لاین N-80-6 با پیگیری LUAOI4/V 76323/3/…
طرح های به نژادی گندم نان در سال ۱۳۸۴
بخش بیمارهای ایستگاه تحقیقاتی گرگان
محققین بخش بیماریها
چکیده
علائم بیماری
چکیده
بخش حبوبات ایستگاه تحقیقاتی گرگان
طرح حبوبات بخش حبوبات
هدف اجرای طرح
بررسی و مقایسه عملکرد ارقام امیدبخش ماش
طرح تحقیقی تطبیقی بررسی و مقایسه عملکرد ارقام امیدبخش
مقایسه عملکرد رقم امیدبخش باقلا با رقم معمول منطقه (برکت)
ایجاد تنوع ژنتیکی باقلات از طریق دورگ‌گیری و ارزیابی نسل F1
اهداف طرح
بررسی توده‌های پیشرفته S1 باقلا
ارزیابی ارقام دانه درشت باقلا در استان گلستان

بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر
این بخش در راستای تحقق خود کفایی و افزایش تولید در محصولات کشاورزی از دیر باز با ایجاد ایستگاههای تحقیقات کشاورزی در سطح منطقه داشته و در مورد زراعتی مختلف از قبیل:
۱- غلات
۲- پنبه
۳- دانه های روغنی
۴- سبزی
۵- صیفی
۶- ذرت و گیاهان علوفه ای
۸- حبوبات
۹- درختان میوه .
طرحهایی تحقیقاتی به زراعی و به نژادی را اجراء نموده و یا در دست اجزاء دارد این طرحها عمدتا در ایستگاههای تحقیقات کشاورزی تحت پوشش مرکز تحقیقات کشاورزی گرگان و گنبد به اجراء درآمده است .

فعالیتهای بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر عبارتند از :
۱- بررسی به نژادی و به زراعی بروی محصولات زراعی و صنعتی در منطقه
۲- تهیه، آزاد سازی و معرفی ارقام اصلاح شده و پر محصول به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح
۳- تهیه و تولید بذرهای خالص و درجه یک اعم از هیبرید الیت، سوپرالیت و نولکئوس در محصولات مختلف
۴- بررسی و تعیین مقاومت ارقام مختلف نباتات زراعی و درختان بارده نسبت به خشکی، شوری و سایر شرایط نا مطلوب در مراحل مختلف اصلاح نباتات
۵- بررسی و تعیین ارزش غذایی و کیفیت مختلف زراعی
۶- انجام امور مربوط به حفظ و کنترل کیفیت و تهیه و ارائه دستورالعمل های فنی در زمینه کاشت، داشت و برداشت ارقام اصلاح شده و قابل توصیه در منطقه
۷- بهبود کیفی ارقام اصلاح در محصولات زراعی با توجه به ذائقه و مصرف کننده
۸- همکاری در اجزاء طرحهای تحقیقاتی ملی
۹- ارتباط، همکاری و هماهنگی با سایر بخشهای تحقیقاتی به منظور تهیه و تنظیم طرحها و برنامه های مشترک تحقیقاتی

مشخصات ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی گرگان (عراقی محله):
این ایستگاه در سال ۱۳۳۷ تاسیس شده، مساحت ایستگاه ۳۷ هکتار می باشد و میزان بارندگی سالیانه آن بین ۴۰۰ تا ۳۷ ۴۵۰ میلی متر است. ارتفاع آن از سطح دریا ۵/۵ متر است.

موقعیت جغرافیایی ایستگاه به قرار زیر است:
طول جغرافیایی : ۵۴ درجه و ۲۵ دقیقه شرقی
عرض جغرافیایی : ۳۶ درجه و ۴۵ دقیقه شمالی
بخش کلزا ایستگاه تحقیقاتی گرگان :
همان طور که از نام این بخش مشخص است این بخش بر روی گیاه کلزا متمرکز شده است .
مسئولین و محققین این بخش :
عناوین طرح های به نژادی :
۱-ایجاد لاینهای رستورر، نرعقیم و نگهدارنده کلزا برای نواحی سواحل خزر چکیده :
در این طرح کلیه ژرم پلاستها موجود و وارد شده از خارج جهت تهیه لاینهای نرعقیم با روش بکراس به مدت چهار نسل استفاده می شوند و از طرفی با سلف کردن ارقام هیبریدوتت کراس آنها برای تولید رستورر اقدام می شود. تا کنون با طرح قبلی که به انجام رسیده حدود ۱۵ و نگهدارنده و ۴ رستورر تولید شده است و بالاینهای فوق الذکر ۶۰ در دست تولید است. با اجرای این طرح امید است وابستگی به وادرات بذر هیبرید مرتفع گردد .
۲- مطالعه پایداری عملکرد ارقام پیشرفته بهاره کلزا در اقلیم سواحل خزر چکیده:
این طرح در قالب طرح بلوکهای کاملا تصادفی در ۴ تکرار و ۱۶ رقم اجراء شده هرکرت دارای ۶ خط ۵ متری به فواصل ۲۰ سانتیمتری کشت شده است. هدف از اجرای این طرح مقایسة دقیقتر ارقامش که از آزمایش های سالهای گذشته انتخاب شده و مقایسه عکس العمل آنها در مقایسه با شاهد معمول منطقه میباشد .
۳- بررسی عملکرد و صفات زراعی ژنوتیپهای جدید بهاره کلزا در مناطق سواحل خزر:
چکیده : این طرح در قالب بلوکهای کامل تصادفی در چهار تکرار و ۱۴ رقم اجراء شده است . هدف از اجرای این طرح مقایسه ارقام وادراتی که برای اولین بار در کشور کشت می شوند با ارقام معمول منطقه می باشند. پس از اجرای این طرح با توجه به زودرسی و عملکرد، ارقام جدید برای آزمایشهای چند سال و چند مکان برای بررسی دقیق تر انتخاب می شوند.
۴- بررسی امکان ایجاد لاینهای موتانت متحمل به شوری کلزا:
در این طرح در رقم RGSOO3و ساری گل با دو دوز مختلف اشعه تیمار شده در سال اول در کلاردشت تکثیر شده و در سالهای زراعی جاری در ایستگاه شوری ( انبار الوم) این استان تحت بررسی می باشند .
عناوین طرح های به زراعی :
۱- بررسی تاثیر آرایش کاشت و مقایسه عملکرد دانه کلزا و گندم در تناوب با یکدیگر
این طرح به منظور بررسی اثرات متناوب کاشت گندم بهد از کلزا و کلزا بعد از گندم و همچنین تاثیر آلیش بر میزان عملکرد این دو محصول مورد ارزیابی قرار میگیرد .
۲- تاثیر تاریخ کاشت و فاصلة ردیف بر عملکرد و اجرای عملکرد ارقام جدید کلزا
این طرح به منظور تاثیر تاریخ کاشت و فاصله ردیف بر عملکرد و اجزای عملکرد ارقام RGSOO3و hyola 420مورد ارزیابی قرار میگیرد .
بخش ذرت ایستگاه تحقیقاتی گرگان :
در این بخش تمرکز عمدة تحقیقات روی ذرت می باشد در عین حال بر روی دیگر گیاهان نیز تحقیقاتی به عمل می آید که عبارتند از :
سورگوم، شبدر، ذرت علوفه ای ، ذرت شیرین و …
مسئولین این بخش :
ا بخش ذرت :
۱٫ بررسی و تعیین مناسبترین آرایش کاشت و تراکم بر عملکرد دانه و علوفه هیبرید سینگل کراس ۷۰۴
اهداف طرح:
تعیین مناسبترین آرایش کاشت مطلوب و اثرات متقابل این دو فاکتور ، بطور کلی تعیین الگوی صحیح کشت به منظور استفاده بهینه از عوامل محیطی در جهت حصول عملکرد بالا .

