دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی و پروژه کارآفرینی

طرح کار آفرینی احداث هتل


این فایل دارای فرمت word می باشد.

موضوع:

 طرح کار آفرینی احداث هتل


فهرست مطالب

مقدمه

بررسی اقتصادی

چکیده طرح

مشخصات فنی هتل

برآورد هزینه ها و سرمایه گذاری

برآورد هزینه ساختمان و زمین

برآورد هزینه های تأسیساتی و تجهیزاتی و زیربنائی

هزینه های قبل از بهره برداری

برآورد هزینه های جاری

برآورد هزینه حقوق و دستمزد پرسنل

هزینه های سوخت آب و برق و تلفن

هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

هزینه های پیش بینی نشده

خدمات بیمه

جمع هزینه های جاری

سرمایه در گردش

محاسبه بازپرداخت تسهیلات بانکی

محاسبه درآمدهای هتل

محاسبه تراز هزینه ها و درآمدها

مقدمه :

شهر اردبیل مرکز شهرستان اردبیل و استان اردبیل با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در شمال کشور ایران واقع می باشد . منطقه ای سردسیر و ییلاقی سرسبز که در دامنه های کوه پر ابهت بلان واقع گردیده است . طبیعت بی نظیر این منطقه از دیرباز مورد علاقه جهانگردان و ایرانیان سایر نقاط کشورمان بوده و می باشد که شاید وجود آبهای معدنی این خطه عامل مهمی در جذب گردشگر و جهانگرد بوده است اما بی تردید در سالهای اخیر راههای ارتباطی این شهر با سایر نقاط استان و شهرهای خارج از استان که از ر شد و توسعه خوبی برخوردار بوده نیز عامل مهمی در جذب گردشگری و جهانگرد می باشد .

از طرف دیگر وجود سمینارها و جلسات اداری در شهر اردبیل به دلیل آب و هوای مطلوب سالانه عده زیادی را دعوت به اقامت در این شهر می نماید .

به نقل از سازمان ایرانگردی و جهانگردی سالانه حدود سه میلیون نفر از اردبیل و آبهای معدنی دیدن می نمایند که هر ساله علاوه بر اینکه به تعداد بازدید کنندگان افزوده می شود نیازهای بازدیدکنندگان نیز بیشتر و بیشتر می‌شود و خواستار خدمات رسانی سطح بالاتری می شوند ، چرا که علاوه بر اینکه سطح رفاه عمومی جهان در حال افزایش است رفاه در کشورمان ایران خوشبختانه بالا می رود .

با توجه به موارد بالا بر آن شدیم تا در حدود و اندازه توانمان و یاری خدا و در نظر گرفتن اعتبار از طرف بانکهای عامل استان یک هتل ۶۳ اتاقه سه ستاره در غالب شرکت تعاونی ۴۴۴ در شهر اردبیل در چندین فاز تأسیس نمائیم تا اینکه بتوانیم گوشه ای از نیازهای اساسی و زیربنائی استان را ترمیم نموده کیفیت مهمانداری را بالا برده و باعث تشویق جهت اقامت بیشتر مهمانان شده اشتغال ایجاد کرده ، ارزش افزوده ایجاد نمائیم و در مجموع باعث افزایش درآمد خودمان شویم .

بررسی اقتصادی :

اگر چنانچه ۵۰ درصد افرادی که از استان دیدن می کنند بخواهند در هتلها و مهمانخانه‌ها اقامت داشته باشند و چهار شبانه روز طول مدت اقامت آنان در طول سال باشد با یک حساب ساده به حدود ۱۶۵۰۰ اتاق در استان نیاز داریم که البته تعداد اتاق به اندازه ، نصف این رقم در سطح استان نیست بنابراین از لحاظ پذیرش مشکل خاصی نخواهیم داشت و انتظار می رود مشتری هتل همیشه در سطح مطلوب و قابل مقبولی مسافر داشته باشد .

تا بتواند علاوه بر اینکه اقساط بانک را به موقع پرداخت نماید سود قابل مناسبی را نیز نصیب صاحبان هتل نماید .

محاسبه تراز هزینه ها و درآمد ها :

محاسبه تراز هزینه ها و درآمدها برای سال اول در نظر گرفته شده برای سالهای بعد نیز قابل برآورد بوده و لذا برای وضوح کار و توجیه ساده تر طرح به همین یکسال بسنده می نمائیم .

مجموع درآمد سالانه با قیمتهای اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح و قانونی ۵۸۶۰ میلیون ریال توان درآمدی هتل می باشد که با احتساب کار ۷۵ درصد این رقم به ۴۳۹۵ میلیون ریال کاهش می یابد .

مجموع هزینه های جاری ۳/۱۳۹۰ میلیون ریال و اقساط سالیانه بانک ۷۵/۸۶۳ میلیون ریال جمعاً ۰۵/۲۲۵۴ میلیون ریال که اگر از مجموع درآمد هتل کسر نمائیم باز هم مبلغ ۹۵/۲۱۴۰ میلیون ریال که سود قابل ملاحظه ای است را نصیب صاحبان هتل می نماید .

طرح توجیهی احداث هتل خرید اینترنتی

خرید طرح کار آفرینی احداث هتل


دانلود کامل طرح کار آفرینی احداث هتل


 

 

طرح توجیهی تاسیس شرکت تبلیغاتی


این فایل دارای فرمت word می باشد.