روش تحقیق:
آزمایش ذرت دانه ای با چهار سطح تراکم ( ۵۵ ، ۶۵ ، ۷۵ و ۸۵ هزار بوته در هکتار) و دو سطح آرایش کاشت در چهار تکرار اجراء می شود . آزمایش ذرت علوفه ای نیزبه همین شکل صورت می گیرد فاصلة بین تکرارها ۲ متر و تعداد تیمار در هر تکرار برابر ۸ تیمار است . طول خطوط کاشت در هر تیمار ۶ متر و فاصلة خطوط افقی ( اصلی) در هر تیمار ۷۵ سانتی متر است . فاصلة بوته ها در تراکم های مختلف و آرایش ها متفاوت است . زمین مورد نظر در اواخر خرداد با شخم آماده می گردد واقدام به کود پاشی و سمپاشی می شود . سپس دیسک زده و با فاروئر فاروهایی به فاصله ۷۵ سانتی متر ایجاد می شود هر تیمار در ۴ خط کشت شده و در هر چاله ۲ تا ۳ بذر ، پس از رسیدن به مرحلة ۳ الی ۴ برگی تنگ می شوند و در هر کپه یا چاله یک بوته باقی می ماند . مقدار کود دهی بر اساس توصیه های آزمایشگاه خاک شناسی و تمام عملیات ماشین آلات در تمام تیمارها یکسان است . یادداشت برداریها برای هر کرت جداگانه انجام می شود . برداشت و محاسبات آماری از دو خط وسط هر تیمار انجام و همزمان با برداشت بوته شمارش می شود .
در پایان هر سال تجزیه واریانس داده ها با استفاده از آزمون Fو نرم افزار MSTAT-Cانجام گردیده و مقایسه تیمارها از طریق آزمون چند دامنه ای دانکن در سطوح ۱% و ۵% انجام خواهد شد وپس از تهیه گزارش سالیانه در پایان دو سال تجزیه مرکب داده ها صورت می گیرد و نتایج در قالب گزارش نهایی ارائه خواهد شد .
۲٫ طرح بررسی اثر آرایش کاشت و تراکم بر عملکرد ذرت شیرین
مجری طرح اهداف طرح :اهداف و تلاش همه جانبه محققان برای افزایش کمی و کیفی وحصول از طریق بررسی و اجرای روشهای به نژادی، به زراعی صورت می گیرد .

لازم به ذکر است که روش تحقق و دیگر جزئیات مشابه به طرح بررسی و تعیین مناسبترین آرایش کاشت و تراکم بر عملکرد دانه و علوفه هیبرید سینگل کراس ۷۰۴ می باشد .
۳٫ تولید لاین ایزوله پدری A-679ذرت
در این طرح ۱۳ لاین مادری با یک پدر مشترک بصورت دو خط پدری و چهار خط مادری کاشته می شود که در زمان هایی که امکان خود گشتی است لاین مادری را دگر گشن می کنیم .این یک طرح ملی است که توسط مرکز تحقیقاتی کرج پیشنهاد شده و در تمام ایستگاه تحقیقاتی که برروی ذرت کار میکنند اجراء خواهد شد . مسئول این طرح در ایستگاه تحقیقاتی گرگان مهندس مساوات است .
۴٫ تولید هیبریدهای جدید سورگوم علوفه ای و ارزیابی مقدماتی آنها
در این طرح کشت به صورت خطی می باشد و هدف تولید بذر هیبرید می باشد . از آنجا که دانشمندان مشاهده کردند که بچه هایی که حاصل ازدواج های غیر فامیلی هستند دارای هوش و سلامت بالاتری هستند و از طرفی بچه هایی که در اثر ازدواج های فامیلی بدنیا می آیند در مواردی دارای معلولیتها و مشکلاتی هستند به این فکر افتادند که از تلاقی غیر فامیلی در گیاهان استفاده کنند این امر منجر به تولید بذرهای هیبرید شد .

در این طرح هدف تولید ۱۶۰ لاین می باشد . ۴ لاین پدری و ۴۰ لاین مادری تا بتوانیم نسل F1را در ۱۶۰ لاین هیبرید بکاریم و انتخاب را در بین آنها انجام دهیم .
۴۰ خط مادری ۱۶ خط پدری
در مرحلة بعد از تولید لاین با عملکرد و مقاومت مطلوب که از اکثر جهات از رقم منطقه بهتر باشد باید آن را تکثیر کنیم و در اختیار زارعین قرار دهیم . برای این امر ابتدا باید والد پدری و مادری را بصورت خودگشن جداگانه تولید کنیم و در مزرعة تولید بذر هیبرید بصورت ۳ خط مادری را خط پدری بکاریم ، که خط های لاین مادری همگی عقیم هستند تا فقط گرده های لاین های پدری را فقط بپذیرند . بین خطوط ۷۵ سانتی متر فاصله وجود دارد و بین بذر هر خط ۵ تا ۶ سانتی متر . لازم به ذکر است که مجری این طرح مهندس مختارپور می باشد .

دانلود کارورزی رشته کشاورزی

گزارش کارآموزی در ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی گرگان


دانلود کامل گزارش کارآموزی اصلاح بذر و نهال

,

گزارش کارآموزی کامپیوتر سیستم آموزش و پرورش

این فایل با فرمت WORD میباشد و شما می توانید آنرا ویرایش کنید.

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه آموزش و پرورش استان گلستان
شرح وظایف پست سازمانی
۱-عنوان پست : مدیر / رییس اداره
۱-۱عنوان پست : مسوول دفتر
۲-۱ عنوان پست : کارشناس روابط عمومی و اسناد .
۳-۱ عنوان پست : کارشناس مسوول ارزیابی عمل کرده و پاسخ گویی به شکایت
۴-۱ عنوان پست : کارشناس امور زنان و مشاور مدیریت
۵-۱ عنوان پست : کارشناس امور حقوقی ، املاک و حمایت قضایی کارکنان
۶-۱ عنوان پست : کارشناس حراست
۷-۱ عنوان پست : کارشناس مسوول/ کارشناس گزینش
۸-۱ عنوان پست : کارشناس مسوول انجمن اولیاء و مربیان
۹-۱ عنوان پست : کارشناس توسعه مشارکت های مردمی و امور شوراهای آموزش و پرورش
۱۰-۱ عنوان پست : کارشناس امورمدارس غیر انتفاعی و آموزشگاه های علمی آزاد دوره های مختلف تحصیلی
۱۱-۱ عنوان پشت : کارشناس امور شاهد ، ایثارگران و بسیج دانش آموزی
۱۲-۱ عنوان پست: رییس / کارشناس مسوول سواد آموزی / کارشناس سواد آموزی
۱۳-۱ عنوان پست : کارشناس مسوول آموزش ( نهضت )
۱۴-۱ عنوان پست : کارشناس سواد آموزی
۱۵-۱ عنوان پست:راهنما مسئوول
۱۶-۱ عنوان پست:راهنمای تعلیماتی
۱۷-۱ عنوان پست:مسئوول ترویج سواد آموزی
۱۸-۱ عنوان پست : مسوول بررسی عمکلرد
۱۹-۱ عنوان پست : مسوول تجهیز کلاسها
۲- عنوان پست : معاون آموزش و پرورش عمومی
۱-۲ عنوان پست : کارشناس تکنولوژی و هماهنگی گروههای اموزشی دوره عمومی .
۲-۲ عنوان پست : کارشناس سنجش و ارزش یابی تحصیلی وتربیتی دوره عمومی
۳-۲ عنوان پست : کارشناس مسوول آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی
۴-۲ عنوان پست کارشناس آموزش وپرورش پیش دبستانی وابتدایی
۵-۲ عنوان پست : کارشناس مسوول آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی بزرگسالان
۶-۲ عنوان پست : کارشناس آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی بزرگسالان
۷-۲ عنوان پست کارشناس مسوول امور فرهنگی ، اجتماعی و مشاوره دوره متوسطه
۸-۲ عنوان پست : کارشناس اقامه نماز ، قرآن ، معارف اسلامی و امور مناسبت ها و ایام الله
۹-۲ عنوان پست : کارشناس مشاوره دوره عمومی
۱۰-۲ عنوان پست:کارشناس فعالیت های اجتماعی دانش آموزان شاغل این پست با رعایت ضوابط شرعی و بر اساس آیین نامه وظایف مشروح زیر تحت نظارت کارشناس مسئول انجام می دهد
۱۱-۲عنوان پست:کارشناس تربیت بدنی
۱۲-۲ عنوان پست : کارشناس سلامت و تندرستی
۳٫ عنوان پست : معاون آموزشی آموزش وپرورش نظری و مهارتی
۱-۲عنوان پست : کارشناس تکنولوژی و هماهنگی گروههای آموزشی متوسطه
۲-۳ عنوان پست : کارشناس مسوول سنجش و ارزش یابی متوسطه
۳-۳ عنوان پست : کارشناس سنجش و ارزش یابی متوسطه
۴-۳ عنوان پست : کارشناس مسوول آموزش و پرورش نظری ، پیش دانشگاهی و دوره تکمیلی بزرگسالان
۵-۳ عنوان پست:کارشناس آموزش و پرورش مظری،پیش دانشگاهی و دوره تکمیلی بزرگسالان
۶-۳ عنوان پست:کارشناس مسئوول آموزش و پرورش فنی حرفه ای و کارودانش
۷-۳ عنوان پست:کارشناس آموزش و پرورش فنی و حرفه ای و کار دانش
۴-عنوان پست:کارشناس مشاوره دوره دوره متوسطه.
۵-عنوان پست:معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت
۱-۵ عنوان پست : کارشناس مسوول آمار برنامه ریزی وبودجه
۶-عنوان پست:کارشناس بودجه؛برنامه ریزی و آمار
۱-۶ عنوان پست:کارشناسی مسئوول آموزش و ارتقاء و مهارتهای حرفه ای
۲-۶ عنوان پست:کارشناس آموزش و ارتقاء مهارتهای حرفه ای شاغل این پست با رعایت اصول
۷- عنوان پست : کارشناس مسئول فن آوری اطلاعات و ارتباطات شاغل این پست با رعایت موازین شرعی
۱-۷ عنوان پست : کارشناس فن آوری اطلاعات و ارتباطات
۸- عنوان پست : کارشناس مسئوول اداری وارزش یابی کارکنان
۱-۸ عنوان پست : کارشناس امور اداری
۹- عنوان پست : کارشناس مسئوول امور رفاهی و تعاون
۱-۹ عنوان پست : کارشناس رفاهی و تعاون
۲-۹ عنوان پست : رییس امور پشتیبانی و تغذیه رایگان
۳-۹ عنوان پست : کارپرداز مسئوول
۱۰ عنوان پست : مسئوول انبارها
۱-۱۰ عنوان پست : انبار دار و متصدی توزیع کتب درسی و نشریات کمک آموزشی
۲-۱۰ عنوان پست : انباردار
۳-۱۰ عنوان پست : مسئوول دبیرخانه
۴-۱۰ عنوان پست : ثبات و متصدی امور دفتری
۵-۱۰ عنوان پست : مسوول بایگانی
۶-۱۰ عنوان پست : بایگان
۷-۱۰ عنوان پست: نگهبان و سرایدار
۸-۱۰ عنوان پست:نگهبان
۹-۱۰ عنوان پست:خدمتگزار
۱۰-۱۰ عنوان پست:تلفن چی(مسئوول تلفن خانه)
۱۱-۱۰ عنوان پست:تلفنچی
۱۲-۱۰ عنوان پست: مسئوول امور نقلیه
۱۳-۱۰ عنوان پست:راننده
۱۴-۱۰ عنوان پست:ماشین نویس
۱۵-۱۰ عنوان پست:متصدی توزیع و تکثیر نامه ها