موضوع:

 طرح توجیهی تاسیس شرکت تبلیغاتی


خلاصه طرح ، عناوین و سرفصل ها :

شرکت تبلیغات

برآورد تجهیزات

بازاریابی

برآورد نیروی انسانی

اخذ مجوز

توصیف پروژه

امکان سنجی

میزان اشتغال زایی طرح در جامعه

میزان مفید بودن طرح در جامعه

گزارش بازدید

جذب سرمایه…

بازاریابی

پس ازراه اندازی کسب و کار باید به دنبال پیدا کردن مشتریان خوب برای توسعه کار بودو مابرای این منظور تلاش می کنیم تا خدماتی در خصوص درخواست مشتریان در رابطه با تبلیغات بدهیم .و سعی داریم قیمتی در ازای کارمان بگیریم که مشتریان راضی باشند و رفته رفته کیفیت محصولاتمان را ارتقا دهیم محصولات ما به شیوه ای است که سلیقه تمام مردم جامعه را در خود جای میدهد و به سن ، طبقه اجتماعی و محل و فرهنگ مردمتوجه والایی داریم.

وبرای شناخت مردم (مشتریان ) و دانستن آنچه میخواهند تحقیق می کنیم به این صورت که از تمام افرادی که به شرکت ما می آیند نظر خواهی می کنیم و همچنین به دلیل آنکه اکثر مشتریان ما کاسب کارها و شاغلان هستند از آنها هم در این مورد سئوال می کنیم ونظر خواهی کرده و از آن درکارمان استفاده می کنیم .و همچنین پرسشنامه های تدوین می کنیم که مشتریان و مردم به آن پاسخ دهند .

ودر کارمان ابتدا بازار را شناسایی کرده و بعد محصول را تولید می کنیم و سعی داریم محصولمان به روز و جدید ومطابق میل مشتریان باشد تا عمر بیشتری داشته باشد.

ومحصولی را تولید می کنیم که متفاوت با دیگر محصولات شرکتهای رقیب باشد.

در تعیین قیمت محصول قیمتی را که انتخاب می کنیم که مشتریان از آن استقبال کنند و خرید بعدی را هم از شررکت ما بکنند و قیمت محصولمان باید طوری باشد که باعث کاهش عرضه نشود بنابراین قیمتی متعادل که هم به صرف مشتریان باشد وهم ما که ترجیح می دهیم از قیمت گذاری نفوذی استفاده کنیم تا مشتریان بیشتری پیدا کنیم.

ما از موسسه خودمان تبلیغاتی را ارائه میدهیم که این در خور فعالیت های موسسه مان است وهزینه کمتری مصرف می کند . و جدا از تهیه پوستر وبروشور ما تبلیغاتی را هم درسایت های اینترنتی ارائه می دهیم تا تاثیر آن بالا رود وبرای بالا بردن فروش به مشتریان جایزه می دهیم به این صورت که (به طور مثال )هر ۱۰۰ کارت ویزیت ۱۰ کارت به طور رایگان به مشتریان عرضه کنیم.

توصیف پروژه

گروه موسسه تبلیغاتی رومینا قصد دارد شرکتی را راه اندازی می کند که مشتریان زیادی داشته باشد وهمچنین سود مناسب وبرای گروه ما رضایت مشتریان ازمحصولات و خدمات ما بسیارمهم و ارزشمند است .نوع کار این موسسه خدماتی و بازار محوراست زیرا ما دراین موسسه به نیازهای جامعه توجه می کنیم و درمورد آن بررسی کرده و ارائه خدمت می دهیم . در این راه ما باید از تبلیغات موجود در رسانه و اینترنت و بروشورهای داخل شهر نمونه وایده بیابیم ما از علایق سایر افراد (مشتریان ) بهره برده ومورد استفاده قرار می دهیم و همچنین به کسب و کارهایی مانند این که هم اکنون وجود دارد توجه لازم را داریم. موسسه رومینا از ۴ شریک تشکیل شده که هریک مسئولیت و وظیفه خاصی دارند.

همانطور که می دانید نام موسسه ما رومینا است ودلایل ما برای انتخاب این اسم از این قرار است: اولاً که این نام جدید و تازه است ،ثانیا ً باعث جلب توجه مشتری می شود.

ما با مشورت باهم تصمیم به باز کردن حساب پس انداز دربانک ملی گرفتیم واین کار را عملی کردیم تا سود وبهره موسسه را در آن جمع آوری کنیم ، سرمایه ما برای تاسیس این موسسه ۰۰۰/۰۰۰/۹۰ریال است که پنج میلیون آن وامی است که به افراد فنی از طریق بانک ها داده می شود وچهار میلیون دیگر آن هریک از افراد گروه نفری یک میلیون از پس انداز شخصی و قرض از فایل وخانواده بدست آورده اند.

همچنین محل کار خود را هم تعیین کردیم و چهار راه عبدالمطلب را برای تاسیس موسسه خود برگزیدیم که برای انتخاب محل دلایلی داریم:

۱- ما می توانیم دراین محل ازمغازه ها و فروشگاههای متعدد سفارش بگیریم.

۲- مواد اولیه مورد نیاز را از همین محل می توانیم تهیه کنیم.

۳- وسیله رفت و آمد برای مشتریان فراهم است.

۴- محل موسسه به محل سکونت اعضای گروه نزدیک است.

و بعد از انتخاب محل تاسیس موسسه نوبت به فراهم آوردن تجهیزات می شود.

پروژه کار آفرینی تاسیس شرکت تبلیغاتی

دانلود طرح توجیهی تاسیس شرکت تبلیغاتی



دانلود کامل طرح توجیهی تاسیس شرکت تبلیغاتی



مفهوم کارآفرینی

این مقاله ورد و آماده پرینت میباشد


موضوع مقاله :

مفهوم کارآفرینی


فهرست مطالب

مقدّمه. ۱

فصل اول:کلیات۲

تاریخچه ی کارآفرینی:۳

سابقۀ کارآفرینی درایران:۴

تعاریف ومفهوم کارآفرینی:۴

نقش دولت درتوسعۀ کارآفرینی:۵

علل اهمیت کارآفرینی:۶

کار گروهی شروع کارآفرینی:۷

کارآفرینی اجتماعی.. ۸

مفهوم‌ و معنای‌ کارآفرینان‌ اجتماعی.. ۸

عناصر کارآفرینی‌ اجتماعی‌۹

مراحل توسعه کارآفرینی توسط خانواده:۱۱

کارآفرینی و ایجاداشتغال.. ۱۳

گامهای حمایتی.. ۱۵

کارآفرینی در اسلام. ۱۶

فصل دوم:خلاقیت و نوآوری ۱۸

مفهوم و جایگاه خلاقیت و نوآوری… ۱۹

تفاوت خلاقیت و نوآوری… ۲۰

فرآیند خلاقیت و نوآوری… ۲۱

تکنیک‌های خلاقیت و نوآوری… ۲۱

شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری… ۲۲

ویژگیهای افراد خلاق و نوآور۲۳

ویژگی سازمانهای خلاق و نوآور۲۴

کارآفرینی خلاق.. ۲۵

تعریف خلاقیت کارآفرینانه. ۲۵

انگیزه برای خلاقیت… ۲۶

موانع خلاقیت:۲۸

موانع محیطی خلاقیت:۲۸

موانع سازمانی خلاقیت:۲۹

موانع فرهنگی خلاقیت:۲۹

موانع فردی:۳۰

اصول نواوری… ۳۰

آنچه باید انجام دهیم.. ۳۰

آنچه نباید انجام دهیم.. ۳۱

سه شرط.. ۳۲

منابع نوآوری… ۳۲

ناسازگاریها۳۴

نیازهای فرآیندی… ۳۵

تغییرات صنعت و بازار۳۵

تغییر ویژگیهای جمعیت… ۳۶

۱۰عامل مهم شکست نوآوری… ۳۷

DNA نوآوری… ۴۰

اقدامات عملی برای سلامت سیستم نوآوری… ۴۴

فصل سوّم:میل به موفقیت و پیشرفت ۴۵

میل به موفقیت و پیشرفت (توفیق طلبی)۴۶

گام‌های مؤثردستیابی به موفقیت:۴۶

گام نخست :قدرشناسی.. ۴۶

گام دوم: آگاهی.. ۴۶

گام سوم: پیشرفت… ۴۷

گام چهارم: به دنبال واقعیات زندگی باشید:۴۸

گام پنجم: تصورکردن.. ۴۸

گام ششم: هدفمندی… ۴۸

گام هفتم: دیگران رابرای موفقیتی که بدست آورده اید سهیم کنید۰٫ ۴۹

۱۰سوء تعبیرازموفقیت:۴۹

ضرورت دست یافتن به موفقیت… ۵۱

فصل چهارم :دسترسی به منابع مالی ۵۵

دسترسی به منابع مالی:۵۶

منابع تامین مالی کارآفرینان.. ۵۶

۱- منابع خصوصی تامین مالی:۵۷

۲ – منابع تامین مالی از طریق بدهی (استقراض)۵۷

۳ – منابع تامین مالی از طریق سرمایه (حقوق صاحبان سهام )۶۲

۴ – منابع داخلی تامین مالی.. ۶۴

فصل پنجم:ریسک پذیری۶۷

ریسک پذیری… ۶۸

سوانح و ریسک‌های وابسته به آن برای یک سازمان:۶۸

ریسک‌های واقعی و ریسکهای تجاری:۶۹

ریسکهای وابسته و ریسکهای ناوابسته:۶۹

ریسک‌های استراتژیک:۶۹

چارچوب مدیریت ریسک:۷۰

یک استراتژی جامع. ۷۱

فصل ششم:خوش بینی ۷۳

خوش بینی (دیدگاه و نگرش مثبت)۷۴

دلیل علمی خوش بینی:۷۴

تفسیرخوش بینان ازاتفاقات بد:۷۴

قدرت چشم انداز مثبت:۷۵

آموختن بهره گیری ازگرفتاری:۷۵

امیدواری راعادت خود ساختن:۷۵

چگونه میتوان به طورسنجیده امید راپرورش داد:۷۵

فصل هفتم: سایر ویژگیها۷۷

قدرت تحمل ابهام:۷۸

ارتباط ریسک پذیری و قدرت تحمل ابهام:۷۸

کانون کنترل :۷۹

پشتکار۷۹

صبر و شکیبایی.. ۷۹

استقلال طلبی.. ۸۰

هدفمندی… ۸۰

توانایی ایجاد ارتباط:۸۰

پیشرفت در رقابت و حرفه تان شامل ۶ مرحله اساسی می‌باشد:۸۱

اعتماد به نفس…. ۸۳

احساس مسئولیت:۸۵

سخن آخر :۸۶

تحول فرهنگی :۸۶

فرهنگ کارآفرینی از بعد فردی:۸۷

ویژگیهای سازمانهای کارآفرین.. ۸۷

تحول اجتماعی:۸۷

تحول اقتصادی :۸۸

چگونه دیدگاهتان را تغییر دهید :۸۸

زندگی کارآفرینانه. ۸۸

مقدّمه

مفهوم کارآفرینی تحت الشعاع مسائل جامعه قرارگرفته وبه محیط‌های کسب وکار هنوز وارد نشده است،دراکثر کشورهای توسعه یافته،مفهوم کارآفرینی درسطح اقتصادی جاافتاده به طوری که جوانان میتوانند خود رابه یک قهرمان تجاری تبدیل کنند۰ولی درکشورما کارآفرینی اقتصادی بیشتر اشتباهاً بچای ایجاد شغل بکار برده میشود۰کارآفرینی ازدیدگاههای مختلف مورد بررسی قرارگرفته به طوری که پیتردراکر،مک کله لند،توماس بگلی،دیوید بوید نظرات متفاوت وگوناگون درخصوص مفهوم کارآفرینی ارائه داده اند۰

دانشمندان ومحققان علوم مختلف اقتصادی،اجتماعی،روانشناسی ومدیریت که درمورد کارآفرینی مطالعه ونظراتی ارائه کرده اند تعاریف مختلفی ازکارآفرینی مطرح نموده اند که تفاوتهای گاه متناقضی دارند۰تعریفی ازکارآفرینی که تقریباً شامل همۀ تعریفهای ارائه شده ازآنان باشد عبارتست از