بی تردید اعتبار و ارزش هر جامعه ای بستگی به میزان معرفت و دانش و رشد علمی وفرهنگی آحاد آن جامعه داشته و در این میان آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عظیم فرابخش که حیاتی ترین عامل توسعه یعنی « انسان » در آن رشد یافته و به بار و بر می نشیند بیش از دیگر سازمانها و نهادها باید مورد توجه قرار گیردامانباید فراموش کرد که رسالت عظیم انسان سازی که وظیفه اصلی انبیاء نیز بوده نیاز به همت مضاعف تمامی رسولان فرزانه تعلیم و تربیت داشته و تا خود نخواهیم و تا متولیان اصلی دانش و معرفت خود به حرکت در نیامده و اثر بخشی آموزش و پرورش را به اثبات نرسانند یقینا انتظار توجه و حمایت مادی و معنوی ازدیگران ، آب در هاون کوفتن است
خوشبختانه استان گلستان از روزگاران دور با نام جرجان و استراباد به لحاظ علمی و فرهنگی همواره بر سر زبانها بوده و از آن روز تا به امروز سیر صعودی خود را با شتاب طی نموده است و انشاء ا… حرکت رو به رشد در سایه عزم و اراده بلند و با استحکام پیوند خانه و مدرسه ونیز به همت تمامی کارکنان و فرهنگیان و دانش آموزان و پشتیبانی مسوولین استانی همچنان به سیر خود به سوی کمال ادامه خواهد داد
سعی درتزکیه و الگوسازی خویش واسوه شدن برای کارکنان اموراداری و آموزشی ودانش آموزان بر اساس موازین شرع مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی
اهتمام در بوجود آوردن محیطی کاملا اسلامی و تقویت روح وحدت اسلامی از طریق حرکت در مطابق اهداف آموزش وپرورش ونظام جمهوری اسلامی در بین کارکنان آموزشی و اداری و جلوگیری از هر گونه تفرقه و گروه گرایی
اهتمام دربوجود آوردن محیطی کاملا پرورش دهنده و آموزنده منطبق با موازین اسلامی در زمینه شکوفا شدن استعدادهای فکری کارکنان آموزشی و اداری
نظارت دقیق بر نحوه رفتار و کردار کارکنان آموزشی و پرورشی واداری و خصوصا درمورد پوشش اسلامی خواهران متعلم و کارمند بر طبق موازین شرع مقدس اسلامی
سعی در ایجاد ارتباط اسلامی بین کارکنان برای پیشبرد اخلاق و رفتار اسلامی آن ها
کوشش در اجرای صحیح و دقیق قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعملهای اداری و آموزشی طبق مصوبات کمیته مستند سازی استان و شهرستان
تماس و هم کاری با مقامات دولتی در سطح شهرستان جهت ایجاد تسهیلات لازم در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
تشویق وترغیب مردم به منظور همکاری و تعاون با آموزش و پرورش ( تعاونوا علی البر و التقوی )
اقدام به تشکیل شورای آموزش وپرورش منطقه ای با توجه به مصوبات شورای استان معاونت مشارکت های مردمی و مدارس غیر انتفاعی و اقدام به انجام و بررسی آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوط ووظایف دیگری که به عهده دبیر شورا واگذار گردیده است
نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی آموزشگاهها در قالب برنامه های مصوب .
نظارت بر اجرای صحیح کار دوایر اداره و کوشش در ایجاد هماهنگی آنان
امضاء نامه ها ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ، و احکام صادره از اداره
امضاء کارنامه ها و گواهی نامه ها ، تاییدیه ها و کارت شناسایی کارکنان اداری و آموزشی و غیره
بازدید از آموزشگاهها و صدور دستورالعمل های لازم درمورد حسن اجرای برنامه ها و کارهای اداری و آموزشی آن ها
کوشش در ایجاد توسعه و تجهیزات آموزشگاههای ابتدایی ، دوره راهنمایی تحصیلی و متوسطه ، مدارس شاهد ، مدارس غیر انتفاعی و مدارس عشایری ، بزرگسالان و همچنین موسسات تربیتی دیگر نظیر مهد کودک درسطح شهر باتوجه به نیازهای حال و آتی منطقه
مراقبت درتنظیم بودجه سالانه اداره و حسن انجام امور مالی
مراقبت در حسن اجرای برنامه های امتحانات داخلی ، نهایی و متفرقه آموزشگاه ها در سطح شهر ونمایندگی ها و تهیه گزارش مربوط برای مقامات ذیربط
کوشش در فراهم کردن وسایل رفاهی کارکنان اداری و آموزشی
اجرای دقیق اصل تشویق و توبیخ در مورد کارکنان اداری و آموزشی در صورت لزوم و طبق مقررات مربوط.
نظارت مسنقیم بر کار معاونین ، مسوولان ، متصدیان ، نمایندگی های اموزش و پرورش وسایر کارکنان.