«کارآفرینی فرایندی است که فرد کارآفرین باایده‌های نو وخلاق وشناسایی فرصتهای جدید وبابسیج منابع،مبادرت به انجام کسب وکارو شرکتهای نو،سازمانهای جدید ونوآورو رشد یابنده نموده که همراه باپذیرش مخاطره وریسک است ومنجر به معرفی محصول ویا خدمت جدیدی به جامعه می گردد۰»

درتعریف فوق به یک سری ازویژگیهای روانی وشخصیتی افراد کارآفرین اشاره شده است مانند:خلاقیت،نوآوری و۰۰۰ ۰

روانشناسان بسیاری به بررسی ویژگیهای کارآفرین پرداخته وهریک به مجموعه ای ازخصوصیات آنان اشاره داشته اند که دراین مطلب سعی برآنست که بارزترین ویژگیهای کارآفرینان که دراکثر نظریات روانشناسان به آنها اشاره شده است،هم درسطح فردی وهم درسطح سازمانی پرداخته شود۰ همچنین راههای تقویت این ویژگیها درافراد بیان شده است۰

ازآن جایی که تأثیرمحیط پیرامو رانمی توان درهیچ یک ازفعالیتهای بشر انکارکرد

درفصل اول بعد از بیان تاریخچه وتعاریف کارآفرینی به عوامل مؤثردرکارآفرینی

همانند نقش دولتها ونقش خانواده نیز اشاره شده است۰درفصلها ی دوم تاهفتم به بررسی ویژگیهای کارآفرینان پرداخته شده است در قسمت «سخن اخر»به یک جمع بندی از مطالب [وهمچنین شامل نتایج گرد آوردنده حول موضوع کارآفرینی وروانشناسی میباشد۰‍]پرداخته شده است.

فصل اول:

کلیّات

کارهایی که می توانیم یا نمی توانیم بکنیم

وآنچه راکه ممکن است یا غیرممکن می پنداریم

به ندرت ناشی از توانایی واقعی ماست،بلکه بیشتر

از عقایدی که نسبت به خود داریم سرچشمه میگیرد

« آنتونی رابینز»

۱٫ تاریخچه

۲٫ تعاریف ومفهوم کارآفرینی

۳٫ نقش دولت درتوسعه کارآفرینی

۴٫ علل اهمیّت کارآفرینی

۵٫ کارگروهی شروع کارآفرینی

۶٫ کارآفرینی اجتماعی

۷٫ مراحل توسعه کارآفرینی تو سّط خانواده

۸٫ کارآفرینی و ایجاد اشتغال

۹٫ کارآفرینی در اسلام

تاریخچه ی کارآفرینی:

وا‍‍‍ژه ی کارآفرینی از کلمه ای فرانسوی به معنای متعهد شدن نشأت گرفته است و بنابر تعریف واژه نامه دانشگاهی « وبستر» کارآفرین کسی است که مخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی،اداره و تقبل نماید۰

کارآفرین و کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرارگرفت واز قرن شانزدهم به نوعی کارآفرینی را در نظریه‌های اقتصادی خود تشریح کرده اند۰در بین نظریات اقتصاددانان می توان به نظریه توسعه اقتصادی ژوزف شومپیتر (پدر علم کارآفرینی) درسال ۱۹۳۴اشاره کرد۰

نظریات وی مبتنی برآن که کارآفرینان را موتورمحرکه توسعه اقتصادی تلقی وعملکرد آنان راتخریب خلاق می داند مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است۰

کارآفرینی ازسوی روانشناسان با درک نقش کارآفرینان دراقتصاد وبه منظور شناسایی ویژگیها والگوهای رفتاری آنها مورد توجه قرارگرفت ودانشمندان مدیریت نیز به کارآفرینی وایجادجو محیط کارآفرینانه درسازمانها پرداخته اند۰

جامعه شناسان کارآفرینی را به عنوان یک پدیده اجتماعی درنظرگرفته وبه بررسی رابطه متقابل بین کارآفرینان وسایرقسمتها و گروههای جامعه میپردازند۰

سیرتاریخی مفهوم کارآفرینی

به طور کلی سیرتاریخی مفهوم کارآفرینی را میتوان به پنج دوره تقسیم کرد:

دوره اول : قرن ۱۵و۱۶ میلادی : دراین دوره به صاحبان پروژه‌های

بزرگ که مسؤولیت اجرایی پروژه‌های بزرگ که مسؤولیت اجرای این

پروژه‌ها همانند کلیسا،تأسیسات نظامی و۰۰۰بود کارآفرین اطلاق میشد۰

دوره دوم: قرن۱۷میلادی: همزمان با شروع انقلاب صنعتی بود،دراین دوره مخاطره پذیری به کارآفرینی اضافه شد۰به افرادی همانند بازرگانان وصنعتگران کارآفرین اطلاق می شد۰

دوره سوم: قرن ۱۸ و۱۹ میلادی: دراین دوره کارآفرین علاوه برمخاطره پذیر بودن،سرمایه مورد نیاز خود را ازطریق وام تأمین می کرد۰

دوره چهارم: دهه‌های میانی قرن بیستم :دراین دوره مفهوم نوآوری به عنوان یک جزءاصلی برتعاریف کارآفرینی اضافه شد۰

دوره پنجم: دوران معاصر (ازاواخر دهه ۱۹۷۰تاکنون): تا قبل ازاین دوره تنها توجه اقتصاددانان به کارآفرینی معطوف بود،اما دراین دوره به تدریج روانشناسان،جامعه شناسان ودانشمندان ومحققین علوم مدیریت نیزبه ابعاد مختلف کارآفرینی توجه نموده اند۰

سابقۀ کارآفرینی درایران:

درکشور ما تاشروع اجرای برنامه سوم توسعه، توجه چندانی به کارآفرینی نشده بود۰مشکل بیکاری وپیش بینی حادترشدن آن دردهه۱۳۸۰ موجب گردیدکه درزمان تدوین برنامه سوم توسعه،موضوع توسعۀ کارآفرینی مورد توجه قرارگیرد۰دربرنامه اخیرتوسعه کارآفرینی درسطحوزارتخانه‌های علوم،تحقیقات، فناوری وبهداشت،درمان وآموزش پزشکی،جهاد کشاورزی،صنایع ومعادن وهمچنین مؤسسۀ جهاددانشگاهی شده است۰

متأسفانه ازواژۀ کارآفرینی، ایجاد کارواشتغال زایی برداشت می شود حال آنکه کارآفرینی دارای پیامدهای وسیعتری ازجمله: افزایش اعتماد به نفس،باورشدن خلاقیت،ایجاد توسعه تکنولوژی، تولید ثروت درجامعه وافزایش رفاه عمومی است ودرصورتی که فقط به جنبۀ اشتغال زایی آن توجه شود، ازسایرپیامدها بی بهره می مانیم۰

تعاریف ومفهوم کارآفرینی:

کارآفرینی ازابتدای خلقت بشردرتمام شئون زندگی انسان حضورداشته ومبنای تحولات وپیشرفتهای بشری بوده است۰لیکن تعریف زیاد ومتنوعی ازآن درسیرتاریخی وروند تکاملی موضوع بیان شده است که برخی ازاین تعاریف ارائه می گردد:

ــ کارآفرین کسی است که متعهد می شود مخاطرات یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی،اداره وتقبل کند۰

ــ کارآفرین شخصی است که تخصّص وی تصمیم گیری عقلانی ومنطقی درخصوص ایجاد هماهنگی درمنابع کمیاب می باشد [کاسون،۱۹۸۲]

ــکارآفرینی خلق وایجاد بینش ارزشمندی ازهیج است۰کارآفرینی فرآیند ایجاد ودستیابی به فرصتها ودنبال کردن آنها بدون توجه به منابعی است که در حال حاضر موجود است۰کارآفرینی شامل :خلق،توزیع ارزش ومنافع بین افراد، گروهها وجامعه است۰

ــ کارآفرین شخصی است که فعالیت اقتصادی کوچک وجدیدی را باسرمایه خود شروع میکند۰

ــ کارآفرین پلی میان زایش ایده، تولید وانجام خدمات، مبادله اطلاعات وکالاست۰

ــ کارآفرینی فرایندی است که منجر به ایجاد رضایتمندی با تقاضای تازه میشود۰کارآفرینی عبارت از فرآیند ایجاد ارزش ازراه تشکیل مجموعه ای منحصربه فرداز منابع به منظوربهره گیری ازفرصتهاست۰

ــ کارآفرینی عامل دگرگونی اجتماعی است وبه ایجاد مشاغل تازه وبهره گیری مؤثرازنیروی انسانی ومنابع طبیعی می انجامد.

نقش دولت درتوسعۀ کارآفرینی:

کارآفرینی به عنوان عامل کلیدی رشد وتوسعۀ اقتصادی درعصر مدرن شناختته شده است ودرمرکز رقابت بین المللی، شرکتهای کارآفرینانه هستند که لبه تیزرقابتی آنها معزوف به انعطاف سازمانی واستراتژی، تغییرمستمردرفرآیند ومحصولات وطرحهاست۰

طی چندتت سال گذشته،دولتها بطورجدی به تشویق کاآفرینی پرداخته اند، زیرا کارآفرینی موجب بهره مندی مردم وکشور می شود۰قبل ازآنکه مردم بتوانند کاری راشروع کنند،باید دارای سرمایه،تکنولوژی،تسهیلات لازم برای تولید کالا ونیروی کارانسانی مناسب باشند۰ همچنین باید دارای روحیه مناسب وشرایط درونی متعادل برای موفقیت درکارآفرینی باشند۰

باآگاهی از نیازهای کارآفرینی ومشاغلی که نیازبه حمایت دارند، به نظر میرسد که دولت بهترین موقعیت برای تعیین سیاست وطراحی برنامه‌ها باهدف تشویق کارآفرینی باشد۰دولت ازطریق اعمال خط مشی در وزارتخانه‌ها ومؤسّسات می تواند موجب شکوفایی کارآفرینی می شود۰

با توجه به نظریات جدید درمدیریت دولتی که تحت عنوان مدیریت گرایی مطرح است،دولتها باید درجهت کاستن ازتصدی گری گام بردارند و عمدتاً بر اعمال حاکمیت متمرکزشوند۰درزمینه آموزش کارآفرینی نیزبراساس دیدگاه مدیریت گرایی،انتظارنیست که دولت به طورمستقیم درگیرآموزش کارآفرینی شود، بلکه باید ضمن ایفای نقش سیاستگذاری، باحمایتها وپشتیبانی‌های خود،درجهت رشد وتوسعه کارآفرینی درجامعه بکوشد۰

دولت میتواند برای آموزش کارآفرینان وصاحب کسب وکاری کوچک با تسهیل امکانات لازم،ازطریق منابع مختلفی به این مهم دست یابد:

ــ سازمانهای غیردولتی

ــ مؤسّسات آموزش دولتی و دانشگاهها

ــ سازمانهای محلی (حکومتهای محلی)

ــ مؤسّسات آموزش خصوصی

ــ اتاق‌های بازرگانی وتجاری

ــ مؤسسات توسعه مدیریت

ــ انجمنهای بازرگانی

ــ سازمانهای مشاوره ای

آموزش کارآفرینی لازمه توسعه کارآفرینی است وبرهمین اساس دولتها باید درزمینۀ سیاستگذاری واجرای برنامه‌های آموزش کارآفرینی نقش اساسی ایفا کنند۰