دانلود گزارش کارآموزی آموزش و پرورش واحد رایانه
دانلود گزارش کارآموزی آموزش و پرورش واحد کامپیوتر
کاراموزی کامپیوتر سیستم آموزش و پرورش
سیستم آموزش و پرورش واحد رایانه
پروژه کارورزی آموزش و پرورش

تاریخچه آموزش و پرورش

دانلود کارآموزی در آموزش و پرورش


دانلود کامل گزارش کارآموزی کامپیوتر سیستم آموزش و پرورش



گزارش کارآموزی عمران ساختمان اسکلت فلزی کمیته امداد امام خمینی ره

این فایل با فرمت word و قابل ویرایش می باشد.

مقدمه
کارفرما
پیمانکار
دستگاه نظارت
پیمان
اسناد پیمان
تحویل زمین
تجهیزکارگاه
بوته کنی و تسطیح زمین
آزمایشات مکانیک خاک
پیاده کردن نقشه
خاکبرداری و پی کنی
اجرای بتن مگر
قالبندی پی
آرماتوربندی پی
آنچه که در اجرا ی آرماتور بندی باید رعایت شود
نصب صفحات
بتن ریزی فونداسیون ها
نکات اجرائی سیمان
نکات اجرایی آب مصرفی در بتن
نکات اجرائی مصالح سنگی در بتن ( ماسه )
نکات اجرایی سنگدانه ها در بتن
نکات اجرائی به هنگام بتن ریزی
ساخت و نصب اسکلت در کارگاه
مختصری در مورد جوشکاری
جوشکاری قوس الکترود دستی (SMAW)
جوشکاری با الکترود روکش دار (Manual metal Arc Welding )
تعریف جوش Weld
پارامترهای مهم در کیفیت جوش
جوش پذ یری به دو عامل بستگی دارد
ساختمانهای اسکلت فلزی
مواد سرباره سازه
مواد متشکله روپوش الکترود
موارد تشکیل دهنده گاز
عوامل احیاء کننده
عوامل آلیاژدهنده
شناسایی الکترودها
انواع الکترودها با توجه به وپژگی های کاربردی
بسته بندی الکترودها
عیب جوش
ترکها
عدم ذوب (Lack of fusion )
علت بوجود آمدن عدم جوش
عدم نفوذ در ریشه (Mcomplete Root Renetration )
جوشهایی که کاملاٌ پر نشده اند (Mcompletely filled Groove ) که به دلایل زیر
انقباض یا کشیدگی در شیار (Shrinkage Groove )
گود افتادگی کناره یا زیر برش ( Uneler cut )
قطور بودن الکترود که علت بوجود آمدن کلیه تخلخلها به شرح زیر می باشد
حفره های گازی یا تخلخلل ( Gas pores / poro sity )
سوختگی داخلی ( Burn theough )
حفره انتهایی ( Crater pipe )
آفال سرباره ( Siag inclusion )
ناخالصی تنگستن (Tunhesten inclusion )
پاشش یا ترشح (Spatter )
علت بوجود آمدن پاشش یا ترشح
معایب
نکات اجرائی در دیوارچینی ها
نکات اجرائی در آجرهای مصرفی
نکات اجرائی ملات ها
ملات ماسه سیمان
نکات آجرچینی ها
نکات اجرایی در موزائیک فرش
نکات و موارد اجرایی در نصب کاشی و سرامیک
کاشی کاری
نکات اجرایی به هنگام سرامیک کاری
رنگ آمیزی
آماده کردن سطوح برای رنگ آمیزی
انواع رنگ آمیزی

مقدمه:
آنچه که در این جزوه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد پروژه کار آموزی بوده که مراحل اجرائی ساخت یک ساختمان اسکلت فلزی را از شروع تا خاتمه به اختصارمورد بررسی قرار می دهد . موارد اجرائی – جزئیات اجرائی- روش کار –نحوه اجرای این پروژه توضیح داده شده است. لذا در شروع توضیحات لازم است برخی تعاریف و اصلاحات جهت تفهیم بهتر مظالب به اختصار شرح داده می شود .
الف – کارفرما : عبارتست از شخصیتی حقیقی یا حقوقی که امضاء کننده یکی از طرفین قرار داد بوده و موضوع عملیات پیمان پس از تکمیل به وی تحویل داده می شود .
ب- پیمانکار :عبارتست از شخصیتی حقیقی یا حقوقی که اجرای یک پروژه مطابق نقشه و مشخصات فنی را بعهده می گیرد .
ج – دستگاه نظارت :کارفرما جهت حسن انجام کار یک پروژه عوامل اجرائی را بصورت مقیم مستقر نموده که نظارت اجرای صحیح کلیه عملیات اجرائی بر عهده این عوامل می باشد .
د- پیمان :هر پروزه جهت اجراء نیازمند به مشخص شدن کلیه اطلاعات اجرائی و شرایط حاکم بر پروزه بوده که پیمان نامیده می شود .
ه- اسناد پیمان :اسناد پیمان شامل کلیه نقشه های محاسباتی –معماری –سازه ای –تأسیسات مکانیکی و برقی مشخصات فنی کارهای عمومی ساختمان –شرایط عمومی و خصوص پیمان و کلیه اسناد مبادله شده بین طرفین می باشد
گزارش کارورزی درباره رشته عمران