بطور کلی میتوان نقش سیاستگذاری واجرایی دولتها درتوسعۀ آموزش کارآفرینی را با توجه به تجربۀ کشورهای مختلف درموارد ذیل بیان نمود:

۱٫ فرهنگ سازی وترویج روحیۀ کارآفرینی

۲٫ اصلاحات ساختاری و نهاد سازی

۳٫ ایجاد مؤسّسات آموزش دولتی ــ خصوصی

۴٫ پرورشگاههای کسب وکارکوچک

۵٫ آموزش کارآفرینی درمدارس

۶٫ آموزشهای ازراه دورورسانه ای

۷٫ مشاوره‌های مالی ــ فنی ومدیریتی

۸٫ نقش اطلاع رسانی دولت

علل اهمیت کارآفرینی:

کارآفرینی ازمحورهای اصلی رشد وتوسعه است وازنظربرنامه ریزی توسعۀ اقتصادی وتوسعۀ پایداردارای اهمیّت است زیرا:

۱) موجب ایجاد اشتغال می شود۰

۲) باعث افزایش سود وسرمایه گذاران می شود۰

۳) موجب دگرگونی ارزشها وتحول ماهیت آنها می شود وارزشهای

تازه ای به وجود می آورد۰

۴) موجب پرشدن خلأها وشکافهای بازارکارمیشود۰یعنی با توجه به دگرگونی شرایط بازار کاروفراهم شدن فرصتهای تازه،تصمیم‌های تازه ای گرفته می شود۰

۵) موجب گذارازرکود اقتصادی،جبران عقب ماندگی‌های اقتصادی وآسان شدن روند رشد وتوسعۀ کشورمی شود۰

۶) عوامل وشرایط لازم را برای تولید کالا، محصولات وبازاریابی آنها فراهم میکند۰

۷) کارآفرینی به هنگام بحران وناتوانی بخش خصوصی درایجاد اشتغال میتواند باعث جلوگیری ازپس روی اقتصاد شود۰

۸) باعث تأمین رفاه اجتماعی می شود۰

۹) موجب رقابت منابع به ویژۀ منابع مشابه داخلی با یکدیگروسرانجام موجب بهبود وبالارفتن کیفیت کالاها می شود۰

۱۰) باعث تقویت وتکامل صنایع داخلی می شود وبدین ترتیب زمینۀ رقابت فراهم می آید وسرانجام به افزایش صادرات ودریافت ارز برای کشورمی انجامد۰

۱۱) کارآفرینی موجب به وجود آمدن محصولات،خدمات،روشها،

سیاستها،افکارو راهکارهای نو برای حل مشکلات جامعه می شود۰

کار گروهی شروع کارآفرینی:

یکی ازمعیارهایی که کشورهای توسعه یافته را ازکشورهای درحال توسعه مجزامیکند،فرهنگ گروهی کارکردن است،درکشورهای توسعه نیافته افرادعلاقه به فعالیتهای گروهی ندارند وهمین امرسبب میشود علاوه برمصرف انرژی بیشترکارها باکیفیت پایین تر انجام پذیرد:

اصولاَ جهت رسیدن به یک جامعه کارآفرین،رشد فعالیتهای گروهی ضروری است وبدون چنین ویژگی،کارآفرینی درجامعه فراگیر نخواهد شد۰

حال ما با این سئوال روبرو خواهیم بود که چگونه باید یک کارگروهی موفق راسازماندهی کنیم وچه شرایط فرهنگی باید براین گروه حاکم شود تابتوانند به اهداف مورد نظر خود دست یابند،برای نیل به این اهداف باید ازقدمهای کوچک آغاز کرد تادر نهایت با کسب تجربیات لازم بتوان به تشکیل گروههای بزرگتر اقدام کرد۰گروههای بزرگتری که بتوانند درجامعه زمینه ساز تحول باشند۰

برای تشکیل یک گروه کاری توجه به عوامل زیر می تواند مفید واقع شود۰

۱) انتخاب موضوع مورد علاقه ویافتن افراد علاقه مند به همکاری

۲) تعیین اهداف و وظایف

۳) ثبت نتایج به وسیله یکی ازافرادگروه

۴) انتخاب فردی به عنوان مسئول گروه

۵) حفظ احترام میان اعضای گروه

۶) آموزش مستمر درگروه وتبادل دانش بین افراد گروه

۷) انجام مطالعات درزمینه خلاقیت و نوآوری وکارآفرینی توسط اعضای گروه

۸) صبرو انتقادپذیری

۹) دعوتاز افراد متخصص مرتبط باموضوعات مورد بحث وشرکت درسمینارها ونمایشگاههاو۰۰۰

۱۰) گروه باید علم ودانش خویش رادر رابطه با رایانه و اینترنت وزبان انگلیسی ارتقا دهد۰

۱۱)لازم است اعضای گروهدرزمینۀ« روانشناسی گروه» مطالعه کنند۰

مقاله مفهوم کارآفرینی

علل اهمیت کارآفرینی



دانلود کامل مفهوم کارآفرینی



طرح توجیهی تاسیس سنگ فروشی

این فایل دارای فرمت word می باشد.