 پروژه کارورزی ساختمان اسکلت فلزی


دانلود کامل گزارش کارآموزی عمران ساختمان اسکلت فلزی کمیته امداد امام خمینی ره


گزارش کارآموزی کامپیوتر شرکت کامپیوتری خراسان


این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست

معرفی محل کارآموزی ۲

گزارشی از کارهای انجام شده ۵

نظر و پیشنهاد راجع به کارآموزی ۲۲

رفع ایراد سیستم

سیستمی که از مشتری برای تعمیر دریافت میشود ابتدا تست شده و مشکل آن که سخت افزاری است و یا نرم افزاری ,بررسی میشود. اگر نرم افزاری باشد بررسی میشود که نیاز به نصب سیستم عامل وجود دارد یا خیر که در صورت نیاز سیستم عامل مناسب برای سیستم نصب شده و درایورهای مربوط به سخت افزارهای آن سیستم نصب میشود ولی اگر مشکل مربوط به سخت افزار سیستم باشد چک میشود که مربوط به کدام قطعه سخت افزاری میباشد که پس از شناسایی ,قطعه سخت افزار معیوب باز شده و در صورت امکان تعمیر و یا تعویض میشود . لازم به ذکر است قطعاتی که دارای گارانتی باشند برای تعمیر به شرکت مربوطه فرستاده شده و بسته به نوع گارانتی تعمیر و یا تعویض میگردد.

برنامه نویسی

در شرکت کامپیوترخراسان برای هر برنامه ای که نوشته میشود مراحل زیر در نظر گرفته میشود :

بررسی و جمع آوری نیازمندیهای مشتری : در این مرحله به کمک مشتری ,خدماتی که از نرم افزار مورد نیاز وی انتظار می رود بررسی شدهو در مورد محیط پیاده سازی آن و زمان انجام پروژه تصمیم گیریهای لازم به عمل می آید.

بستن قرارداد: در این مرحله با مشتری در مورد قیمت ,زمان تحویل پروژه ,محیط پیاده سازی و تعهدات طرفین و … توافق به عمل می آید.

ارائه طرح اولیه پروژه به مشتری : در این مرحله طرح کلی از نرم افزار درخواستی و فرم های اولیه به مشتری ارائه می گردد و از وی در مورد رفع نیازهای او نظر سنجی به عمل آمده و در صورتی که طرح اولیه نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد ,در این مرحله تغییرات برای جلب نظر مشتری اعمال می گردد و در صورت اعمال تغییرات این مرحله از ابتدا مجددا تکرار می گردد .

اتمام پروژه و تحویل آن به مشتری : این مرحله آخرین مرحله انجام پروژه بوده و نرم افزار نوشته شده تحویل مشتری گردیده و در صورت احساس نیاز از سوی مشتری نرم افزار بر روی سیستمهای مورد نظر وی نصب گردیده و در صورت قید شدن آموزش نرم افزار در قرارداد ,آموزشهای لازم به کاربران مورد نظر او داده می شود و همچنین شرایط پشتیبانی به وی یادآوری می گردد . لازم به ذکر است که بیشتر این پروژه ها به زبانهای ویژوال ( vb , c# , Delphi) نوشته می شود . برنامه هایی که به زبان پاسکال و C واسمبلی نوشته می شود معمولا مربوط به پروژه های دانشجویی است .

فروش نرم افزارها و بازیهای کامپیوتری

قابل توجه این است که ۹۰%نرم افزارهایی که در ایران به فروش می رسد کپی می باشد و این نرم افزارها خیلی ارزانتر از قیمت فروش خود کمپانی های تولید نرم افزار ( تقریبا یکدهم قیمت واقعی ) در اختیار مشتریان قرار می گیرد .

طراحی صفحات وب

که به دو صورت استاتیک و داینامیک انجام می شود

استاتیک : به وسیله نرم افزار dream weaver وfront page انجام می شود و هزینه کمتری نیاز دارد .

داینامیک : که بوسیله نرم افزار asp.net یا php انجام می شود .

دانلود کارآموزی در یک شرکت کامپیوتری

گزارش کارورزی رشته کامپیوتر


دانلود کامل گزارش کارآموزی کامپیوتر شرکت کامپیوتری خراسان


گزارش کارآموزی کامپیوتر جهاد کشاورزی


موضوع :

 گزارش کارآموزی کامپیوتر جهاد کشاورزی


این فایل با فرمت WORD و شما عزیزان می توانید آنرا ویرایش کنید.

فهرست مطالب

مقدمه
تاریخچه ترویج
تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در جهان
تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در ایران
تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در وزارت جهاد
آموزش word بخش اول
آموزش Word – بخش دوم
آموزش Word – بخش سوم
آموزش Word – بخش چهارم
آموزش Word – بخش پنجم
آموزش Word – بخش ششم
آموزش Word – بخش هفتم

مقدمه

کارآموزی در هر واحد اداری یا خدماتی می­تواند امری مفید در جهت بعمل رساندن یادگیری افراد ­باشد. دانشجویان پس از طی ۲ یا چند سال یادگیری احتیاج به یک مدت زمانی دارند تا آموخته های خود را به اجرا بگذارند و هم اینکه در محیط کار و عمل قرار گیرند تا بتوانند آموخته­های خود را با شرایط و نیازمندی­های اجتماع وفق دهند.قرار گرفتن در این محیط­ها علاوه بر اینکه به افراد در تمرین یادگیری­ها و تسلط بر یادگیری­های دوره دانشگاهی کمک می­کند، باعث یادگیری مطالب جدید بسیاری نیز می­شود.

اداره جهاد کشاورزی استان گلستان، بخش ترویج نیز بعنوان یکی از این مراکز خوب، برای آزمایـش این آموخته­ها و همچنین یادگیری هر چه بیشتر مطالب جدبد و به روز و آشنایی با محیط خارج از خانه و دانشگاه می­باشد که من دوره کارآموزی ۲۴۰ ساعته خود را در آن جا گذرانده و دوره بسیار مفیدی را در آن جا داشته­ام. این گزارش مبتنی بر آموخته های من می­باشد که به طور خلاصه بیان شده است.

تاریخچه ترویج

تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در جهان

تاریخچه آموزش و ترویج در جهان به قرن­های شانزده و هفده بر می­گردد. علاوه بر انجمن های کشاورزی که در قالب آموزش های غیر­رسمی فعالیت داشتند می­توان گفت که توسعه آموزش غیر­رسمی در کشاورزی عملاً ارتباط مستقیم با تاریخ توسعه و آموزش علوم در اروپا دارد.بر طبق مدارک موجود از جمله اولین انجمن­های ذکر شده در تاریخ کشاورزی به جامعه (مشورتی) ایرلند اشاره کرد که در سال ۱۳۷۱ بنیان نهاده شد.

ریشه­های تاریخی ترویج کشاورزی از دوره رنسانس شروع می­گردد، در آن زمان جنبشی شروع می­شود که سعی بر آن داشت تا آموزش و پرورش را با نیاز­های زندگی انسان هماهنگ سازد.

اولین مدارس کشاورزی در اروپا، در لهسـتان ایجاد شد که یکی از آنها در زاروس از سال ۱۷۷۹ شروع به کار کرد و دیگری در ناگی میشلوس در سال ۱۷۱۶ آغاز به کار نمود. از آن پس با توجه به آموزش و آگاه سازی مردم آکادمی تارندت در سال ۱۸۱۱ در ساکون تامین شد و پس از چندی دانشکده کشاورزی لیزنیک مورد بهره برداری قرار گرفت.

بطور کلی در بررسی تاریخی آموزش و ترویج کشاورزی، ملاحظه می­شود که کار آموزش کشاورزی از صورت ارشادی به وسیله انجمن­های ملی که آن هم بصورت غیر رسمی و سازمان نیافته اداره می­شد به نهادی منظم تبدیل گشته و بدین ترتیب مدارس کشاورزی توسعه یافت و با پیشرفت علوم کشاورزی عالی را نیز دربر گرفت.

تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در ایران

هرچند که بر اساس مدارک و اسناد موجود، ایران از جمله سرزمین­هایی بوده که انسان اولیه در آن به کشت و زرع و دامپروری پرداخته است، لیکن اطلاعات موجود حاکی است که تا قبل از دوره قاجار هیچ موسسه دولتی کار رسیدگی به امور کشاورزی و دامپروری و آموزش در ایران را به عهده نداشت و امور کشاورزی به وسیله ادارات دیگر به خصوص اداره املاک دیوانی یا دیوان خالصجات اداره می­شد.

ازآن دوران به بعد پیشرفت علوم و فنون مربوط به زراعت و دامپروری در دنیا از طرفی و نیاز روز افزون جمعیت در حال رشد کشور از طرف دیگر سبب گردید که پرداختن به امور کشاورزی از جمله کار آموزش و ترویج کشاورزی در ایران نیز اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد، در این راستا طی سالیان گذشته ، موسسات و تشکیلات وزارت کشاورزی و جهاد کشاورزی و در سطوح بالاتر آموزشی به دانشگاه­ها و موسات آموزش عالی اشاره نمود .

تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در وزارت جهاد

جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. این ارگان مقدس و انقلابی با هدف ابلاغ پیام روح بخش انقلاب اسلامی به روستائیان، فراهم کردن زمینه های حضور و مشارکت گسترده روستائیان در صحنه های انقلاب، اولویت دادن به روستاها به عنوان پایگاه های تولید و کشاورزی و محور توسعه محرومیت زدایی و ارائه خدمات و امکانات بهداشتی و آموزشی به روستائیان تشکیل و در مدت کوتاهی توانست خدمات درخشانی را به آنان ارائه دهد.

به دنبال الحاق شرکت سهامی شیلات ایران به وزارت جهاد سازندگی (مهر سال ۱۳۶۶) در سال ۱۳۶۹ بر اساس « قانون تفکیک وظایف وزارتخانه ­های کشاورزی و جهاد سازندگی» امور مربوط به حفظ و گسترش و بهره برداری از منابع طبیعی و کلیه امور دام وطیور و عمران روستایی، و آبرسانی روستاها نیز به وزارت جهاد سپرده شد.

معاونت ترویج و مشارکت مردمی وزارت جهاد سازندگی، وظایفی چون گسترش امکانات اجتماعی در محیط روستاها، افزایش دانایی و توانایی و کارایی روستائیان و فراهم نمودن موجبات مشارکت موثر روستائیان در امر رشد و توسعه روستاها را به عهده دارد. از اقدامات مهم این معونت که تا سال ۱۳۷۱ معاونت امور اجتماعی نامیده می­شد، می توان تشکیل شوراهای اسلامی، راه اندازی کتابخانه­های روستایی، تشکیل نمایشگاه­ها و جشنواره­ها برگزاری کلاس­های آموزشی و ترویجی، توزیع نشریه و لوازم تبلیغی و راه اندازی مراکز آموزش روستایی و خانه های ترویج نام برد.