موضوع:

 طرح توجیهی تاسیس سنگ فروشی


فهرست مطالب:

خلاصه اجرایی (مدیریتی)

بخش اولیه (نمای ذهنی)

بیان آرمان های کسب و کار

بیان ماموریت کسب و کار

برنامه مدیریتی و سازماندهی

مزیت های رقابتی مدیریتی

توصیف کسب و کار

معرفی کسب و کار

معرفی محصول یا خدمت

تحلیل صنعت

نقاط ضعف اساسی

مدل کسب و کار

نقاط قوت اساسی

تهدیدات قابل ملاحظه

فرصت های قابل ملاحظه

برنامه بازار و بازاریابی

توصیف بازار

تحلیل رقبا

استراتژی بازاریابی

۱- استراتژی محصول

۲- استراتژی قیمت

۳- استراتژی مکان

۴- استراتژی توزیع

۵- استراتژی جذب مشتری

برآورد میزان تقاضای بازار

برآورد میزان عرضه رقبا

برآورد سهم بازار و میزان عرضه

برنامه عملیاتی (تولید)

توصیف محصولات و خدمات

توصیف فرآیندهای تولید یا ارائه خدمات

الف: هزینه های ثابت تولیدی

مساحت ساختمانی مورد نیاز

هزینه ساختمان مورد نیاز

ابزارآلات و وسایل فنی و آزمایشگاهی

ماشین آلات و تجهیزات

وسایط نقلیه

وسایل اداری و کارگاهی

هزینه های پیش بینی نشده و متفرقه

استهلاک هزینه های سرمایه ای ثابت

نیروی انسانی مورد نیاز

سوخت و انرژی

تعمیرات و نگهداری

جمع کل سرمایه گذاری

منابع تامین سرمایه

محاسبه بهای تمام شده در ظرفیت کامل

برآورد درآمد فروش

صورت حساب سود و زیان سال اول

تحلیل مالی

ریسک ها، مشکلات و مفروضات اساسی

پیشنهادها

خلاصه اجرایی (مدیریتی):

اگر منظور از مدیریت اجرایی جلب مشتری باشد می توان با ارائه اجناس با قیمت کمتر، بیشتر مشتری جلب نمود و اگر منظور طریقه ی مدیریت در داخل کارگاه باشد می توان با مشورت با شاگردان و دیگران که مرتبط با شغل می باشند در مدیریت داخلی موفق تر بوده و اجناسی که از لحاظ رنگ و کیفیت بالاتر باشند با معرفی آن به مشتریان آنها را در خرید راهنمایی نمود چون برخی از مشتریان فقط به ارزانی و برخی به رنگ آن توجه دارند و از کیفیت اجناس هیچ گونه اطلاع ندارند. همه ی شرایط موجود ذکر شده را می توان جمع بندی نمود و با یک تصمیم خوب در مدیریت کارگاه موفق بود.

بخش اولیه (نمای ذهنی):

بیان آرمان های کسب و کار:

هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد و شغلی است که نسبت به مشاغل آزاد دیگر در بین جامعه از مشاغل پردرآمد و ایجاد فردی بزرگ و با توان از لحاظ مالی در اذهان مردم جامعه می باشد.

بیان ماموریت کسب و کار:

در این کسب و کار مأموریت بیشتر نمودن اجناس و تنوع اجناس با توجه به سلایق و علایق مردم جامعه می باشد.

توصیف کسب و کار

معرفی کسب و کار

شغلی است که در بین افراد اجتماع نسبت از مشاغل آبرومند به شمار می آید.

معرفی محصول یا خدمت

تنوع محصولات زیاد می باشد و نوع سنگی که در شهرهای کشور پراکنده است نسبت به سرمایه ها و مکان می توان آورد بیشتر این سنگهایی که در نیشابور مورد استفاده قرار می گیرد نی ریز، کلاته قدم، گناباد، گرانیت که انواع مختلف دارد- سمیرم- علی گودرز- ارباب- بجستان- تربت- *** و…

تحلیل صنعت

شغلی است که نسبت به بازارهای تقاضا در سطح شهر می توان کسب و درآمد خوبی نمود و ایجاد اشتغال بوجود آورد.

نقاط ضعف اساسی

۱- نداشتن بازاری مناسب برای خرید اجناس

۲- تفاوت قیمت ها در طول سال و نداشتن درجه بندی مشخص

۳- نداشتن پشتیبانی و حمایت دولت

۴- چون شغلی است که نسبت به کالا جایگزین دارد معمولاً در پاره ای مواقع از رکود بازار هزینه هایی محتمل می شوید.

دانلود پروژه کار آفرینی تاسیس سنگ فروشی

طرح توجیهی ذر مورد تاسیس سنگ فروشی


دانلود کامل طرح توجیهی تاسیس سنگ فروشی



گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی


 گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی



این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

مقدمه

بدرستی قدمت استفاده بشر از سرپناه یا بطورکلی به مفهوم امرروزی قدمت استفاده بشر از مسکن معلوم نیست ولی تقریبا آنرا می توان همزمان با پیدایش بشریت دانست ، زیرا چنین گمان می رود که بشر از همان ابتدا برای مصون ماندن ا برف وباران وسرما وگرما وحمله حیوانات وهمچنین حمله سایر اقوام به غارها پناه برده واین غارها را می توان اولین محل سکونت برای بشر دانست واز آن زمان تاکنون انسانها همیشه به فکر آن بوده اند که مسکنی راحت تر وبهتر برای برای خود تهیه نمایند .

در قرون اخیر که رشد جمعیت در دنیا به طور چشمگیری روبه ازدیاد نهادوبشر از لحاظ علمی وفنی مشکلات بسیاری را حل نموده در ساختن مسکن نیز مانند سایر امورتحولات عمده ای بوجود آورد ودیگر ساختن خانه های تک واحدی جوابگوی احتیاجات جوامع بشری نبوده وبه همین علت سیستم خانه سازی به کلی دگرگون شده واستفاده از مصالح مقاوم نیز مانند فولاد وسیمان در ساختمان رایج گردید ودراثر دسترسی به این مصالح وامکانات دیگر گسترش شهرها از افقی به عمودی تبدیل شد وامر آپارتمان سازی در ساختمانهای چندین طبقه متداول گردید .

ساختمانهای بتنی

ساختمانهای بتنی ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه ( سیمان ، شن ، ماسه ، وفولاد به صورت میله گرد ساده یا آجردار ) استفاده شده باشد . در ساختمانهای بتنی سقفها به وسیله تاوه (دال ) های بتنی پوشیده می شود ، ویا از سقفها تیرچه وبلوک وسایر سقفهای پیش ساخته استفاده می گردد. وبرای دیوارهای جدا کننده (پارتیشن ها) ممکن است از انواع آجر مانند سفال تیغه ای ، آجر ماشینی سوراخ دار ، آجر معمولی کوره ای ویا تیغه گچی ویاچوب استفاده شده وممکن است از دیوار بتون آرمه هم استفاده شود.

در هرحال دراین ساختمانها شاه تیر ها و ستونها از بتن آرمه (بتن مسلح ) ساخته می شود .

قسمتهای مختلف ساختمانهای بتونی

اجزاء تشکیل دهنده یک ساختمان بتونی بشرح زیر میباشد :

۱٫پی

۲٫ستون

۳٫تیرهای اصلی

۴٫سقف

۵٫ دیوار

برای اجراء ساختمانهای بتونی به کارگاههای زیر نیاز داریم .

۱٫ کارگاه قالب بندی یا کارگاه نجاری

۲٫ کارگاه آماتوربندی

۳٫کارگاه تهیه بتون

۴٫ کارگاه تهیه شن و ماسه

کلیات اجرا : مراحل مختلف ساختمان

قالب بندی

همانطوریکه می دانیم در کارگاه های ساختمانهای بتونی سه کارگاه وجود دارد که هم زمان به کار خود ادامه میدهند این سه کارگاه عبارتند از کارگاه بتن سازی –آرماتور بندی و قالب بندی از آنجای که بتن قبل از سخت شدن روان می باشد لذا برای شکل دادن به آن احتیاج به قالب داریم . قالبهایی که برای بتن ساخته میشود اغلب چوبی می باشد برای کارهای سری سازی از قالبهای فلزی نیز استفاده میشود .

قالبها و داربستهای زیر علاوه بر شکل دادن به بتن وزن آنرا نیز تا زمان سخت شدن تحمل می نمایند . بدین لحاظ اگر در اجرای آن دقت کافی نشود ممکن است در موقع بتن ریزی واژگون شده موجب خسارت شود در ساختمانهای بزرگ برای قالب بندی نیز باید محاسبه انجام گرفته شود و نقشه اجرایی تهیه گردد ولی در ساختمانهای کوچک بعلت کمی حجم بتن احتیاج به محاسبه و تهیه نقشه برای قالب بندی و داربست آن ندارد .

شکل قطعات بتونی با اندازه آنها که باید ریخته شود باید بوسیله قالب تهیه شود . تخته و چوبی که برای قالب بندی مصرف میشود باید کاملا خشک بوده و در برابر رطوبت تغییر شکل ندهد زیرا تغییر شکل قالب موجب تغییر شکل تیرها و ستونها و همچنین ممانهای وارده بر آنها موثر میباشد در ایران معمولا از تخته ای که به نام چوب روسی معروف می باشد برای قالب بندی استفاده مینمایند .

این تخته باید به اندازه کافی نرم باشد تا در موقع نجاری دچار مشکل نشویم و از طرفی باید آنچنان محکم باشد که بتوان وزن بتن و آرماتورها و کارگران بتن ریزی و وسایل بتن ریزی از قبیل چرخ دستی –ویبراتور و غیره را بخوبی تحمل کند.

ضخامت تخته های مورد مصرف در مورد ستونها و کف تیرها حداقل ۳ سانتیمتر و ضخامت تخته های گونه تیرها و قالب دالها حداقل ۲ سانتیمتر می باشد و پهنای تخته ها متناسب با ابعاد قطعهای می باشد که قالب برای آن ساخته میشود مثلا برای تیری به پهنای ۳۰ سانتیمتر باید از دو عدد تخته به پهنای ۱۵ سانتیمتر استفاده نمود.

ولی معمولا در قالب بندی از تخته هایی به پهنای ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری و طول ۴ متر استفاده می نمایند معمولا سطح تماس بتون و تخته قالب بندی را بوسیله روغن های معدنی خنثی شده ( بدون اسید و قلیا ) چرب می نمایند در هر حال باید از روغنی استفاده نمود که در واکنشهای شیمیایی سیمان دخالت نداشته باشد.

مالیدن روغن به روی قالب بدان علت است که اولا تخته که در ابتدا کاملا خشک است آب بتون مجاور خود را نمکیده و موجب فساد بتون نشود و در ثانی در موقع باز کردن قالب تخته ها به راحتی از بتن جدا شوند و در صورت مناسب بودن برای قالب بندی بعدی مورد استفاده قرار گیرند زیرا از یک قطعه تخته برای چیدین بار قالب بندی میتوان استفاده نمود در برآورد هزینه ساختمان معمولا ۳/۱ قیمت تخته را برای هر بار قالب بندی منظور می نماکیند.

ولی معمولا عملا از یک تخته بیش از ۵ الی ۶ بار نیز میتوان استفاده کرد . در موقع مالیدن روغن باید کاملا دقت نمود که آرماتورها به روغن آغشته نشود زیرا در این صورت روغن مانع چسبیدن بتن به دور میله گرد گردیده و جسم یکپارچه تشکیل نداده و بتن و آرماتور هر یک به تنهایی کار میکنند و موجب ضعف در همگن بودن فولاد و بتن میگردد .

زیرا فرض بر این است که فولاد و بتون یکپارچه بوده و تنشها و کرنشهای آنها مساوی است . برای بهم بستن تخته ها به همدیگر از چوبهایی که در اصطلاح قالب بندی به آنها چهار تراش میگویند استفاده میشوند. کوچکترین بعد مقطع این چهار تراشها که به آن پشت بند هم میگویند نباید از ۸ سانتیمتر کمتر باشد

دانلود کارآموزی مراحل ساختمان سازی

کارآموزی رشته عمران


دانلود کامل گزارش کارآموزی ساختمان های بتنی