مشکل: عدم دسترسی به تمامی ویژگی هایWord 2007، در زمان باز کردن فایلهای ایجاد شده توسط نسخه های قدیمی ترWord

راه حل: Word 2007 دارای ویژگی جدیدی با نامCompatibility Mode است که برای بهحداقل رساندن مشکل سازگاری بین نسخه ۲۰۰۷ و نسخه های قدیمی طراحی شده است. زمانی کهشرایط خاصی از قبیل باز کردن فایلی که در نسخه های قدیمیWord ذخیره شده باشد، بهوجود آید، Word 2007 به حالتCompatibility Mode سوئیچ می کند. در این حالت، Word 2007 ویژگی های منحصر به آن نسخه از برنامه را محو ساخته و یا به ویژگی های قدیمیاز قبیلSmart Art که درWord 2007 بهینه شده است، مراجعه خواهد کرد.

اگرWord 2007 در این حالت عمل کند، عبارتCompatibility Mode در نوار عنوانظاهر خواهد شد.

به منظور به دست آوردن حداکثر کارآیی از فایل های قدیمی باWord 2007، آنها راباز کرده، روی دکمهMicrosoft Office کلیک کرده و گزینهConvert را انتخاب کنید. زمانی که یک فایلWord قدیمی را در قالبDOC X ذخیره کرده و آن را ببندید و گزینهMaintain Compatibility With Word 97 -2003 را انتخاب نکنید، Compatibility Mode خاتمه می یابد.

مشکل: بروز مشکل در سبکNormal پیش فرضWord 2007، وجود فواصل اضافی درقبل و بعد از پاراگراف ها و استفاده از فونتCalibri به جایTimes New Roman.

راه حل: می توانید سبکWord 2007 را به استانداردهایWord 2003 تبدیل کنید. بهمنظور انجام این کار، گزینهChange Styles را در کادرStyles انتخاب کرده و ماوسخود را رویStyle Set قرار دهید تا منوی آن باز شود و روی Word 2003 کلیک کنید. مجدداًChange Styles را انتخاب کنید اما ماوس خود را رویFonts قرار داده و سبکOffice Classic را انتخاب کنید.

اگر فونت های پیش فرضWord 2007 را دوست ندارید، می توانیدStyle Set را بهWord 2003 تغییر دهید.

به منظور کسب تمامی ویژگی هایWord 2007 در سندی که در نسخه قدیمی ترWord ایجادشده است، از ویژگیConvert استفاده کنید.

به منظور اعمال این تنظیمات در تمامی اسناد جدید به صورت پیش فرض، Change Styles را انتخاب کرده و سپسSet As Default را انتخاب کنید. اگر مایلید که سبکWord 2007 را بازگردانید، این فرآیند را به صورت معکوس انجام دهید.

Word 2003: این مشکل مختص Word 2007 است. اگر یک سندWord 2007 را درWord 2003 باز کنید، ممکن است سبک هایWord 2007 ازجمله قالبNormal جدید را انتقال دهد. به منظور تنظیم مجدد سبک ها درWord 2003،گزینهStyles and Formatting را ازمنویFormat انتخاب کرده و گزینهCustom را ازپایین قاب ظاهر شده انتخاب کنید.

روی دکمهStyles در پایینFormat Settings و سپس روی دکمهOrganizer در پایینStyle کلیک کنید.

در این پنجره، می توانید سبک ها را در سند جاری حذف کرده و یا از طریق قالبجهانیNormal.dot روی سبک های پیش فرض بازنویسی کنید. (بازنویسی رویNormal،استانداردهای سبکWord 2007 را حذف خواهد کرد.) اگر روی سبک هایNormal.dot بازنویسی کرده اید، این قابلیت را در اختیار نخواهید داشت. اگر از ابزار جست وجو درمنویStart برای یافتنNormal.dot و نام گذاری مجدد آن بهره می گیرید، Word زمانیکه برنامه را مجدداً راه اندازی کنید، آن را باNormal.dot پیش فرض جایگزین خواهدکرد.

مشکل: قفل شدن و یا عملکرد عجیب سندWord.

راه حل ۱: Word 2007 وWord 2003 دارای ویژگی هایAuto Recovery هستند. اینویژگی ها در صورت خرابی یک سند، سعی می کنند آن را بازیابی کنند. اما احتمال خرابیاسناد پیچیده (به ویژه آنهایی که دارای فرمت بندی زیادی هستند)، وجود دارد.

در این حالت بهتر است بخش های سند که دارای فرمت بندی نیستند راCut کرده و درفایل جدیدیPaste کنید. سپس زمانی که فقط آخرین پاراگراف فایل قبلی باقیمانده،کلیدهایEND+CTRL را فشار دهید تا تمامی موارد به جز علامت پاراگراف آخر (که برخیاطلاعات مربوط به فرمت بندی در آن ذخیره شده است) انتخاب شود. این موارد را در فایلجدیدPaste کنید.

راه حل ۲: اگر مشکل همچنان وجود داشت، در فایل جدید، فرمت بندی های پیچیده ازقبیل جداول، نمودارها و تصاویر گرافیکی راCut کرده و در یک فایل مجزای جدیدPaste کنید. این کار را به صورت تک تک انجام دهید. در این صورت، زمانی که مشکل تکرار شود،می توانید بخش مشکل ساز را یافته، حذف و یا جایگزین کنید.

راه حل ۳: اگر این موارد بسیار زیاد بودند و کنترل آنها ممکن نبود، راه حل دیگر،ذخیره فایل با فرمت دیگر از قبیلHTML ،RTF و یاTXT و سپس تبدیل آنها به فایلWord است.

این کار موجب می شود که فرمت بندی دارای اشکال از سند خارج شود اما با این کاربرخی از فرمت بندی های خود را از دست خواهید داد. اگر نمی توانید زمانی که سند قفلمی شود، آن را باز کنید، به مشکل و راه حل قبلی که پیش از این ذکر کردیم، مراجعهکنید.

است وصله های منتشر شده در روز ‪ ۲۱آذر شامل وصله های اصلاحی دو حفره جدید “وورد” نخواهند بود.

گزارش کاروزی رشته کامپیوتر

تاریخچه آموزش و ترویج کشاورزی در جهاد


دانلود کامل گزارش کارآموزی کامپیوتر جهاد کشاورزی